Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda vyvíjí elektromobil, představí ho po roce 2020

  10:00aktualizováno  10:00
Nadšení pro elektromobilitu je u většiny automobilek vynuceno spíše okolnostmi než reálnou poptávkou zákazníků. Vášeň pro auta do zásuvky budí hlavně emisní legislativa. Předseda představenstva značky Berhnard Maier oznámil, že elektrifikace škodovky čeká do pěti let.

Volkswagen BUDD-e | foto: Volkswagen

Už se ví, že v roce 2019 dorazí na trh jako první hybridní škodovka benzinoelektrický superb (čtěte tady). Po tomto milníku se otevře prostor pro čistě elektrický model.

Maier pro renomovaný britský magazín Autocar prohlásil, že první škodovky do zásuvky se dočkáme v roce 2020 nebo 2021. „K elektrifikaci není alternativa. Musíme se jí zabývat,“ vysvětluje Maier a potvrzuje tak, že automobilky jsou nadšenci elektromobility tak trochu z donucení. Martin Hrdlička, šéf vývoje podvozku a agregátu Škody Auto pro elektromobilitu zrovna nehoří (čtěte zde).

Sériová elektrická škodovka by měla podle všeho být svébytným modelem, podle Maiera má stát na úplně nové platformě koncernu Volkswagen pojmenované MEB, která má být určena přímo pro elektromobily. Koncern ji představil na konceptu VW Budd-e začátkem letošního roku na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas (prohlédněte si ho zde). Těžké a velké baterie jsou uložené v ploché sendvičové podlaze.

Škodováčtí vývojáři jsou podle Maiera součástí týmu, který v rámci VW Group pracuje na autech na baterky. Cíle, které mají splnit, vůbec nejsou malé. Podle Autocaru jsou požadavky tyto: dojezd na jedno nabití přes 500 kilometrů, nabití za patnáct minut a cena pod úrovní srovnatelného auta se spalovacím motorem.

Jaké auto by mohlo se znakem Škody vyjet za pět let na elektřinu, lze zatím jen odhadovat. „Zatím jsme přesně nerozhodli, jaké auto bude elektromobil. Zatím nepotřebujeme udělat finální rozhodnutí,“ prohlásil Maier. Pět let je ovšem pro vývoj auta šibeniční doba. Obzvlášť, když nemá předchůdce a automobilka nemá s jeho technologiemi žádné zkušenosti. Výroba elektromobilů je přeci jen dosti odlišná od produkce aut se spalovacím motorem.

Elektromobilita očima pesimisty

Kde má výfuk elektromobil výfuk? V prunéřovské hnědouhelné elektrárně. Více čtěte zde

Autocar to tipuje na praktický prostorný hatchback s kufrem větším, než budou mít jeho koncernové protějšky. To by pasovalo k pozici značky v rámci koncernu.

Elektromobily asi nejlépe fungují ve velmi specifických způsobech používání, typicky ve službách na lokální úrovni (pošta, rozvážková služba, pekárna). Opodstatnění mají hlavně ve městech, kde je bezemisní provoz žádoucí. Pro takové použití se ovšem velké auto příliš nehodí.

Fotogalerie

Větší logiku by tak možná dávalo menší auto, jenže do jeho ceny by právě příliš zasahovala specifická technologie pohonu a stále velmi drahé akumulátory. Elektrický pohon by z tohoto pohledu nejvíce pasoval k vozu velikosti Škody Fabie nebo Rapidu.

Plány na další elektrické verze aktuálních modelů jako je fabie s octavií se ovšem budou tříbit v následujících letech, podle vývoje trhu. Podle Maiera by mělo být jasno v následujících třech letech.

Elektrifikace je součástí nového desetiletého plánu značky, který Maier představil. Dokument pojmenovaný „Strategy 2025“ nahrazuje původní plán Maierova předchůdce Winfrieda Vahlanda, který vytyčoval směřování značky do roku 2018.

Octavia Green E Line

Elekrické škodovky testovaly v provozu

Škoda před čtyřmi roky představila flotilu prototypů elektrických octavií. Auta postavená na základech druhé generace stěžejního modelu značky uvedla do testovacího provozu. Jak elektrické octavie jezdily čtěte zde

Škoda Octavia Green E Line
Škoda Octavia Green E Line
Škoda Octavia Green E Line

Po ukončení testovaní ovšem v projektu nepokračovala a prototypy šly do šrotu. Důvod byl jasný: elektrické octavie jezdily a fungovaly výborně, narážely ovšem na omezený dojezd a nekomfortně dlouhou dobu nabíjení, a tak je to i nadále. I přes sliby se elektromobilita dál neposunula. Omezení jsou stále stejná, jen se výrobcům daří přesvědčovat specifické skupiny zákazníků, že to nevadí.





Nejčtenější

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Distinguished Gentleman's Ride - spanilá jízda motorek Prahou
OBRAZEM: Frajeři s kníry profrčeli Prahou

V neděli si přesně v poledne přes 92 tisíc elegantně oblečených motorkářů v 95 zemích nalepilo symbolický knírek na světlomet svého klasického „oldschool“...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.