Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Citigo, nebo Octavia? Škoda řeší, který její elektromobil bude první

  9:30aktualizováno  9:30
Škoda brzy ukáže svou elektrobudoucnost, sériová výroba je ale daleko. Plány elektrifikace české značky se právě rodí.

Superb bude první škoda, která pojede na elektřinu. Bude to hybridní provedení, které dorazí v roce 2019. | foto: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

Koncern Volkswagen chce v roce 2025 prodávat tři miliony elektromobilů ročně. Podílet se na tom budou muset všechny značky, tedy i česká Škoda. Ta zatím ale stále řeší, který její model bude tím prvním bez spalovacího motoru.

Škodovka pracuje na více alternativních pohonech. Plug-in hybridní technologii dostane podle opakovaného potvrzení v roce 2019 Superb, i když se ozývají hlasy, že by možná mohl dostat přednost Kodiaq. Kromě toho se ovšem pracuje i na první čistě elektrické Škodovce. Uvnitř automobilky ale stále panuje diskuse, které auto to bude.

Ještě letos ukáže Škoda studii vozu vyvíjeného pouze jako elektromobil. V Ženevě to nejspíš ještě nebude, v úvahu přichází zářijový autosalon ve Frankfurtu nebo dubnový v Šanghaji. Než se ale dostane do sériové výroby, což nebude dřív než v roce 2020, mohla by se začít prodávat elektrická verze některého stávajícího modelu. Který to ale bude? Podle zdroje MF DNES zevnitř Škodovky, který je s jednáním velmi dobře obeznámen, žádné finální rozhodnutí ještě nepadlo.

Může se hodit

„Na vývoji elektromobilu intenzivně pracujeme, měl by se objevit na přelomu desetiletí,“ uvedl pouze mluvčí automobilky Zbyněk Straškraba.

Jako nejlogičtější řešení se nabízí použít vyzkoušenou techniku Volkswagenu e-up!, který se se Citigo vyrábí na jedné lince v Bratislavě. Oba koncernové modely jsou prakticky totožné, takže technicky by s tím nebyl žádný problém. Škodovka ale nejspíš nebude chtít představovat svůj první elektromobil v modelu, který je v polovině svého výrobního cyklu. Pokud by elektropohon dala do Citigo, bylo by to až s novou generací, která se dá očekávat někdy v letech 2019/2020.

Někdy v té době by měla dostat novou generaci i větší octavia. Ta se jako stěžejní a nejprodávanější model značky se jako pravděpodobnější možnost. Koncernový sourozenec VW Golf se jako elektromobil už vyrábí, takže se zástavbou agregátu do stejné podvozkové platformy by neměl být problém. Náš tip je tedy příští octavia!

Autoři:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Vědci se snaží lépe analyzovat průběh nehod, pomáhají crashtesty

Ukázku postupu záchranářů při simulované automobilové nehodě mohli vidět...

Lépe analyzovat průběh a příčiny dopravních nehod mají vědcům pomoci crashtesty, testovací nehody vozů sledované...

Za dva roky nové auto: vietnamská automobilka ohromuje rychlostí

Skici chystaných modelů nové vietnamské automobilky VinFast

Pařížský autosalon bude letos chudý, nejstarší automobilová přehlídka se má změnit na salon mobility, spousta značek se...

Parkovací místa jsou, města a lidé je však neumí využívat

Parkování

„V Česku jsou tisíce parkovacích míst, která zůstávají prázdná, protože města neumí tyto plochy dostatečně využívat,“...

Najdete na iDNES.cz