Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Česko je v přípravě na elektromobilitu páté nejhorší v Evropě

O elektromobilitě se mluví, automobilky letos chystají doslova invazi nových modelů, ale Česko v této oblasti zaostává. Tvrdí to aspoň závěr letošního vydání průzkumu EV Readiness Index, který pravidelně zveřejňuje společnost LeasePlan u příležitosti výročního zasedání Světového ekonomického fóra ve švýcarském Davosu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Už na samém začátku samohybů, kolem r. 1895 se ty první automobily stavěly na akumulátory. Brzo se ukázalo, že je to slepá ulička a prosadila se auta na benzin.

Další ekonomická výhoda spalovacích motorů přišla s přímým vstřikováním, vynálezce Diesel.

Překonat tento dlouhý a k vysoké dokonalosti vyspělý systém přechodem na o něco lepší akumulátory, než v r. 1895 není nijak snadné, ani dotace na tom nic nezmění.

Je dobře, že se na těch akumulátorech opět bádá, vede to k pokroku v mnoha oborech, nejenom v automobilismu. Ale násilím, dotacemi, daněmi se nic nevyřeší.

Jak pravil Jan Amos Komenský: "všeliké kvaltování jenom pro dovado dobré jest".(překlep jenom kvůli cenzuře)

Za dvacet let se jistě bude naše potomstvo vozit v jiných autech, než my.

Ale moc velkou revoluci nepředpovídám. Zejména kvůli množství vozidel bude všude omezená rychlost, proto klesne i spotřeba a i velikost těch aut asi bude jiná- už kvůli parkování. To určitě ve městech nebude zdarma a dojde tak k limitnímu omezení počtu aut v rodině. Jestli na elektriku, vodík, nebo plyn, bude asi celkem Putna.

I jinak se lidstvo bude muset uskromnit, prostě je řada jiných zábav, než jezdit v autě nebo se přejídat a bydlet v šmelinářských vilách.

0 0
možnosti
JS

O jakém to kvaltovani píšete? Po cca 120 letech....

0 0
možnosti
TM

T15o16n55y 33M76a58n38g

26. 1. 2020 9:29

...to je dobře, že nikam s elektromobilitou nepospícháme... tento týden vyšel v Burešově plátku Deník Metro článek o zavádění nových cen pro taxi služby v Praze s tím, že je nová sazba pro ekologické elektromobily... A kupodivu ve všech ohledech vyšší než u spalovacích motorů... Prý by jinak nevyšla ekonomika provozu... Zrušte elektromobily O_o

0 0
možnosti
RF

Zaplať pánbůh, že jsme na chvostě, bude to naše konkurenční výhoda, až ta elektrobateriová bublina splaskne !

1 0
možnosti
MR

Chtělo by to přibrzdit. Pátí odzadu je dost mizerný výsledek. Do toho nesmyslu s elektroauty bychom se neměli pouštět vůbec. To, že se Němci definitivně zbláznili bych bral jako velké varování. Oni se v historii už několikrát takto kolektivně zbláznili a výsledky jsou známé.....

1 0
možnosti
Foto

elektrodebilita...:-/

1 0
možnosti
JJ

J61a43n 93J47e43n76i85c

23. 1. 2020 13:50

Nejvíce rozumu pobrali Rumuni a Slováci. Dokud se elektroauta nabíjejí elektřinou z uhlí a to často i hnědého, tak jejich uhlíková stopa je výraznější než normálního auta. A o uhlíkovou stopu přece jde, nebo ne?

2 0
možnosti
JS

Mnohem více rozumu pobrali Frantíci, ti dělají 80% elektřiny z jádra ;-)

1 0
možnosti
JD

J71a58n 50D72l83o67u54h28ý

23. 1. 2020 13:30

alespoň se chováme realistiky.

0 0
možnosti
MP

Přijde na to, jestli je to dobře nebo špatně.

1 0
možnosti
MS

Socialismus je třeba chápat jako složité období přechodu od kapitalismu ke kapitalismu. Auta na baterky je třeba chápat jako složité období přechodu od spalovacích motorů ke spalovacím motorům.

2 0
možnosti
JV

Čechie je chytřejší, přejde na koně a jiný dobytek jako v Rusku a Rumunsku a podobných vyspělých národech.

0 2
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.