Diskuze

Praha si udělá koncepci rozmístění dobíječek pro elektromobily

Pražský magistrát si nechá vypracovat koncepci rozmístění dobíjecích stanic pro elektromobily. Materiál pro město vypracuje jeho firma Operátor ICT (OICT). Cílem města je mít čtyři až pět tisíc dobíjecích míst. V Praze je nyní zhruba dvě stě veřejných dobíječek, další mají soukromé společnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Blik cvak příjem... Že to ale trvalo. :-)

0 0
možnosti

Z lamp veřejného osvětlení.... A přívodní kabely budou sloužit pro vyhřívání chodníků?

1 0
možnosti

P34e89t78r 36Č79e53r31m66á57k

27. 11. 2019 16:52

Myšlenka správným směrem, provedení poněkud mylné. Potřeba nabíječek bude s rostoucím počtem eaut pochopitelně výrazně stoupat neb by jinak neměli lidé kde dobíjet (domácí dobíjení nebude pro většinu možné). Ale pomalé nabíječky z lamp nejsou cestou, to je naopak řešení které se ve světě neosvědčilo, viz. Norsko atd. Místo x tisíc zbytečných míst by bylo účelnější udělat v tom samém finančním rozsahu několik desítek rychlonabíječek kde by se auto dobíjelo 20min a obsloužilo tak ve finále rychleji větší množství uživatelů. R^

1 1
možnosti

Naivne jsem si myslel ze po Krnacovy a Dolinkovi uz nic horsiho nemuze prijit. A vida jak jsem se mylil. Prisel Hrib a spol...

3 1
možnosti

To bude chtít nechat udělat pořádnou studii tak za třicet milionů, pak studii studie za dvacet a ještě studii studie studie nejmíň za deset.

3 0
možnosti

Bude třeba vytvořit 5 tisíc vyhrazených parkovacích míst rozvody elektřiny její jištění a momentální maximální příkon by urychleně dostavěli temelin

2 1
možnosti

Plánují 100000 aut v Praze. To je nic. Auto má průměrný roční nájezd asi 15000Km. Tj. asi 2,25MWh při 15kWh/100km. Tj. asi 225 GWh za rok. To utáhne v létě pár fotovoltaik na střechách a zimě vypomůže paroplynová elektrárna. Doufám, že to bude ale mnohem víc. Za stejnou dobu, stejné množství spalováků projede ale asi 3x víc energie. Spalováky v Praze, při stejném nájezdu a množství koliem 1M prožerou ročně v přepočtu asi 6TWh. Jsou zoufale neúsporné.

Je také ale pravdou, že metro má roční spotřebu taky asi 225GWh. Tolik k energetické úspornosti automobilové dopravy.

0 0
možnosti

M22a67r15e15k 89A46b39s96i33k

27. 11. 2019 11:22

Mě se líbí, jak tady každý operuje sídlištěm. Copak si myslíte, že každý, kdo zaparkuje bude nabíjet? A nebo, že bude potřebovat supernabíječku? Ne, prostě i Tesla se nabije na 100 km za 7 hodin z 230 V 3 kW (rychlovarná konvice), 380 V za 8,5 h na plný výkon Tesly. A to je Tesla vyšší třída než Citygo-e.

Takže pro "tipuji 80 procent obyvatel" žijících na sídlišti stačí přes noc nabíjet na chodníku a kupodivu síť to vydrží. Samozřejmě nepředpokládám, že všechna auta se v jeden okamžik nabijí a opustí sídlištní parkoviště. Stejně tam polovina aut stojí více jak týden na jednom místě a nehne se :-)

1 0
možnosti

A jak budu na tom chodníku nabíjet??

1 1
možnosti

Podle Hřiba je možné, že bude pro řidiče výhodnější odebírat ji z infrastruktury vytvořené městem než ze své přípojky.

Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-nabijecka-praha-verejne-osvetleni.A191127_000556_automoto_fdv

Myslím, že na sídlištích to asi moc ze "své přípojky" nepůjde. Nevím, jak by to vypadalo, kdyby každý táhnul prodlužku z bytu na parkoviště...:-)

Otázka je, jak je rozvod VO stavěný na násobně větší odběr pro nabíjení elektromobilu.

1 1
možnosti

K poslednímu dotazu: NENÍ!

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!