Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

Osobně si myslím, že Elektromotor jako pohon, do budoucna ano, ale baterie-akumulátor, jako zdroj energie, je slepou uličkou a automobilky se účastní vývoje elektromobilů aby něco nezaspaly a nebyly mimo.

Zřejmě by se musely natáhnou úplně nové přívody elektřiny na sídliště, což také nebude úplně jednoduché.Stát by si určitě také nenechal unikat v dnešní době jistý zdroj ze zdanění paliv a tím by se náklady na provoz postupně srovnávaly.

Myslím že budoucnost ve zdroji energie pro automobily (elektomobily) bude v palivových článcích nebo nějaké rychlé alternativě doplnění energie např. přečerpávání elektrolytu atd.

0 0
možnosti
JS

ceny baterií potažmo aut budou postupně klesat, cena energii postupně stoupat. Konečný stav? Asi stejný jako dnes. Jen toho smradu na ulicích bude mnohem méně. ;-)

2 0
možnosti
LJ

1. výroba baterií bude zatěžovat přírodu více než spalovací motory i s jejich emisemi a výrobou

2. kdyby měl u pána toto auto v ulici každý, nabijí si starou belu, se stávajícími el. rozvody. Výměna CELÉ el. infrastruktury, včetně dostavby elektráren, na celém světě, by stála násobně více a zatížila by prostředí také tak.

3. jinak se mi elektropohon moc líbí

1 3
možnosti
VK

1. Zdroj? Nebo jen pocit? Baterie se dají recyklovat. Úplně čisté to nebude ale špinavější než těžba, zpracování a pálení ropy to nebude (pocit).

2. Jaké stávající elektrické rozvody? Vy nějaké na parkovišti máte? Rozvody budou samozřejmě nové a přebytek nočního proudu najde své využití :)

3. Mně taky!

4 0
možnosti
MM

M13a89r55e26k 63M54a43l89ý

25. 8. 2017 9:44

Teď jsem si vzpomněl na jednu starší reportáž, která dokazuje, že i malým elektromobilem určeným do města se dá cestovat na velké vzdálenosti. Akorát musíte přijmout to, že "i cesta je cíl" a mít dostatek času. Pak můžete vyrazit i do Španělska Peugeotem iOn:

http://elektromobily.webnode.cz/news/elektromobilem-6600-km-k-mori-do-spanelska-a-zpet-za-1300-kc/

0 0
možnosti
MH

Podobné články musí vyděsit každého. Pro elektro nadšence s vozy bez smysluplného dojezdu je takový výlet k moři otázkou osobní odvahy. Naopak s Teslou se cestuje po celé Evropě báječně. Zrovna včera jsem zdolal trasu 850 km: Benátky - Praha na 3 dobíjení - dohromady necelé 2 hodiny, čas celkem 11:30 minut. Cestoval jsem s rodinou a kvůli dětem jsme museli stavět jednou navíc na 20 minut, aniž bychom dobíjeli. K dobíječkám jsem dojížděl s velkou dojezdovou rezervou (cca 100 km) a cestovali jsme se zapnutou funkcí Ludicrous a pochopitelně i s puštěnou klimatizací. Většinou jsem tam měl Tempomat na 140km/h, ale několikrát jsem se nechal unést dopravními okolnostmi, takže mě manželka musela při 175km/h krotit zpátky mezi ty spořádané řidiče...

0 0
možnosti
MJ

Pouze nadšené hýkání geeka z Prahy, co tam máte dál?

3 3
možnosti
MH

Zdravím do Brna, pane Janečko!

3 0
možnosti
MH

Milí přátelé elektromobilizmu. Je dobře, že tu v tak hojném počtu diskutujete a je skvělé, že se k tomu mohu vyjádřit i já, elektromobilista, který poskytl panu redaktorovi rozhovor. Ono se totiž do toho článku dostala asi desetina toho, co bylo řečeno a zbytek by byl pro mnohé také jistě zajímavý, ale redakce tomu dala jen takový prostor, který dala a vybrala informace, které vybrala.

Vím, že článek vyznívá tak, že jsem totální elektronadšenec, ostatně to redakce dala i do nadpisu, ale rád bych doplnil, že nevlastním pouze elektromobil. Zcela dobrovolně vlastním další dvě velmi rychlá, velmi silná a nepochybně i neekologická benzinová auta. Je ale pravda, že s nimi nikdo nejezdí, vlastním je ze sběratelských důvodů a jednoduše proto, že je mám rád.

