Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda vyvíjí elektromobil, představí ho po roce 2020

  10:00aktualizováno  10:00
Nadšení pro elektromobilitu je u většiny automobilek vynuceno spíše okolnostmi než reálnou poptávkou zákazníků. Vášeň pro auta do zásuvky budí hlavně emisní legislativa. Předseda představenstva značky Berhnard Maier oznámil, že elektrifikace škodovky čeká do pěti let.

Volkswagen BUDD-e | foto: Volkswagen

Už se ví, že v roce 2019 dorazí na trh jako první hybridní škodovka benzinoelektrický superb (čtěte tady). Po tomto milníku se otevře prostor pro čistě elektrický model.

Maier pro renomovaný britský magazín Autocar prohlásil, že první škodovky do zásuvky se dočkáme v roce 2020 nebo 2021. „K elektrifikaci není alternativa. Musíme se jí zabývat,“ vysvětluje Maier a potvrzuje tak, že automobilky jsou nadšenci elektromobility tak trochu z donucení. Martin Hrdlička, šéf vývoje podvozku a agregátu Škody Auto pro elektromobilitu zrovna nehoří (čtěte zde).

Sériová elektrická škodovka by měla podle všeho být svébytným modelem, podle Maiera má stát na úplně nové platformě koncernu Volkswagen pojmenované MEB, která má být určena přímo pro elektromobily. Koncern ji představil na konceptu VW Budd-e začátkem letošního roku na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas (prohlédněte si ho zde). Těžké a velké baterie jsou uložené v ploché sendvičové podlaze.

Škodováčtí vývojáři jsou podle Maiera součástí týmu, který v rámci VW Group pracuje na autech na baterky. Cíle, které mají splnit, vůbec nejsou malé. Podle Autocaru jsou požadavky tyto: dojezd na jedno nabití přes 500 kilometrů, nabití za patnáct minut a cena pod úrovní srovnatelného auta se spalovacím motorem.

Jaké auto by mohlo se znakem Škody vyjet za pět let na elektřinu, lze zatím jen odhadovat. „Zatím jsme přesně nerozhodli, jaké auto bude elektromobil. Zatím nepotřebujeme udělat finální rozhodnutí,“ prohlásil Maier. Pět let je ovšem pro vývoj auta šibeniční doba. Obzvlášť, když nemá předchůdce a automobilka nemá s jeho technologiemi žádné zkušenosti. Výroba elektromobilů je přeci jen dosti odlišná od produkce aut se spalovacím motorem.

Elektromobilita očima pesimisty

Kde má výfuk elektromobil výfuk? V prunéřovské hnědouhelné elektrárně. Více čtěte zde

Autocar to tipuje na praktický prostorný hatchback s kufrem větším, než budou mít jeho koncernové protějšky. To by pasovalo k pozici značky v rámci koncernu.

Elektromobily asi nejlépe fungují ve velmi specifických způsobech používání, typicky ve službách na lokální úrovni (pošta, rozvážková služba, pekárna). Opodstatnění mají hlavně ve městech, kde je bezemisní provoz žádoucí. Pro takové použití se ovšem velké auto příliš nehodí.

Fotogalerie

Větší logiku by tak možná dávalo menší auto, jenže do jeho ceny by právě příliš zasahovala specifická technologie pohonu a stále velmi drahé akumulátory. Elektrický pohon by z tohoto pohledu nejvíce pasoval k vozu velikosti Škody Fabie nebo Rapidu.

Plány na další elektrické verze aktuálních modelů jako je fabie s octavií se ovšem budou tříbit v následujících letech, podle vývoje trhu. Podle Maiera by mělo být jasno v následujících třech letech.

Elektrifikace je součástí nového desetiletého plánu značky, který Maier představil. Dokument pojmenovaný „Strategy 2025“ nahrazuje původní plán Maierova předchůdce Winfrieda Vahlanda, který vytyčoval směřování značky do roku 2018.

Octavia Green E Line

Elekrické škodovky testovaly v provozu

Škoda před čtyřmi roky představila flotilu prototypů elektrických octavií. Auta postavená na základech druhé generace stěžejního modelu značky uvedla do testovacího provozu. Jak elektrické octavie jezdily čtěte zde

Škoda Octavia Green E Line
Škoda Octavia Green E Line
Škoda Octavia Green E Line

Po ukončení testovaní ovšem v projektu nepokračovala a prototypy šly do šrotu. Důvod byl jasný: elektrické octavie jezdily a fungovaly výborně, narážely ovšem na omezený dojezd a nekomfortně dlouhou dobu nabíjení, a tak je to i nadále. I přes sliby se elektromobilita dál neposunula. Omezení jsou stále stejná, jen se výrobcům daří přesvědčovat specifické skupiny zákazníků, že to nevadí.




Nejčtenější

Fabia s novou tváří dorazí do Ženevy. Máme první skicu a podrobnosti

Skica faceliftované Škody Fabia

Škoda má připravenou inovovanou Fabii. Jeden z nejprodávanějších modelů značky se představí s novou, jinak modelovanou...

Ojeté Suzuki SX4: tak spolehlivé auto už asi nikdo nevyrobí

Suzuki SX4

Jednou z nejlepších odpovědí při hledání spolehlivého ojetého auta je Suzuki SX4. Ať už potřebujete pohon všech kol,...



V autolékárně jsou zbytečnosti. Ministerstvo prozkoumá, zda ji neupravit

(Ilustrační snímek)

Autolékárničky připomínají polní nemocnice a je v nich řada zbytečných věcí, míní dopravní a zdravotní experti. Lidé...

Kamiq je nové SUV Škody. Do Evropy nemíří, techniku má z první octavie

Škoda Kamiq

Na čínském autohome.com.cn se objevily fotky nového SUV značky Škoda. Model pojmenovaný Kamiq je určený pro největší...

Skandál s vraky: ve Francii jezdí tisíce špatně opravených aut

U přehrady Křetínka na Blanensku se šofér zřítil ze čtyřicetimetrového srázu....

Po francouzských silnicích jezdí tisíce aut, která za sebou mají těžkou nehodu a měla skončit na vrakovišti. Systém...

Další z rubriky

Obec zavede nový trest pro rychlé řidiče. Propadne se pod nimi silnice

Pod rychle jedoucím autem se vytvoří díra

Radnice v Branišovicích na Brněnsku chystá novou past na řidiče překračující povolenou rychlost. Do silnice nechá...

Budoucnost podle šéfů automobilek: potíže s nabíjením, prodej on-line

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...

Do roku 2025 celosvětově zanikne 30 až 50 procent klasických automobilových dealerství. Prodej aut se přesune na...

Filipíny se zbavují své ikony, je příliš neekologická

Filipíny - Jeepney - dostanete se s ním všude. Stojí pár pesos a jeto velké...

Veřejná doprava v řadě světových měst má své legendy a ikony. Symbolem Londýna jsou černé taxíky a červené dvoupatrové...

Najdete na iDNES.cz