Diskuze
EU prosazuje elektroauta kvůli snížení CO2, není je kde nabíjet
Děkujeme za pochopení.
P74e85t33r 62M49i61c33h24a76l
Super. A elektřina do těch aut se bude vyrábět pálením uhlí a plynu, které pochopitelně žádný CO2 neprodukují.
J89i25ř65í 33S52e60h40n30a35l
Flow battery je asi jedina v soucasne dobe viditelna cesta jak by mohly ty elektromobily zacit doopravdy fungovat. Rychly dobijeni je totiz naprosta iluze. neni to jen o tom mit dostatecny prikon, ale proste ten energeticky tok pres draty do nejaky baterky nikdy nebude takovej, jako je pri naliti kapaliny z kanystru. To by se to muselo nabijet za bourky bleskem Zatim nic nenasvedcuje tomu, ze ba klasicka baterka mohla problem vyresit. evyresi to ani vymenne baterky. Musely by se unifikovat, skladovat, manipulovat s nimi atd.
Zato ten oddelenej elektrolyt to v teoreticky rovine resi vsechno. Jde nalejt do nadrze hadici, tedy stejne rychle jako benzin, natankovano mam okamzite. Jde pouzit jeden pro vsechny typy baterek a vsechny auta, tedy muzu mit u pumpy jednu nadrz tak jako dnes. Regenerovat se pak da ne kdyz prijede auto a chce plnou, ale kdykoliv, kdy jsou k tomu podminky. Tedy treba ve dne ze solaru, nebo kdyz zrovna fouka vitr atd. Tedy pumpa zaroven slouzi jako zasobarna energie kam se ulozej nepotrebny prebytky, stejne jako treba do precerpavacky. Narozdil od soucasny nabiijeci stanice ktara sit zatezuje, by takovahle pumpa v siti fungovala jako zarizeni k vyrovnavani energetickych toku, takze by ty siti de facto pomahala. Resilo by to nekolik problemu najednou.
Akorat ze to predpoklada vymyslet elektrolyt ktery se da za rozumne penize vyrobit v obrovskem mnozstvi, neni nebezpecny (toxicky, horlavy atd). No a nic takoveho bohuzel zatim v dohlednu neni, aspon o tom nevim. Ale pokud by se povedlo dotahnout tohle, tak to elektromobilitu resi naprosto elegantne a pak by ty auta na baterky skutecne zacly davat smysl.
J96i54ř90í 50S46e87h47n71a10l
Melo to pristat ve vlakne o flow battery, z nejakyho duvodu se mi to nepovedlo a udelal se samostatnej prispevek.
J47a43n 95P75š79e12n80i79č43k58a
Kolik emisi vyprodukuje vytvareni dobijecich mist?
V34á62c74l62a64v 67Z31e83l53i26n45k61a
Tam to ani tak hrozné nebude. Zato ty baterky jsou vzhledem k používaným materiálům a jejich těžbě všechno jen ne ekologické.
M97i25r76o41s41l21a13v 72K84u52c75e52r80a
Elektromobily jako takové jsou super. Problém je, že celý koncept elektromobilu stojí na komponentě, se kterou automobilky neudělají vůbec nic – na bateriích. A elektromobily se prostě z místa nikam nepohnou, dokud nebudou k dispozici baterie za rozumnou cenu, které umožní dojezd alespon 700-1000 km a nebude možné je velmi rychle nabít (řekněme v rozmezí půl hodiny na specializovanych nabijecich stanicicih). A to vidím velice bledě. Například takové smartphony a vůbec mobilní telefony obecně vytvořily obrovský trh s bateriemi. Točí se v tom desítky a desítky miliard dolarů. Přesto jsem si za posledních 20 let (!!!) nevšiml nejakého "průlomu", který by stál za řeč. Například takové LION baterie nejsou vůbec žádnou novinkou. První experimenty se děly někdy v roce 1960, prodejni verze se objevila 1991....
J69o56s72e57f 59Š50o91l91t95e72s
Vývoj baterií se ovšem poslední dobou značně pohnul z místa. Hlavně složením, kdy Li-ion baterie už skoro nepotřebují kobalt a mangan, respektive je ho tam mnohem méně a také technologickými postupy a využíváním nanotechnologií. Za posledních 20 let se kapacita baterií na kg ztrojnásobila.
T32o90m35á81š 25T14a93t55í64č84e96k
Kdo by se nechtěl dostat ven z pakárny, ve které je zavřený proti své vůli?
♫ Czexit ,♫ czexit, ♫ czexit! ♫
J96i59ř12í 70S48c67h40w84a48c20h
ty se dnes nedíval na televizi? Co by se jako vylepšilo???
P97a19v83e96l 73K20u94t65i94l
Proč evropské automobilky také nestaví infrastrukturu, když ji v Evropě může stavět americká Tesla, jejichž aut tu jezdí v porovnání s jinými zanedbatelné množství?
J53o12s52e54f 49Š16o39l87t68e90s
Protože donedávna stále doufaly, že se z toho nějak vyvlíknou, jako vždycky. Ale podvody s diesely si to u úředníků EU zavařily.
O95d21s67t83r71a96n69ě86n20ý 81U61ž16i56v61a33t80e50l
P83a50v92e97l 88K68u25t52i94l
Docela slušná síť pro 2500 vozů.
Zajímalo by mě, kolik bylo benzínek, když u nás jezdilo 2500 prvních aut.
Co je levnější a jednodušší postavit, nabíječku, nebo benzínku?
V17í57t 30O41ž38a51n26a
Nejlevnější je obyčejná zásuvka v obchodním centru kde strávíte půl hodiny nebo i 4 (třeba v kině) - 3,6kW nebo pětikolík 400V/32A (7,2-22kW).
Profi zásuvka (Mennekes 22kW) stojí do 20 tisíc a rychlonabíjecí stojan (50kW) stojí pod milion (při větším odběru i pod 700tisíc).
P57e23t86r 51M98a35l76i49š18k55a
A bude i spotřební daň na elektřinu?
V22í17t 46O55ž89a31n67a
Na elektřinu JE uvalena spotřební daň (28,30 Kč/MWh).
J64a54r46o74m91í16r 51H52l41u76b88e22k
Energii nelze zničit, ani vytvořit, lze ji jen přeměnit na jinou formu. Stejně tak to je i s hmotou. Přestaneme používat ropu, musíme energii vzít odjinud, ale ona není nekonečná. Při každé přeměně dochází k nežádoucím ztrátám. Pokud by tomu tak nebylo, už bychom se měli blaze s Perpetuum mobile.
J66a77r53o19s88l97a48v 45N39e51d58o72m52a
A ještě jste zapomněl napsat, že benzínový motor má větší účinnost než uhelná elektrárna z které by elektřina pro ty ekologické elektro auta měla být.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant
Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat:
34 310 - 39 458 Kč