Jsem zastáncem pořekadla "na hrubý pytel, hrubá záplata", tak mi prosím nemějte úplně za zlé, že pokud si tu někdo dělá legraci, tak se občas k tomu s chutí připojím, protože mám prostě srandu rád.

Některé komentáře jsou opravdu povedené a s manželkou se tady u toho válíme smíchy už dva dny. Takže díky vám všem.

9 0
možnosti
PB

P91e85t64r 72B97ü60r91g16e51r

24. 8. 2017 12:55

Hm, pán je nadšenec, bojuje co může. Ale má přitom problém už s pojmenováním základních fyzikálních jednotek: Citát - "potřebuji dobíjením v garáži čtyři tisíce kilowatt ročně". Zřejmě měl na mysli kilowatthodiny, místo kilowatt. Zdá se vám to jako prkotina? Když bych měl utratit půl milionu korun, tak bych po takovýchto informacích minimálně znejistěl...Rv

3 0
možnosti
MH

Hm, pán je znalec, jenže můj elektromobil jezdí na kilowatty. Heč.;-D

2 0
možnosti
PP

Kdyby byl k mání elektromobil velikosti třeba Fabie s reálným dojezdem cca 150 km při použití světel, topení nebo klimatizace a s cenovkou cca 300 tisíc, pak bych ho okamžitě koupil. Na ježdění do práce či jako druhé, případně třetí auto do rodiny ideální.

1 0
možnosti

Což o to, první část by splnitelná byla - nejprodávanější elektromobily jsou ty menší modely do města, a 150km při normálním ježdění taky vesměs dají, jen ta cena je zhruba 3x násobná.

0 0
možnosti
DZ

Pořád se zde elektromobily omílají dokola a je to zbytečné. Elektromobil by mělo být levné autíčko, pro krátké cesty do práce a na krátkou vzdálenost. Stále porovnávání se spalovákem je nesmysl. Výhody elektromobilu jsou jasné. Malá poruchovost, nekouří (výfuk má u elektrárny), levné dobíjené a je tiché. Nevýhody jsou také jasné. Cena baterií (celého vozidla) a doba dobíjení (+ místo kde lidi dobijí). Takže dle mého se čeká na levný elektromobil, kde se automobilky nebudou předhánět kdo udělá s větším dojezdem, ale kdo ho postaví za rozumnou cenu s rozumným dojezdem. Myslím ale, že v zájmu automobilek není dělat bezporuchová auta, v zájmu státu není přijít o daň z benzínu atd. Takže tak.

3 0
možnosti
MG

M64i60r68e74k 55G17a49j49e62r

24. 8. 2017 10:32

Souhlasim, ze bude ve mestech prakticky kdekoliv ve svete zajem o takovato levna elektricka auta na bezne cestovani. Nevyhodu pomaleho nabijeni na delsich cestach lidi proste prekousnou, pokud nebudou moci mit druhe auto. Velka auta typu SUV budou jeste dlouho jezdit se spalovacimi motory, ale az se to bude lidem vice prodrazovat, jejich poce bude klesat.

No a stat si dan vzdycky nejak vybere, treba pri kazdorocni povinne obnove registrace, jak uz to je v par statech v USA.

1 0
možnosti
MP

Nikdy bych netusil, ze se mezi nami najde tolik lidi, kteri si najdou desitky duvodu, proc neco nejde, ci neni mozne: nejde, nelze, nefunguje. Vzdy to ale byli lide s pozitivnim myslenim, kteri svet zmenili k lepsimu. A tak to je i s elektromobilitou a OZE.

3 1
možnosti
DZ

Není OZE jako OZE. OZE po česku, kde se obrovskými dotacemi dotuje solární zlodějna, není OZE jaké si představuji já.

5 0
možnosti

Zastánci elektromobilů, přesvědčili jste mě, chtěl bych vyzkoušet elektromobil. Na nový nemám, chtěl bych elektromobil jako druhé auto.

Moje představa: Ojetina, dojezd na současné baterie minimálně 200 km po dobu dalších 4 let, cena do 50 000 Kč. Můžete mi něco doporučit?

5 3
možnosti
JS

nedávno jsem četl o nějakém el. Favoritu, ten by určitě více nestál. Bohužel to bylo v souvislosti s tím, že shořel. ;-)

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu

20. dubna 2024

Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...

Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT

20. dubna 2024

O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...