Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

EU prosazuje elektroauta kvůli snížení CO2, není je kde nabíjet

Asociace evropských výrobců automobilů vydala varování směřující k poslancům Evropského parlamentu, že si kladou nereálné cíle emisních limitů CO2. Europoslanci se upnuli na elektromobily, ale pro jejich větší rozšíření chybí miliony nabíjecích stanic.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PM

P74e85t33r 62M49i61c33h24a76l

12. 7. 2018 20:27

Super. A elektřina do těch aut se bude vyrábět pálením uhlí a plynu, které pochopitelně žádný CO2 neprodukují. ;-D

1 0
možnosti
JS

Flow battery je asi jedina v soucasne dobe viditelna cesta jak by mohly ty elektromobily zacit doopravdy fungovat. Rychly dobijeni je totiz naprosta iluze. neni to jen o tom mit dostatecny prikon, ale proste ten energeticky tok pres draty do nejaky baterky nikdy nebude takovej, jako je pri naliti kapaliny z kanystru. To by se to muselo nabijet za bourky bleskem :-) Zatim nic nenasvedcuje tomu, ze ba klasicka baterka mohla problem vyresit. evyresi to ani vymenne baterky. Musely by se unifikovat, skladovat, manipulovat s nimi atd.

Zato ten oddelenej elektrolyt to v teoreticky rovine resi vsechno. Jde nalejt do nadrze hadici, tedy stejne rychle jako benzin, natankovano mam okamzite. Jde pouzit jeden pro vsechny typy baterek a vsechny auta, tedy muzu mit u pumpy jednu nadrz tak jako dnes. Regenerovat se pak da ne kdyz prijede auto a chce plnou, ale kdykoliv, kdy jsou k tomu podminky. Tedy treba ve dne ze solaru, nebo kdyz zrovna fouka vitr atd. Tedy pumpa zaroven slouzi jako zasobarna energie kam se ulozej nepotrebny prebytky, stejne jako treba do precerpavacky. Narozdil od soucasny nabiijeci stanice ktara sit zatezuje, by takovahle pumpa v siti fungovala jako zarizeni k vyrovnavani energetickych toku, takze by ty siti de facto pomahala. Resilo by to nekolik problemu najednou.

Akorat ze to predpoklada vymyslet elektrolyt ktery se da za rozumne penize vyrobit v obrovskem mnozstvi, neni nebezpecny (toxicky, horlavy atd). No a nic takoveho bohuzel zatim v dohlednu neni, aspon o tom nevim. Ale pokud by se povedlo dotahnout tohle, tak to elektromobilitu resi naprosto elegantne a pak by ty auta na baterky skutecne zacly davat smysl.

1 0
možnosti
JS

Melo to pristat ve vlakne o flow battery, z nejakyho duvodu se mi to nepovedlo a udelal se samostatnej prispevek.

0 0
možnosti
JP

Kolik emisi vyprodukuje vytvareni dobijecich mist?

1 0
možnosti
VZ

Tam to ani tak hrozné nebude. Zato ty baterky jsou vzhledem k používaným materiálům a jejich těžbě všechno jen ne ekologické.

1 0
možnosti
MK

Elektromobily jako takové jsou super. Problém je, že celý koncept elektromobilu stojí na komponentě, se kterou automobilky neudělají vůbec nic – na bateriích. A elektromobily se prostě z místa nikam nepohnou, dokud nebudou k dispozici baterie za rozumnou cenu, které umožní dojezd alespon 700-1000 km a nebude možné je velmi rychle nabít (řekněme v rozmezí půl hodiny na specializovanych nabijecich stanicicih). A to vidím velice bledě. Například takové smartphony a vůbec mobilní telefony obecně vytvořily obrovský trh s bateriemi. Točí se v tom desítky a desítky miliard dolarů. Přesto jsem si za posledních 20 let (!!!) nevšiml nejakého "průlomu", který by stál za řeč. Například takové LION baterie nejsou vůbec žádnou novinkou. První experimenty se děly někdy v roce 1960, prodejni verze se objevila 1991....

3 1
možnosti

Vývoj baterií se ovšem poslední dobou značně pohnul z místa. Hlavně složením, kdy Li-ion baterie už skoro nepotřebují kobalt a mangan, respektive je ho tam mnohem méně a také technologickými postupy a využíváním nanotechnologií. Za posledních 20 let se kapacita baterií na kg ztrojnásobila.

0 0
možnosti
TT

Kdo by se nechtěl dostat ven z pakárny, ve které je zavřený proti své vůli?

♫ Czexit ,♫ czexit, ♫ czexit! ♫

RvEU:-P

0 3
možnosti
JS

ty se dnes nedíval na televizi? Co by se jako vylepšilo???

0 0
možnosti
PK

P97a19v83e96l 73K20u94t65i94l

11. 7. 2018 22:17

Proč evropské automobilky také nestaví infrastrukturu, když ji v Evropě může stavět americká Tesla, jejichž aut tu jezdí v porovnání s jinými zanedbatelné množství?

https://www.tesla.com/en_EU/findus#/bounds/51.388165950920154,21.612102514062485,47.1664848134645,8.593303685937485,d?search=supercharger,destination%20charger,&name=Europe

0 1
možnosti

Protože donedávna stále doufaly, že se z toho nějak vyvlíknou, jako vždycky. Ale podvody s diesely si to u úředníků EU zavařily.

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti
PK

P83a50v92e97l 88K68u25t52i94l

11. 7. 2018 20:42

Docela slušná síť pro 2500 vozů.

http://www.evmapa.cz

Zajímalo by mě, kolik bylo benzínek, když u nás jezdilo 2500 prvních aut.

Co je levnější a jednodušší postavit, nabíječku, nebo benzínku?

1 0
možnosti
VO

V17í57t 30O41ž38a51n26a

11. 7. 2018 20:50

Nejlevnější je obyčejná zásuvka v obchodním centru kde strávíte půl hodiny nebo i 4 (třeba v kině) - 3,6kW nebo pětikolík 400V/32A (7,2-22kW).

Profi zásuvka (Mennekes 22kW) stojí do 20 tisíc a rychlonabíjecí stojan (50kW) stojí pod milion (při větším odběru i pod 700tisíc).

1 2
možnosti
PM

A bude i spotřební daň na elektřinu?

0 0
možnosti
VO

V22í17t 46O55ž89a31n67a

11. 7. 2018 20:53

Na elektřinu JE uvalena spotřební daň (28,30 Kč/MWh).

1 1
možnosti
JH

Energii nelze zničit, ani vytvořit, lze ji jen přeměnit na jinou formu. Stejně tak to je i s hmotou. Přestaneme používat ropu, musíme energii vzít odjinud, ale ona není nekonečná. Při každé přeměně dochází k nežádoucím ztrátám. Pokud by tomu tak nebylo, už bychom se měli blaze s Perpetuum mobile.

0 0
možnosti
JN

A ještě jste zapomněl napsat, že benzínový motor má větší účinnost než uhelná elektrárna z které by elektřina pro ty ekologické elektro auta měla být.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...