Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EU prosazuje elektroauta kvůli snížení CO2, není je kde nabíjet

aktualizováno 
Asociace evropských výrobců automobilů vydala varování směřující k poslancům Evropského parlamentu, že si kladou nereálné cíle emisních limitů CO2. Europoslanci se upnuli na elektromobily, ale pro jejich větší rozšíření chybí miliony nabíjecích stanic.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Martin Mičánekpro iDNES.cz

Evropský parlament bude za pár dní hlasovat o budoucích cílech týkajících se emisí CO2 pro automobily a dodávky. Asociace evropských výrobců automobilů (ACEA), která sice patří k nejsilnějším lobbistickým skupinám v Bruselu, ale na představy europarlamentu je i tak krátká, ovšem považuje navrhované cíle za nedosažitelné vzhledem k současné infrastruktuře a varuje před unáhlenými kroky. 

Podle ACEA by europoslanci měli nejdříve věnovat větší pozornost budování infrastruktury nabíjecích stanic než neustále zpřísňovat emisní limity CO2

ACEA tvrdí, že snížení emisí automobilů o 30 procent do roku 2025 vyžaduje masivní rozvoj elektromobility a k tomu zoufale chybí dobíjecí místa. V EU existuje v současnosti přibližně sto tisíc nabíjecích míst a pro větší rozvoj elektromobility by jich do roku 2025 mělo být nejméně dva miliony. EU navíc uvažuje, že bude požadovat snížení emisí až o 50 procent. „Evropští poslanci si musí být vědomi toho, že bez radikálních opatření členských států se to prostě neobejde,“ uvedl generální tajemník ACEA Erik Jonnaert. Snížení emisí o 50 procent by vyžadovalo budovat každý rok 700 000 nabíjecích stanic. To je podle ACEA nereálné.

Dalším problémem je nerovnoměrné rozmístění nabíječek. Z výsledků studie ACEA vyplývá, že v současnosti se 76 % nabíjecích stanic v EU soustřeďuje pouze ve čtyřech zemích, které však představují jen 27 % celkové plochy EU. Jde o Nizozemsko, Německo, Francii a Velkou Británii. Naproti tomu třeba v Rumunsku je pouze 114 nabíjecích bodů, 0,1 % z celkového počtu EU.

„Všech 28 členských států musí naléhavě zvýšit své úsilí, aby zajistilo celoevropskou síť infrastruktury dobíjení. Bez toho zákazníci nikdy nezačnou nakupovat elektromobily ve velkém měřítku,“ řekl Jonnaert.

Autoři:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

OBRAZEM: Designérský kousek na kolech. Karavan, který lze jen závidět

Vizualizace designového karavanu Romotow od novozélandského studia W2.

Zapomeňte na klasické hranaté karavany bez nápadu. Romotow je přívěs v unikátním designu. Stačí zmáčknout jediné...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Najdete na iDNES.cz