Diskuze
EU prosazuje elektroauta kvůli snížení CO2, není je kde nabíjet
Děkujeme za pochopení.
P84e53t19r 46M14i51c20h56a59l
Super. A elektřina do těch aut se bude vyrábět pálením uhlí a plynu, které pochopitelně žádný CO2 neprodukují.
J30i37ř57í 16S52e46h57n87a39l
Flow battery je asi jedina v soucasne dobe viditelna cesta jak by mohly ty elektromobily zacit doopravdy fungovat. Rychly dobijeni je totiz naprosta iluze. neni to jen o tom mit dostatecny prikon, ale proste ten energeticky tok pres draty do nejaky baterky nikdy nebude takovej, jako je pri naliti kapaliny z kanystru. To by se to muselo nabijet za bourky bleskem Zatim nic nenasvedcuje tomu, ze ba klasicka baterka mohla problem vyresit. evyresi to ani vymenne baterky. Musely by se unifikovat, skladovat, manipulovat s nimi atd.
Zato ten oddelenej elektrolyt to v teoreticky rovine resi vsechno. Jde nalejt do nadrze hadici, tedy stejne rychle jako benzin, natankovano mam okamzite. Jde pouzit jeden pro vsechny typy baterek a vsechny auta, tedy muzu mit u pumpy jednu nadrz tak jako dnes. Regenerovat se pak da ne kdyz prijede auto a chce plnou, ale kdykoliv, kdy jsou k tomu podminky. Tedy treba ve dne ze solaru, nebo kdyz zrovna fouka vitr atd. Tedy pumpa zaroven slouzi jako zasobarna energie kam se ulozej nepotrebny prebytky, stejne jako treba do precerpavacky. Narozdil od soucasny nabiijeci stanice ktara sit zatezuje, by takovahle pumpa v siti fungovala jako zarizeni k vyrovnavani energetickych toku, takze by ty siti de facto pomahala. Resilo by to nekolik problemu najednou.
Akorat ze to predpoklada vymyslet elektrolyt ktery se da za rozumne penize vyrobit v obrovskem mnozstvi, neni nebezpecny (toxicky, horlavy atd). No a nic takoveho bohuzel zatim v dohlednu neni, aspon o tom nevim. Ale pokud by se povedlo dotahnout tohle, tak to elektromobilitu resi naprosto elegantne a pak by ty auta na baterky skutecne zacly davat smysl.
J11i70ř11í 54S74e45h12n64a94l
Melo to pristat ve vlakne o flow battery, z nejakyho duvodu se mi to nepovedlo a udelal se samostatnej prispevek.
J80a79n 83P93š79e38n16i26č40k54a
Kolik emisi vyprodukuje vytvareni dobijecich mist?
V87á94c33l60a47v 17Z51e10l61i48n84k80a
Tam to ani tak hrozné nebude. Zato ty baterky jsou vzhledem k používaným materiálům a jejich těžbě všechno jen ne ekologické.
M63i48r47o40s75l83a97v 43K11u11c85e25r74a
Elektromobily jako takové jsou super. Problém je, že celý koncept elektromobilu stojí na komponentě, se kterou automobilky neudělají vůbec nic – na bateriích. A elektromobily se prostě z místa nikam nepohnou, dokud nebudou k dispozici baterie za rozumnou cenu, které umožní dojezd alespon 700-1000 km a nebude možné je velmi rychle nabít (řekněme v rozmezí půl hodiny na specializovanych nabijecich stanicicih). A to vidím velice bledě. Například takové smartphony a vůbec mobilní telefony obecně vytvořily obrovský trh s bateriemi. Točí se v tom desítky a desítky miliard dolarů. Přesto jsem si za posledních 20 let (!!!) nevšiml nejakého "průlomu", který by stál za řeč. Například takové LION baterie nejsou vůbec žádnou novinkou. První experimenty se děly někdy v roce 1960, prodejni verze se objevila 1991....
J79o46s43e77f 76Š45o30l26t43e51s
Vývoj baterií se ovšem poslední dobou značně pohnul z místa. Hlavně složením, kdy Li-ion baterie už skoro nepotřebují kobalt a mangan, respektive je ho tam mnohem méně a také technologickými postupy a využíváním nanotechnologií. Za posledních 20 let se kapacita baterií na kg ztrojnásobila.
T53o77m20á62š 47T32a45t49í26č19e10k
Kdo by se nechtěl dostat ven z pakárny, ve které je zavřený proti své vůli?
♫ Czexit ,♫ czexit, ♫ czexit! ♫
J25i44ř56í 48S61c31h27w95a52c85h
ty se dnes nedíval na televizi? Co by se jako vylepšilo???
P19a17v84e67l 70K18u31t83i12l
Proč evropské automobilky také nestaví infrastrukturu, když ji v Evropě může stavět americká Tesla, jejichž aut tu jezdí v porovnání s jinými zanedbatelné množství?
J63o64s30e95f 92Š62o65l31t60e21s
Protože donedávna stále doufaly, že se z toho nějak vyvlíknou, jako vždycky. Ale podvody s diesely si to u úředníků EU zavařily.
O64d60s68t15r74a63n11ě86n39ý 25U23ž12i29v90a65t44e69l
P34a94v75e24l 23K64u23t55i45l
Docela slušná síť pro 2500 vozů.
Zajímalo by mě, kolik bylo benzínek, když u nás jezdilo 2500 prvních aut.
Co je levnější a jednodušší postavit, nabíječku, nebo benzínku?
V94í48t 62O84ž95a10n66a
Nejlevnější je obyčejná zásuvka v obchodním centru kde strávíte půl hodiny nebo i 4 (třeba v kině) - 3,6kW nebo pětikolík 400V/32A (7,2-22kW).
Profi zásuvka (Mennekes 22kW) stojí do 20 tisíc a rychlonabíjecí stojan (50kW) stojí pod milion (při větším odběru i pod 700tisíc).
P12e20t13r 69M31a91l68i88š60k44a
A bude i spotřební daň na elektřinu?
V39í40t 57O92ž41a36n83a
Na elektřinu JE uvalena spotřební daň (28,30 Kč/MWh).
J96a51r94o54m59í39r 68H61l33u53b28e22k
Energii nelze zničit, ani vytvořit, lze ji jen přeměnit na jinou formu. Stejně tak to je i s hmotou. Přestaneme používat ropu, musíme energii vzít odjinud, ale ona není nekonečná. Při každé přeměně dochází k nežádoucím ztrátám. Pokud by tomu tak nebylo, už bychom se měli blaze s Perpetuum mobile.
J45a44r13o40s93l67a23v 90N16e91d31o95m34a
A ještě jste zapomněl napsat, že benzínový motor má větší účinnost než uhelná elektrárna z které by elektřina pro ty ekologické elektro auta měla být.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...