Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EU prosazuje elektroauta kvůli snížení CO2, není je kde nabíjet

aktualizováno 
Asociace evropských výrobců automobilů vydala varování směřující k poslancům Evropského parlamentu, že si kladou nereálné cíle emisních limitů CO2. Europoslanci se upnuli na elektromobily, ale pro jejich větší rozšíření chybí miliony nabíjecích stanic.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Martin Mičánekpro iDNES.cz

Evropský parlament bude za pár dní hlasovat o budoucích cílech týkajících se emisí CO2 pro automobily a dodávky. Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA), která sice patří k nejsilnějším lobbistickým skupinám v Bruselu, ale na představy europarlamentu je i tak krátká, ovšem považuje navrhované cíle za nedosažitelné vzhledem k současné infrastruktuře a varuje před unáhlenými kroky. 

Podle ACEA by europoslanci měli nejdříve věnovat větší pozornost budování infrastruktury nabíjecích stanic než neustále zpřísňovat emisní limity CO2

ACEA tvrdí, že snížení emisí automobilů o 30 procent do roku 2025 vyžaduje masivní rozvoj elektromobility a k tomu zoufale chybí dobíjecí místa. V EU existuje v současnosti přibližně sto tisíc nabíjecích míst a pro větší rozvoj elektromobility by jich do roku 2025 mělo být nejméně dva miliony. EU navíc uvažuje, že bude požadovat snížení emisí až o 50 procent. „Evropští poslanci si musí být vědomi toho, že bez radikálních opatření členských států se to prostě neobejde,“ uvedl generální tajemník ACEA Erik Jonnaert. Snížení emisí o 50 procent by vyžadovalo budovat každý rok 700 000 nabíjecích stanic. To je podle ACEA nereálné.

Dalším problémem je nerovnoměrné rozmístění nabíječek. Z výsledků studie ACEA vyplývá, že v současnosti se 76 % nabíjecích stanic v EU soustřeďuje pouze ve čtyřech zemích, které však představují jen 27 % celkové plochy EU. Jde o Nizozemsko, Německo, Francii a Velkou Británii. Naproti tomu třeba v Rumunsku je pouze 114 nabíjecích bodů, 0,1 % z celkového počtu EU.

„Všech 28 členských států musí naléhavě zvýšit své úsilí, aby zajistilo celoevropskou síť infrastruktury dobíjení. Bez toho zákazníci nikdy nezačnou nakupovat elektromobily ve velkém měřítku,“ řekl Jonnaert.

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

Seat to znovu zkusí v Číně. Místo sportu a emocí nasadí moderní techniku

Jak se rodí SEAT

Španělská automobilová značka Seat, která je součástí německého koncernu Volkswagen, by se měla v roce 2020, nebo 2021...

V Indii zase prší a tamní řidiči se bojí, že jim nateče voda do výfuku

V Indii začalo období dešťů, takto to vypadá v ulicích Bombaje.

V Bombaji už třetí den prší a má pršet ještě další čtyři. Vláda v některých zaplavených oblastech vyhlásila dětem...

Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...

Najdete na iDNES.cz