Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

EU prosazuje elektroauta kvůli snížení CO2, není je kde nabíjet

Asociace evropských výrobců automobilů vydala varování směřující k poslancům Evropského parlamentu, že si kladou nereálné cíle emisních limitů CO2. Europoslanci se upnuli na elektromobily, ale pro jejich větší rozšíření chybí miliony nabíjecích stanic.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P84e53t19r 46M14i51c20h56a59l

12. 7. 2018 20:27

Super. A elektřina do těch aut se bude vyrábět pálením uhlí a plynu, které pochopitelně žádný CO2 neprodukují. ;-D

1 0
možnosti

Flow battery je asi jedina v soucasne dobe viditelna cesta jak by mohly ty elektromobily zacit doopravdy fungovat. Rychly dobijeni je totiz naprosta iluze. neni to jen o tom mit dostatecny prikon, ale proste ten energeticky tok pres draty do nejaky baterky nikdy nebude takovej, jako je pri naliti kapaliny z kanystru. To by se to muselo nabijet za bourky bleskem :-) Zatim nic nenasvedcuje tomu, ze ba klasicka baterka mohla problem vyresit. evyresi to ani vymenne baterky. Musely by se unifikovat, skladovat, manipulovat s nimi atd.

Zato ten oddelenej elektrolyt to v teoreticky rovine resi vsechno. Jde nalejt do nadrze hadici, tedy stejne rychle jako benzin, natankovano mam okamzite. Jde pouzit jeden pro vsechny typy baterek a vsechny auta, tedy muzu mit u pumpy jednu nadrz tak jako dnes. Regenerovat se pak da ne kdyz prijede auto a chce plnou, ale kdykoliv, kdy jsou k tomu podminky. Tedy treba ve dne ze solaru, nebo kdyz zrovna fouka vitr atd. Tedy pumpa zaroven slouzi jako zasobarna energie kam se ulozej nepotrebny prebytky, stejne jako treba do precerpavacky. Narozdil od soucasny nabiijeci stanice ktara sit zatezuje, by takovahle pumpa v siti fungovala jako zarizeni k vyrovnavani energetickych toku, takze by ty siti de facto pomahala. Resilo by to nekolik problemu najednou.

Akorat ze to predpoklada vymyslet elektrolyt ktery se da za rozumne penize vyrobit v obrovskem mnozstvi, neni nebezpecny (toxicky, horlavy atd). No a nic takoveho bohuzel zatim v dohlednu neni, aspon o tom nevim. Ale pokud by se povedlo dotahnout tohle, tak to elektromobilitu resi naprosto elegantne a pak by ty auta na baterky skutecne zacly davat smysl.

1 0
možnosti

Melo to pristat ve vlakne o flow battery, z nejakyho duvodu se mi to nepovedlo a udelal se samostatnej prispevek.

0 0
možnosti

Kolik emisi vyprodukuje vytvareni dobijecich mist?

1 0
možnosti

Tam to ani tak hrozné nebude. Zato ty baterky jsou vzhledem k používaným materiálům a jejich těžbě všechno jen ne ekologické.

1 0
možnosti

Elektromobily jako takové jsou super. Problém je, že celý koncept elektromobilu stojí na komponentě, se kterou automobilky neudělají vůbec nic – na bateriích. A elektromobily se prostě z místa nikam nepohnou, dokud nebudou k dispozici baterie za rozumnou cenu, které umožní dojezd alespon 700-1000 km a nebude možné je velmi rychle nabít (řekněme v rozmezí půl hodiny na specializovanych nabijecich stanicicih). A to vidím velice bledě. Například takové smartphony a vůbec mobilní telefony obecně vytvořily obrovský trh s bateriemi. Točí se v tom desítky a desítky miliard dolarů. Přesto jsem si za posledních 20 let (!!!) nevšiml nejakého "průlomu", který by stál za řeč. Například takové LION baterie nejsou vůbec žádnou novinkou. První experimenty se děly někdy v roce 1960, prodejni verze se objevila 1991....

3 1
možnosti

Vývoj baterií se ovšem poslední dobou značně pohnul z místa. Hlavně složením, kdy Li-ion baterie už skoro nepotřebují kobalt a mangan, respektive je ho tam mnohem méně a také technologickými postupy a využíváním nanotechnologií. Za posledních 20 let se kapacita baterií na kg ztrojnásobila.

0 0
možnosti

Kdo by se nechtěl dostat ven z pakárny, ve které je zavřený proti své vůli?

♫ Czexit ,♫ czexit, ♫ czexit! ♫

RvEU:-P

0 3
možnosti

ty se dnes nedíval na televizi? Co by se jako vylepšilo???

0 0
možnosti

P19a17v84e67l 70K18u31t83i12l

11. 7. 2018 22:17

Proč evropské automobilky také nestaví infrastrukturu, když ji v Evropě může stavět americká Tesla, jejichž aut tu jezdí v porovnání s jinými zanedbatelné množství?

https://www.tesla.com/en_EU/findus#/bounds/51.388165950920154,21.612102514062485,47.1664848134645,8.593303685937485,d?search=supercharger,destination%20charger,&name=Europe

0 1
možnosti

Protože donedávna stále doufaly, že se z toho nějak vyvlíknou, jako vždycky. Ale podvody s diesely si to u úředníků EU zavařily.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti

P34a94v75e24l 23K64u23t55i45l

11. 7. 2018 20:42

Docela slušná síť pro 2500 vozů.

http://www.evmapa.cz

Zajímalo by mě, kolik bylo benzínek, když u nás jezdilo 2500 prvních aut.

Co je levnější a jednodušší postavit, nabíječku, nebo benzínku?

1 0
možnosti

V94í48t 62O84ž95a10n66a

11. 7. 2018 20:50

Nejlevnější je obyčejná zásuvka v obchodním centru kde strávíte půl hodiny nebo i 4 (třeba v kině) - 3,6kW nebo pětikolík 400V/32A (7,2-22kW).

Profi zásuvka (Mennekes 22kW) stojí do 20 tisíc a rychlonabíjecí stojan (50kW) stojí pod milion (při větším odběru i pod 700tisíc).

1 2
možnosti

A bude i spotřební daň na elektřinu?

0 0
možnosti

V39í40t 57O92ž41a36n83a

11. 7. 2018 20:53

Na elektřinu JE uvalena spotřební daň (28,30 Kč/MWh).

1 1
možnosti

Energii nelze zničit, ani vytvořit, lze ji jen přeměnit na jinou formu. Stejně tak to je i s hmotou. Přestaneme používat ropu, musíme energii vzít odjinud, ale ona není nekonečná. Při každé přeměně dochází k nežádoucím ztrátám. Pokud by tomu tak nebylo, už bychom se měli blaze s Perpetuum mobile.

0 0
možnosti

A ještě jste zapomněl napsat, že benzínový motor má větší účinnost než uhelná elektrárna z které by elektřina pro ty ekologické elektro auta měla být.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu

20. dubna 2024

Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...

Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT

20. dubna 2024

O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....