Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilky staví evropskou síť dobíjecích stanic pro elektroauta

aktualizováno 
Skupina převážně německých automobilek vytvořila společný joint venture podnik nazvaný IONITY, jehož cílem je vytvořit do roku 2020 po celé Evropě síť 400 rychlonabíjecích stanic pro elektrická auta. Členy podniku jsou BMW, Daimler, Ford Motor a koncern Volkswagen.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Petr Buček, AutemBezpečně.cz

Obavy, zda elektrické vozy budou mít takový dojezd, aby byly schopny dosáhnout plánované destinace, brání v rozhodnutí některých řidičů přejít od tradičních vozů s benzinovým nebo naftovým pohonem k elektrickým. Zavedené značky se proto spojily při zavádění rychlonabíjecích stanic pro auta.

Zakládající členové, tedy BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company a Volkswagen Group (jeho značky Audi a Porsche), mají v joint venture rovný podíl. Pomoc dalších výrobců automobilů na rozšiřování sítě je nicméně vítána.

V čele podniku stojí generální ředitel Michael Hajesch a provozní ředitel Marcus Groll. „V týmu bude na začátku roku 2018 pracovat 50 zaměstnanců a jejich počet postupně poroste,“ uvádí automobilka Porsche.

„První panevropská síť rychlonabíjecích stanic sehraje zásadní roli ve vytvoření trhu elektrických vozidel. IONITY naplní náš společný cíl, jímž je zajistit zákazníkům možnost rychlého nabíjení a digitálních plateb. Ve výsledku tak umožníme majitelům elektromobilů cestovat na dlouhé vzdálenosti,“ řekl Hajesch.

IONITY sídlí v Mnichově a prvních 20 dobíjecích stanic otevře v letošním roce v Německu, Norsku a Rakousku. Tyto stanice mají být od sebe vzdáleny 120 kilometrů a budou provozovány ve spolupráci s čerpacími stanicemi Tank & Rast, Circle K a OMV.

V příštím roce má být síť rozšířena o dalších 100 stanic. Každá by měla umožnit dobíjení několika vozů různých značek současně.

Standard CCS (Combined Charging System) zajistí kompatibilitu napříč značkami automobilů, a to i u budoucích generací elektřinou poháněných vozidel. Síť bude používat evropský standard nabíjení CCS (Combined Charging System). Výkon nabíjení na každém nabíjecím stojanu bude až 350 kW.



Nejčtenější



Další z rubriky

VIDEO: Sací bagr pomáhal vyprostit dělníky v Praze, vyluxuje i cihly

Sací bagr

V domě v Mikulandské ulici v centru Prahy, v němž spadlý strop v úterý dopoledne zavalil dělníky, nasadili hasiči při...

Nadýcháte po nealko pivu? Žádejte o odklad testu, radí slovenská policie

Ilustrační snímek

Řidiči nemusejí krátce po použití ústní vody či vypití jedné ze značek nealkoholického piva obstát v dechové zkoušce,...

Na německých okreskách se řidiči lekají sloupů na kontrolu mýtného

Sloup osazený kamerami, který kontroluje zaplacení mýta v Německu

V Německu se začínají objevovat kolem silnic a dálnic modré sloupy připomínající radary. Ve skutečnosti sledují...

Najdete na iDNES.cz