Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda vyvíjí elektromobil, představí ho po roce 2020

  10:00aktualizováno  10:00
Nadšení pro elektromobilitu je u většiny automobilek vynuceno spíše okolnostmi než reálnou poptávkou zákazníků. Vášeň pro auta do zásuvky budí hlavně emisní legislativa. Předseda představenstva značky Berhnard Maier oznámil, že elektrifikace škodovky čeká do pěti let.

Volkswagen BUDD-e | foto: Volkswagen

Už se ví, že v roce 2019 dorazí na trh jako první hybridní škodovka benzinoelektrický superb (čtěte tady). Po tomto milníku se otevře prostor pro čistě elektrický model.

Maier pro renomovaný britský magazín Autocar prohlásil, že první škodovky do zásuvky se dočkáme v roce 2020 nebo 2021. „K elektrifikaci není alternativa. Musíme se jí zabývat,“ vysvětluje Maier a potvrzuje tak, že automobilky jsou nadšenci elektromobility tak trochu z donucení. Martin Hrdlička, šéf vývoje podvozku a agregátu Škody Auto pro elektromobilitu zrovna nehoří (čtěte zde).

Sériová elektrická škodovka by měla podle všeho být svébytným modelem, podle Maiera má stát na úplně nové platformě koncernu Volkswagen pojmenované MEB, která má být určena přímo pro elektromobily. Koncern ji představil na konceptu VW Budd-e začátkem letošního roku na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas (prohlédněte si ho zde). Těžké a velké baterie jsou uložené v ploché sendvičové podlaze.

Škodováčtí vývojáři jsou podle Maiera součástí týmu, který v rámci VW Group pracuje na autech na baterky. Cíle, které mají splnit, vůbec nejsou malé. Podle Autocaru jsou požadavky tyto: dojezd na jedno nabití přes 500 kilometrů, nabití za patnáct minut a cena pod úrovní srovnatelného auta se spalovacím motorem.

Jaké auto by mohlo se znakem Škody vyjet za pět let na elektřinu, lze zatím jen odhadovat. „Zatím jsme přesně nerozhodli, jaké auto bude elektromobil. Zatím nepotřebujeme udělat finální rozhodnutí,“ prohlásil Maier. Pět let je ovšem pro vývoj auta šibeniční doba. Obzvlášť, když nemá předchůdce a automobilka nemá s jeho technologiemi žádné zkušenosti. Výroba elektromobilů je přeci jen dosti odlišná od produkce aut se spalovacím motorem.

Elektromobilita očima pesimisty

Kde má výfuk elektromobil výfuk? V prunéřovské hnědouhelné elektrárně. Více čtěte zde

Autocar to tipuje na praktický prostorný hatchback s kufrem větším, než budou mít jeho koncernové protějšky. To by pasovalo k pozici značky v rámci koncernu.

Elektromobily asi nejlépe fungují ve velmi specifických způsobech používání, typicky ve službách na lokální úrovni (pošta, rozvážková služba, pekárna). Opodstatnění mají hlavně ve městech, kde je bezemisní provoz žádoucí. Pro takové použití se ovšem velké auto příliš nehodí.

Fotogalerie

Větší logiku by tak možná dávalo menší auto, jenže do jeho ceny by právě příliš zasahovala specifická technologie pohonu a stále velmi drahé akumulátory. Elektrický pohon by z tohoto pohledu nejvíce pasoval k vozu velikosti Škody Fabie nebo Rapidu.

Plány na další elektrické verze aktuálních modelů jako je fabie s octavií se ovšem budou tříbit v následujících letech, podle vývoje trhu. Podle Maiera by mělo být jasno v následujících třech letech.

Elektrifikace je součástí nového desetiletého plánu značky, který Maier představil. Dokument pojmenovaný „Strategy 2025“ nahrazuje původní plán Maierova předchůdce Winfrieda Vahlanda, který vytyčoval směřování značky do roku 2018.

Octavia Green E Line

Elekrické škodovky testovaly v provozu

Škoda před čtyřmi roky představila flotilu prototypů elektrických octavií. Auta postavená na základech druhé generace stěžejního modelu značky uvedla do testovacího provozu. Jak elektrické octavie jezdily čtěte zde

Škoda Octavia Green E Line
Škoda Octavia Green E Line
Škoda Octavia Green E Line

Po ukončení testovaní ovšem v projektu nepokračovala a prototypy šly do šrotu. Důvod byl jasný: elektrické octavie jezdily a fungovaly výborně, narážely ovšem na omezený dojezd a nekomfortně dlouhou dobu nabíjení, a tak je to i nadále. I přes sliby se elektromobilita dál neposunula. Omezení jsou stále stejná, jen se výrobcům daří přesvědčovat specifické skupiny zákazníků, že to nevadí.



Nejčtenější

V Itálii neprovozujte sex v autě, vyšlo by vás to draho, upozornil dopravní expert v Rozstřelu

Hostem Rozstřelu byl expert z BESIP Petr Vomáčka (19. června 2018)

Pokuty ze zahraničí už chodí do Česka zcela běžně. V Rakousku měří rychlost na každém rohu a nově tam můžete dostat...

České pivo odvezete na dovolenou v autoledničce, ale zázraky nečekejte

Kromě posilování prodejů v maloobchodu zrychlily v létě prodeje plechovkových...

Přivézt si na dovolenou svoje oblíbené jídlo a pití a zpátky do Česka dobroty, které u nás nepořídíte, je lákavé. Hitem...



Dieselgate nabírá na obrátkách: šéfa Audi zadrželi kvůli aféře s emisemi

Audi A8

Německé úřady zadržely šéfa automobilky Audi Ruperta Stadlera v souvislosti s aférou kolem manipulací s emisemi, uvedla...

Peugeot chystá nádherný kombík. Bude to lék na SUV-mánii?

Peugeot 508 SW 2019

Po jarní premiéře sedanu 508 představil Peugeot jeho praktičtější variantu kombi. Obě varianty jsou velmi povedené a...

Americký test zjistil, že SUV nejsou tak bezpečná, jak si mnozí myslí

Crashtest s 25procentním přesahem Jeepu Grand Cherokee

Proč si lidé kupují čím dál víc SUV? Jde samozřejmě o módní záležitost, spousta lidí ovšem tvrdí, že je kupují pro...

Další z rubriky

Změny STK a značky pro elektrovozy. Do sněmovny jde novela silničního zákona

Tesla X

Motoristé zřejmě budou moci žádat pro vozidla na elektrický nebo vodíkový pohon o zvláštní registrační značky označené...

Autofotka týdne: Amerika prozrazuje, jaká bude evropská Toyota Auris

Toyota Corolla Hatchback pro trh v USA

Nový Auris se v Evropě ukázal jen v předpremiéře. Plnohodnotné představení Toyota pro novou generaci hatchbacku...

Škoda dostává v koncernu VW na starost Indii, Seat se postará o Afriku

Škoda Rapid v Indii

Německý koncern VW decentralizuje svou teritoriální strukturu, chce tak zvyšovat dynamiku rozvoje a efektivitu. Škoda...

Najdete na iDNES.cz