Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citigo, nebo Octavia? Škoda řeší, který její elektromobil bude první

  9:30aktualizováno  9:30
Škoda brzy ukáže svou elektrobudoucnost, sériová výroba je ale daleko. Plány elektrifikace české značky se právě rodí.

Superb bude první škoda, která pojede na elektřinu. Bude to hybridní provedení, které dorazí v roce 2019. | foto: Lukáš Hron, Mobil

Koncern Volkswagen chce v roce 2025 prodávat tři miliony elektromobilů ročně. Podílet se na tom budou muset všechny značky, tedy i česká Škoda. Ta zatím ale stále řeší, který její model bude tím prvním bez spalovacího motoru.

Škodovka pracuje na více alternativních pohonech. Plug-in hybridní technologii dostane podle opakovaného potvrzení v roce 2019 Superb, i když se ozývají hlasy, že by možná mohl dostat přednost Kodiaq. Kromě toho se ovšem pracuje i na první čistě elektrické Škodovce. Uvnitř automobilky ale stále panuje diskuse, které auto to bude.

Ještě letos ukáže Škoda studii vozu vyvíjeného pouze jako elektromobil. V Ženevě to nejspíš ještě nebude, v úvahu přichází zářijový autosalon ve Frankfurtu nebo dubnový v Šanghaji. Než se ale dostane do sériové výroby, což nebude dřív než v roce 2020, mohla by se začít prodávat elektrická verze některého stávajícího modelu. Který to ale bude? Podle zdroje MF DNES zevnitř Škodovky, který je s jednáním velmi dobře obeznámen, žádné finální rozhodnutí ještě nepadlo.

Může se hodit

„Na vývoji elektromobilu intenzivně pracujeme, měl by se objevit na přelomu desetiletí,“ uvedl pouze mluvčí automobilky Zbyněk Straškraba.

Jako nejlogičtější řešení se nabízí použít vyzkoušenou techniku Volkswagenu e-up!, který se se Citigo vyrábí na jedné lince v Bratislavě. Oba koncernové modely jsou prakticky totožné, takže technicky by s tím nebyl žádný problém. Škodovka ale nejspíš nebude chtít představovat svůj první elektromobil v modelu, který je v polovině svého výrobního cyklu. Pokud by elektropohon dala do Citigo, bylo by to až s novou generací, která se dá očekávat někdy v letech 2019/2020.

Někdy v té době by měla dostat novou generaci i větší octavia. Ta se jako stěžejní a nejprodávanější model značky se jako pravděpodobnější možnost. Koncernový sourozenec VW Golf se jako elektromobil už vyrábí, takže se zástavbou agregátu do stejné podvozkové platformy by neměl být problém. Náš tip je tedy příští octavia!

Autoři:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.