Diskuze
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion
Děkujeme za pochopení.
V75l61a44s19t38i93m27i11l 96T53e61n52c74e53r
Ještě napište, kolik ten E-zázrak ujede v zimě, když je venku -10 st C.
V60á41c64l68a52v 71H45r90b38e10k
Bohužel v elektroautech neni budoucnost, je to slepa kolej.
J96a85n 37D30l49o16u71h28ý
slepa kolej jsou hlavne baterie v aute. Elektromotor pro pohyb auta je naopak to nejucinnejsi, co lze pouzit
V52á16c46l20a87v 76H79r73b17e86k
Po osmy letech , nebo ujeti tech 160 tis. Km kdy normalni clovek asi bude uvazovat o novem voze , jsou ty krabice neprodejny. Nebo nevim o blaznovi co si koupi ojetinu s bude investovat do nových clanku.
J54i59ř84í 27S56c65h80w29a26c92h
1. pokud se výrobce uvolí dávat záruku 8 let nebo 160 tisíc km, tak je celkem dobrý předpoklad, že ty baterie vydrží dalších 50% navíc.
2. při současném trendu poklesu cen za 12 let ty baterie mohou stát polovinu, nebo za stejnou cenu budou mít dvakrát větší kapacitu.
3. během těch 12 let se rozjede odvětví renovací a repasovaná baterie bude stát třeba pětinu dnešní ceny.
M30a37r92c83e33l 44P22a52v66l96í61k
zbytočný článok (ani som ho nečítal), pretože tento automobil v strednej európe nedostanete. pár ich dodali do nórska, kde mali desiatky (možná stovky) predplatiteľov ...
J89i80ř42í 98S68c16h50w52a87c88h
takže "nečítať zbytočné články" o Andách, Himaláji, Kavkaze protože to nejsou Tatry. "Nečítat zbytečnosti" o Amazonce, Mississippi, Jeniseji protože to není Váh.....
P78a64v58e45l 78K24u78t38i70l
Autor článku má v tom nabíjení malinko hokej.
Běžná domácí zásuvka umožnuje odběr 16A * 230V = 3680W=3,68kW.
Pokud mám baterii 66kWh / 3,68 nabiju ji za 17,93 hodiny. (zanedbal jsem ztráty při konverzi). Takže žádné dva dny.
Pokud budu mít palubní nabíječku 32A tak je to za poloviční dobu.
Co se týče rychlonabíjení (zde se nevyužívá palubní nabíječ, ale nabíjí se DC proudem ze stanice) tak teoreticky by bylo výkonem 50kW (cca 120A při 400V) nabito za hodinu a něco. V praxi však baterii nelze do plna nabíjet takovýmto výkonem a ten s přibývajícím nabitím klesá. Rozhodně by se ale auto nenabíjelo tři hodiny.
A co se týče baterie u tesly, pro upřesnění tam se dělaly nebo dělají kapacity od 60 - 100kWh Zmíněná 85kWh se již neprodává. Ta největší má pak NEDC 632km
L48u30k89á78š 97K25m23e61n86t
Tak až to bude mít reálný dojezd 700km (ne papírový) jako dnešní běžné auto, bude to stát 500 tisíc bez dotací a půjde to dobít do 10 minut aspoň na 80% v každém městě bez čekání ve frontě stejně běžně, jako si kdykoli a kdekoli natankuju auto, tak s tím nebudu mít problém. I když jeden asi ano. Když vám v dnešním autě dojde benzín, dojdete na benzínku, koupíte kanystr, dojdete zpátky a jedete. Co ale nastane, pokud vám dojde šťáva tady? Půjdete hledat elektrocentrálu a někoho, kdo vám ji doveze k autu? :)
Otázka navíc je, co udělá stát ve chvíli, kdy by se to stala masová záležitost. Opravdu věříte, že si nechá ty miliardy, které inkasuje ze spotřební daně na benzín a naftu jen tak ujít?
P53a63v36e17l 20K35u63t77i51l
Já vám to prozradím. Když v elektromobilu dojde šťáva, tak vás někdo dva kiláčky popotáhne na laně a při tom si svoji baterku nabijete na dalších 20km. To se ale u auta ve kterém každé ráno vyjíždíte s plnou stává jen výjimečně. Asi tak jako skoro každému někdy došel benzín i když má dojezd těch 800km a benzínky jsou u nás od sebe do 50km.
Co udělá stát teď nikdo neví a je zbytečné nad tím spekulovat Je třeba možné že kWh elektřiny bude za 10 let bude stát 10kč, ale dost možná tou dobou bude stát benzín 100. Elektřinu by musel zdanit kompletně, protože to auto můžete strčit v garáži do stejné zásuvky jako máte mrazák. Ale na druhou stranu elektřinu si doma může vyrobit každý a nemusí ji od nikoho kupovat.
B28o87r58e40k 75T38o13m50i71s
A aký je dojazd keď uje -5°C a musíte svietiť a kúriť ? A ako poriešite to, že ostanete stáť tri hodiny v zápche na dialnici v zime a vybijete batériu ? Alebo keď vás niekde zafúka ? v Nórsku je to tzv. druhé auto v rodine, alebo firemné auto, ktoré jazdí po meste či na krátke trate a ak je poriadna zima, tak zostáva v garáži.
P44a47v53e29l 42K23u94t58i40l
A vy jste v tom Norsku byl, nebo jste si to teď vymyslel?
Elektromobil je vždy první auto v rodině, to potvrdí každý kdo ho má. Spalovací vůz je jen záloha na dělší cesty a dovolenou na druhý konec evropy. Keď je poriadna zima v Norsku, tak spalovák dost často ani nenastartuje. Majitel EV si rano zapne mobilem topeni kdyz je jeste pripojeny v zasuvce a seda do tepleho auta.
B10o11h44u82s55l54a63v 98B33i61n71k54a
Je velká škoda, že v Čechách není víc vizionářů a tahounů, co vycítí trend a jdou s za ním. Nějak nás furt trochu brzdí ta hospodská kultura frflalů, co neustále hledají důvody, proč něco nejde, místo, aby si šli za svým vlastním snem. Elektromobilita přijde, bude to veliká změna a půjde si na ní uskutečnit spoustu snů, jen jim bude hodně málo uskutečněných v Čechách ... a to je škoda. Víc vizionářů, méně brblalů.
M32i80l10a71n 59N50ě22m17e54c
V tomto případě je potřeba hlavně víc prachů. Klidně si takové vizionářské auto za ten milión pořídím, když budu mít dost peněz, abych si k němu mohl koupit ještě nějaké opravdové :)
M60a74r56t52i77n 23J42a33n31d23a
milion mám připravený, ale na jiného krasavce, tuhle navoněnou bídu si mohou strčit za klobouk
B21o60h93u63s75l17a44v 42B14i76n75k14a
Mohl jste napsat: Nemám rád elektromobily, jsem bohatý a rád to dám najevo. Diskusi by to neobohatilo stejně, jako jí neobohatí ta Vaše verze, ale aspoň by to bylo kratší.
O51d78s27t21r65a52n57ě81n71ý 82U50ž85i48v36a86t39e76l
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Prodej Rodinný dům, 75m2, Chrast
Boženy Němcové, Chrast, okres Chrudim
2 199 000 Kč