Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ministerstvo dopravy zkoumá, jak poznat elektromobil

Jedním z lákadel, kterými se města snaží vyjít vstříc elektromobilistům, je možnost jízdy ve vyhrazených jízdních pruzích. Úseky, do kterých mohou jen autobusy, případně taxíky a vozy záchranářů, se rozšiřují i v Česku. Elektroauta do nich ovšem nemohou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A je opravdu nějaký smysluplný důvod, proč by se měly elektromobily jakokoliv zvýhodňovat?

Podle mě NENÍ. Už oproštění od spotřební daně za pohonné hmoty je nepřiměřená výhoda. A ještě mají být další? 8-o

1 1
možnosti

Města je chtějí kvůli nižším emisím, ale třeba používání vyhrazených pruhů je něco, co může fungovat, dokud jsou elektromobilů maximálně jednotky procent.

2 0
možnosti

Teď mě napadá ještě jeden super nesmysl, který je v jízdě elektromobilů vyhrazenými pruhy. V rámci zlepšení ovzduší v městech budou elektroauta jezdit vyhrazenými pruhy a spalovací motory nám budou mezitím stát v kolonách. To nevymyslíš. ;-D

2 1
možnosti

Takže raději delší kolony pro všechny?

1 0
možnosti

Vyhrazene pruhy maji smysl ve Statech, na jejich 10-ti a vice proudovkach. V Cechach, kde jsou typicky 4 pruhy a jenom vyjimecne 6, je to nesmysl. Jenze holt moznost prudit lidi je prilis lakava:-PRv

0 0
možnosti

Co třeba využít místo na značce, kde byly emise?

2 0
možnosti

J93a95n 78T65a83r88a43b92a

3. 2. 2018 18:42

Co třeba nic nevymýšlet a podívat se za humna? Němci mají modrou ekoplaketu...

0 0
možnosti

Zrušte pruhy vyhrazené i modré a nechte tomu volný průběh...

5 1
možnosti

Tak to jsem proti zrušení a výrazně.

Nevím, proč by autobusy měly čekat v koloně i desítky minut, jen kvůli tomu, že se mnoho dalších jedinců do práce sune svým autem.

Každý autobus, který z kolony vypadne, udělá místo pro několik osobních aut.

osobně jsem změnil pracovní režim (auto mi vozí svačinu, rukavice, + další drobnosti) a jedu tak, abych jel před či po ranní špičce.

A to samé jsou potřeba pruhy i pro IZS - když je sami v koloně neumíme udělat.

Ale možná by to se mohlo změnit - IZS a hromadná doprava bude jezdit pruhem mezi auty, které vytvoří, když je kolona.

1 2
možnosti

Elektrické auto bude mít na anténě uvázaný liščí ohon, jako symbol výroby elektřiny.

9 1
možnosti

a já si do teď myslel, že elektrická auta elektřinu spotřebovávají a proto prý budou potřebovat postavit několik nových Temelínů. ;-D

0 0
možnosti

Já myslím, že není třeba cokoliv zkoumat. Elektromobil nemá výfuk, ve valné většině má zadělané přední sání ( nepotřebuje ho ) no a tou poslední štací je RZ protože v TP máte uvedeno palivo. Není nic snazšího než si to následně projet z kamerového záznamu a ověřit v registru což policie může ;-)

1 0
možnosti

Ty vnější znaky nejsou ideální a asi nechtějí kontrolovat každou RZ.

Jak je vlastně v TP řešené palivo u hybridů?

0 0
možnosti

V Norsku zacinaji RZ elektromobilu "EL", takze stejny princip.

0 0
možnosti

to je takový problém udělat "nový" kraj ? třeba X ? Stejně je to jedno, když koupíte auto v Praze, klidně si tu RZ s A můžete nechat. Už není poznat odkud kdo je.

0 0
možnosti

J89i11ř80í 28Z97ý53k92a

2. 2. 2018 17:00

spousta vozidel značky Tesla má v ČR značku na přání, majitelé by asi nebyli rádi, kdyby ji museli zahodit a nasadit nějaké trapné X

1 0
možnosti

podle SPZ, v TP je uvedené palivo, takže žádný problém poznat i CNG auta

5 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...