Automobilky staví evropskou síť dobíjecích stanic pro elektroauta

aktualizováno 
Skupina převážně německých automobilek vytvořila společný joint venture podnik nazvaný IONITY, jehož cílem je vytvořit do roku 2020 po celé Evropě síť 400 rychlonabíjecích stanic pro elektrická auta. Členy podniku jsou BMW, Daimler, Ford Motor a koncern Volkswagen.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Petr Buček, AutemBezpečně.cz

Obavy, zda elektrické vozy budou mít takový dojezd, aby byly schopny dosáhnout plánované destinace, brání v rozhodnutí některých řidičů přejít od tradičních vozů s benzinovým nebo naftovým pohonem k elektrickým. Zavedené značky se proto spojily při zavádění rychlonabíjecích stanic pro auta.

Zakládající členové, tedy BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group (jeho značky Audi a Porsche), mají v joint venture rovný podíl. Pomoc dalších výrobců automobilů na rozšiřování sítě je nicméně vítána.

V čele podniku stojí generální ředitel Michael Hajesch a provozní ředitel Marcus Groll. „V týmu bude na začátku roku 2018 pracovat 50 zaměstnanců a jejich počet postupně poroste,“ uvádí automobilka Porsche.

„První panevropská síť rychlonabíjecích stanic sehraje zásadní roli ve vytvoření trhu elektrických vozidel. IONITY naplní náš společný cíl, jímž je zajistit zákazníkům možnost rychlého nabíjení a digitálních plateb. Ve výsledku tak umožníme majitelům elektromobilů cestovat na dlouhé vzdálenosti,“ řekl Hajesch.

IONITY sídlí v Mnichově a prvních 20 dobíjecích stanic otevře v letošním roce v Německu, Norsku a Rakousku. Tyto stanice mají být od sebe vzdáleny 120 kilometrů a budou provozovány ve spolupráci s čerpacími stanicemi Tank & Rast, Circle K a OMV.

V příštím roce má být síť rozšířena o dalších 100 stanic. Každá by měla umožnit dobíjení několika vozů různých značek současně.

Standard CCS (Combined Charging System) zajistí kompatibilitu napříč značkami automobilů, a to i u budoucích generací elektřinou poháněných vozidel. Síť bude používat evropský standard nabíjení CCS (Combined Charging System). Výkon nabíjení na každém nabíjecím stojanu bude až 350 kW.

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Na zimní gumy zatím přezulo osmdesát procent řidičů, méně než loni

ADAC test letních pneumatik

Na zimní pneumatiky má v současnosti přezuto kolem osmdesáti procent českých řidičů, což je o jednotky procent méně než...

Rudá vlajka nad Mnichovem: značka Maových limuzín má designéra rollsů

Rudá vlajka

Hongqi, čínská luxusní značka koncernu FAW, otevírá v Mnichově designérské centrum. Místo pro slavnostní otevření...

Do okolí Paříže od léta nebudou smět stará dieselová auta

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Do okolí Paříže už od července 2019 nebudou moci vjíždět stará dieselová auta. Rozhodla o tom rada oblasti zvané Velká...

Najdete na iDNES.cz