Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektromobilem na dovolenou? Klidně, ale potřebujete rychlonabíječky

Dá se s elektromobilem vyrazit do zahraničí? Během šesti dnů jsme za volantem Audi e-tron ujeli téměř čtyři tisíce kilometrů a projeli sedm evropských států. Jaké problémy jsme museli řešit?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZP

Páni novináři jeli na výlet poněkud předraženým Audi e-tronem, jako chudák jezdím služebním A6 allroadem naftovým třílitrem. Rozdíl v ceně - úspora proti elektrice cca 400 tisíc. Při nájezdu 25 - 30 000 km ročně ten rozdíl ceny v naftě a servisu do další výměny vozu nespotřebuji. Audi e-tron proti klasice za více peněz nenabízí žádnou přidanou hodnotu, spíše za více peněz méně muziky.

0 0
možnosti
JP

Můžu se zeptat, to je u dobíjecích stanic reálná cena za dobití a nebo stále dotovaná? A pokuď je dotovaná, jaká je reálná? cca....Ty dotované taky někdo musí zaplatit ne?:-/

1 0
možnosti

Těch 8 Eur za dobíjení je zaváděcí cena sítě Ionity. Jak to bude časem se neví. Zpravidla to je tak, že v ceně auta je u prémiovek nabíjecí karta pro nabíjení rok či déle zdarma. Nicméně on to není žádný zásadní problém, protože pokud nejezdíte neustále po Evropě, ale spíše jen po republice, tak vás nějaké větší nabíjení vůbec nemusí trápit, z 99 % budete nabíjet doma v NT.

2 0
možnosti
PH

P46e17t32r 70H57á97j76e65k

14. 1. 2020 14:49

Na dovolenou jezdíme 1100 km, ve dvou řidičích, bezpečnostní pauzy každé 2 hodiny (protažení, svačina, WC), každá pauza cca 30 minut. Jedno dotaknování cestou po ujetí cca 600 km.

Večer odjezd, brzy dopoledne na místě. Jedeme přes noc, rozsvícená světla nám nezkrátí dojezd o drahocené kilometry...

Průměrná spotřeba plně naloženého MPV (2x dospělý, 2x teenager, 1x dítě + opravdu plný kufr) - přepočítáno podle tankování - 5,3l /100 km nafty.

Tankování i se zaplacením trvá cca 15 minut, Stojanů je u běžné čerpací stanice 6 - 8 a i takse tvoří tu a tam malé fronty.

Představte si to nabíjení po cestě z Prahy do Chorvatska, kdyby polovina aut byla na elektrinu.

0 0
možnosti
MK

To se blbe predstavuje, svet za 30 let nejspise bude vypadat dost jinak nez dneska (a drive pulka aut na elektrinu nebude ani omylem).......

Jinak 1100 km, uz schopnejsi teslou das v pohode na 4-5 zastavky po 30 min (tj stejne jak tim dieselem).....

2 0
možnosti
KF

K53a26r29e75l 12F55a44j27t

14. 1. 2020 13:24

Já bych si u toho článku představoval krom informací o počtu nabíjení i čas který mi to vzalo - nikoli přes noc, ale to co jsem při nich strávil + čas zajížděk mimo trasu a k nim i jejich délku, skutečnou cenu nabíjení, protože při nabíjení za paušál se cena výrazně prodražuje, při tankování "na jistotu" (v článku je naopak zmíněno, že když pojedu na krev tak se dostanu až xy nízkou cenu), to zda se navržená trasa lišila - krom tankovacích zajížděk - od tras optimální s běžným autem a hodnocení (vč. subjektivního) nutně zvoleného ubytování, proti tomu co by bylo zvoleno bez tohoto omezení.

4 0
možnosti

Ono by asi bylo dobré uvést, kolik z těch 23 nabíjení bylo na rychlonabíječkách typu Ionity a kolik jich bylo na běžných nabíječkách či zásuvkách zdarma někde u ubytování nebo přímo u akce.

2 0
možnosti
MD

možná elektroauta zaznamenají slušný prodeje, víceméně jako druhá auta do domácnosti, protože , po pravdě , většiína jízd je krátkých a dojezd 200-300km elektromobilu postačuje, ti co mají rodinný dům nebo garáž v domě se zásuvkou to mohou pohodlně používat. Protože většina elektro auto bude druhé auto v domácnosti, jsou jakékoliv dotace podporou dost majetných rodin na úkor ostatních. Já zadím zůstanu a normálního dieselu a benzínu, protože při jízdě na lyžování do Alp nebo na dovolenou 10x dobíjet po cestě nechci.

1 0
možnosti

Však v pořádku, předpokladem je, že si EV koupíte, až to pro vás bude výhodné.

1 0
možnosti
MF

..nicméně at to je a nebo není jakkoliv ekologické, radši ještě nějakou dobu zůstanu u tdi s dojezem přes 1000km.

2 1
možnosti
JK

J35a95n 52K59a96v13a28n

14. 1. 2020 12:08

Se omlouvám, ale 4000km a 23x nabíjet. To je každých 170km. To jako nic moc, skoro, jako kdyby to auto nedalo těch udávaných 400km ani náhodou. Jinak, kdybyste nabíjeli u Ionity za tržní cenu, tak vás 23x nabít auto vyjde na 4600kč. A to jako nic moc ne? To vás Diesel, CNG, Hybrid vyjde nastejno.

4 0
možnosti
MK

Tak zalezi, kdyby treba jeli teslou nekam do benatek, tak to maji na pohodu na 3 zastavky s velkymi rezervami, a casove je to vyjde podobne jak naftakem (vetsina lidi nejezdi 1000km nonstop)

2 1
možnosti
MF

průmyslové zásuvky s třífázovým proudem 400 V

Tady jsem přestal číst

0 0
možnosti
MP

23 dobíjení považujete za perfektní výsledek? To tak to nechci vidět výsledek o kterém byste řekli že je špatný.

0 0
možnosti

23 dobíjení na 4000 km je na to, že to nejsou pravidelní uživatelé elektromobilu a jedou „na jistotu“, dost dobrý výsledek. U EV platí, že se nabíjí, kdykoliv je to jen trochu možné. Vyhnete se pak zbytečným přestávkám, když vám to zrovna nevyhovuje.

1 1
možnosti
GK

absolvovali jsme celkem 23 dobíjecích stání ;-D;-D;-D;-D

tak na necely 4 tisice km to je uspech. Kdyz vemu ze na nadrz najedu +/- 1000km tak to jsou 3 stani. A to se nemusim stresovat jestli ny ty nebo ony pumpe budou mit tu patricnou naftu a nebudu muset vybirat ubytovani podle toho jestli tam muzu nabit, a nebudu muset opoustet trasu ani o 1 km abych zajel k nejake dobijeci stanici. Sice pekny ze dobito za 37 minut ale bylo by dobre uvest taky v clanku kolikrat opustili dannou trasu aby zajeli 1, 2, 5,10 nebo i vic km k nejaky dobijeci stanici. A to stoji taky cas. Bezte uz nekam s tim idealizovanim tech elektroplecek. Na jezdeni kolem komina a na chalupu +/- 150km dobry ale na delsi a dlouhy streky o nervy. Triadvacet dobijeni bych zaokrouhlil spis jedno na ca. 1 hodinu. To je den dovolene navic.

5 3
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...