Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár hodin stát u nabíječky. Dopravní psychologové mají pro tento pocit speciální termín range anxiety, tedy něco jako “dojezdová úzkost”.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VT

Ještě napište, kolik ten E-zázrak ujede v zimě, když je venku -10 st C.

0 0
možnosti
VH

Bohužel v elektroautech neni budoucnost, je to slepa kolej.

0 0
možnosti
JD

J73a19n 32D46l53o23u17h72ý

31. 5. 2017 16:35

slepa kolej jsou hlavne baterie v aute. Elektromotor pro pohyb auta je naopak to nejucinnejsi, co lze pouzit R^

0 0
možnosti
VH

Po osmy letech , nebo ujeti tech 160 tis. Km kdy normalni clovek asi bude uvazovat o novem voze , jsou ty krabice neprodejny. Nebo nevim o blaznovi co si koupi ojetinu s bude investovat do nových clanku.

0 0
možnosti
JS

1. pokud se výrobce uvolí dávat záruku 8 let nebo 160 tisíc km, tak je celkem dobrý předpoklad, že ty baterie vydrží dalších 50% navíc.

2. při současném trendu poklesu cen za 12 let ty baterie mohou stát polovinu, nebo za stejnou cenu budou mít dvakrát větší kapacitu.

3. během těch 12 let se rozjede odvětví renovací a repasovaná baterie bude stát třeba pětinu dnešní ceny.

4 0
možnosti
MP

zbytočný článok (ani som ho nečítal), pretože tento automobil v strednej európe nedostanete. pár ich dodali do nórska, kde mali desiatky (možná stovky) predplatiteľov ...

0 0
možnosti
JS

takže "nečítať zbytočné články" o Andách, Himaláji, Kavkaze protože to nejsou Tatry. "Nečítat zbytečnosti" o Amazonce, Mississippi, Jeniseji protože to není Váh.....;-)

1 0
možnosti
PK

P25a79v54e37l 80K97u22t88i36l

30. 5. 2017 19:06

Autor článku má v tom nabíjení malinko hokej.

Běžná domácí zásuvka umožnuje odběr 16A * 230V = 3680W=3,68kW.

Pokud mám baterii 66kWh / 3,68 nabiju ji za 17,93 hodiny. (zanedbal jsem ztráty při konverzi). Takže žádné dva dny.

Pokud budu mít palubní nabíječku 32A tak je to za poloviční dobu.

Co se týče rychlonabíjení (zde se nevyužívá palubní nabíječ, ale nabíjí se DC proudem ze stanice) tak teoreticky by bylo výkonem 50kW (cca 120A při 400V) nabito za hodinu a něco. V praxi však baterii nelze do plna nabíjet takovýmto výkonem a ten s přibývajícím nabitím klesá. Rozhodně by se ale auto nenabíjelo tři hodiny.

A co se týče baterie u tesly, pro upřesnění tam se dělaly nebo dělají kapacity od 60 - 100kWh Zmíněná 85kWh se již neprodává. Ta největší má pak NEDC 632km

3 0
možnosti
LK

Tak až to bude mít reálný dojezd 700km (ne papírový) jako dnešní běžné auto, bude to stát 500 tisíc bez dotací a půjde to dobít do 10 minut aspoň na 80% v každém městě bez čekání ve frontě stejně běžně, jako si kdykoli a kdekoli natankuju auto, tak s tím nebudu mít problém. I když jeden asi ano. Když vám v dnešním autě dojde benzín, dojdete na benzínku, koupíte kanystr, dojdete zpátky a jedete. Co ale nastane, pokud vám dojde šťáva tady? Půjdete hledat elektrocentrálu a někoho, kdo vám ji doveze k autu? :)

Otázka navíc je, co udělá stát ve chvíli, kdy by se to stala masová záležitost. Opravdu věříte, že si nechá ty miliardy, které inkasuje ze spotřební daně na benzín a naftu jen tak ujít?

2 0
možnosti
PK

P82a76v96e52l 14K38u54t68i54l

30. 5. 2017 19:20

Já vám to prozradím. Když v elektromobilu dojde šťáva, tak vás někdo dva kiláčky popotáhne na laně a při tom si svoji baterku nabijete na dalších 20km. To se ale u auta ve kterém každé ráno vyjíždíte s plnou stává jen výjimečně. Asi tak jako skoro každému někdy došel benzín i když má dojezd těch 800km a benzínky jsou u nás od sebe do 50km.

Co udělá stát teď nikdo neví a je zbytečné nad tím spekulovat Je třeba možné že kWh elektřiny bude za 10 let bude stát 10kč, ale dost možná tou dobou bude stát benzín 100. Elektřinu by musel zdanit kompletně, protože to auto můžete strčit v garáži do stejné zásuvky jako máte mrazák. Ale na druhou stranu elektřinu si doma může vyrobit každý a nemusí ji od nikoho kupovat.

1 0
možnosti
BT

B77o85r20e34k 38T97o88m96i24s

30. 5. 2017 18:17

A aký je dojazd keď uje -5°C a musíte svietiť a kúriť ? A ako poriešite to, že ostanete stáť tri hodiny v zápche na dialnici v zime a vybijete batériu ? Alebo keď vás niekde zafúka ? v Nórsku je to tzv. druhé auto v rodine, alebo firemné auto, ktoré jazdí po meste či na krátke trate a ak je poriadna zima, tak zostáva v garáži.

0 0
možnosti
PK

P68a38v22e38l 73K73u90t92i63l

30. 5. 2017 19:37

A vy jste v tom Norsku byl, nebo jste si to teď vymyslel?

Elektromobil je vždy první auto v rodině, to potvrdí každý kdo ho má. Spalovací vůz je jen záloha na dělší cesty a dovolenou na druhý konec evropy. Keď je poriadna zima v Norsku, tak spalovák dost často ani nenastartuje. Majitel EV si rano zapne mobilem topeni kdyz je jeste pripojeny v zasuvce a seda do tepleho auta.

1 0
možnosti
Foto

Je velká škoda, že v Čechách není víc vizionářů a tahounů, co vycítí trend a jdou s za ním. Nějak nás furt trochu brzdí ta hospodská kultura frflalů, co neustále hledají důvody, proč něco nejde, místo, aby si šli za svým vlastním snem. Elektromobilita přijde, bude to veliká změna a půjde si na ní uskutečnit spoustu snů, jen jim bude hodně málo uskutečněných v Čechách ... a to je škoda. Víc vizionářů, méně brblalů.

3 3
možnosti
MN

M29i77l21a95n 87N49ě25m94e70c

30. 5. 2017 18:09

V tomto případě je potřeba hlavně víc prachů. Klidně si takové vizionářské auto za ten milión pořídím, když budu mít dost peněz, abych si k němu mohl koupit ještě nějaké opravdové :)

0 0
možnosti
MJ

milion mám připravený, ale na jiného krasavce, tuhle navoněnou bídu si mohou strčit za klobouk

0 0
možnosti
Foto

Mohl jste napsat: Nemám rád elektromobily, jsem bohatý a rád to dám najevo. Diskusi by to neobohatilo stejně, jako jí neobohatí ta Vaše verze, ale aspoň by to bylo kratší.

4 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč