Diskuze
Elektromobilem na dovolenou? Klidně, ale potřebujete rychlonabíječky
Děkujeme za pochopení.
Z86d69e87n97ě90k 22P79a49v50l36i58š
Páni novináři jeli na výlet poněkud předraženým Audi e-tronem, jako chudák jezdím služebním A6 allroadem naftovým třílitrem. Rozdíl v ceně - úspora proti elektrice cca 400 tisíc. Při nájezdu 25 - 30 000 km ročně ten rozdíl ceny v naftě a servisu do další výměny vozu nespotřebuji. Audi e-tron proti klasice za více peněz nenabízí žádnou přidanou hodnotu, spíše za více peněz méně muziky.
J69i82n38d80ř52i57c29h 57P69i25l43i42č52e68k
Můžu se zeptat, to je u dobíjecích stanic reálná cena za dobití a nebo stále dotovaná? A pokuď je dotovaná, jaká je reálná? cca....Ty dotované taky někdo musí zaplatit ne?
J32o88s66e44f 31Š25o88l60t85e78s
Těch 8 Eur za dobíjení je zaváděcí cena sítě Ionity. Jak to bude časem se neví. Zpravidla to je tak, že v ceně auta je u prémiovek nabíjecí karta pro nabíjení rok či déle zdarma. Nicméně on to není žádný zásadní problém, protože pokud nejezdíte neustále po Evropě, ale spíše jen po republice, tak vás nějaké větší nabíjení vůbec nemusí trápit, z 99 % budete nabíjet doma v NT.
P46e17t32r 70H57á97j76e65k
Na dovolenou jezdíme 1100 km, ve dvou řidičích, bezpečnostní pauzy každé 2 hodiny (protažení, svačina, WC), každá pauza cca 30 minut. Jedno dotaknování cestou po ujetí cca 600 km.
Večer odjezd, brzy dopoledne na místě. Jedeme přes noc, rozsvícená světla nám nezkrátí dojezd o drahocené kilometry...
Průměrná spotřeba plně naloženého MPV (2x dospělý, 2x teenager, 1x dítě + opravdu plný kufr) - přepočítáno podle tankování - 5,3l /100 km nafty.
Tankování i se zaplacením trvá cca 15 minut, Stojanů je u běžné čerpací stanice 6 - 8 a i takse tvoří tu a tam malé fronty.
Představte si to nabíjení po cestě z Prahy do Chorvatska, kdyby polovina aut byla na elektrinu.
M27a24r32t90i16n 84K24a27r31á29s90e10k
To se blbe predstavuje, svet za 30 let nejspise bude vypadat dost jinak nez dneska (a drive pulka aut na elektrinu nebude ani omylem).......
Jinak 1100 km, uz schopnejsi teslou das v pohode na 4-5 zastavky po 30 min (tj stejne jak tim dieselem).....
K53a26r29e75l 12F55a44j27t
Já bych si u toho článku představoval krom informací o počtu nabíjení i čas který mi to vzalo - nikoli přes noc, ale to co jsem při nich strávil + čas zajížděk mimo trasu a k nim i jejich délku, skutečnou cenu nabíjení, protože při nabíjení za paušál se cena výrazně prodražuje, při tankování "na jistotu" (v článku je naopak zmíněno, že když pojedu na krev tak se dostanu až xy nízkou cenu), to zda se navržená trasa lišila - krom tankovacích zajížděk - od tras optimální s běžným autem a hodnocení (vč. subjektivního) nutně zvoleného ubytování, proti tomu co by bylo zvoleno bez tohoto omezení.
J47o96s82e14f 91Š72o30l85t70e58s
Ono by asi bylo dobré uvést, kolik z těch 23 nabíjení bylo na rychlonabíječkách typu Ionity a kolik jich bylo na běžných nabíječkách či zásuvkách zdarma někde u ubytování nebo přímo u akce.
M91i59l26o28s30l76a25v 14D51o26u98b95r96a60v41a
možná elektroauta zaznamenají slušný prodeje, víceméně jako druhá auta do domácnosti, protože , po pravdě , většiína jízd je krátkých a dojezd 200-300km elektromobilu postačuje, ti co mají rodinný dům nebo garáž v domě se zásuvkou to mohou pohodlně používat. Protože většina elektro auto bude druhé auto v domácnosti, jsou jakékoliv dotace podporou dost majetných rodin na úkor ostatních. Já zadím zůstanu a normálního dieselu a benzínu, protože při jízdě na lyžování do Alp nebo na dovolenou 10x dobíjet po cestě nechci.
J61o26s41e29f 25Š22o80l51t27e30s
Však v pořádku, předpokladem je, že si EV koupíte, až to pro vás bude výhodné.
M40a27r98e43k 64F38l56e72k36a40č
..nicméně at to je a nebo není jakkoliv ekologické, radši ještě nějakou dobu zůstanu u tdi s dojezem přes 1000km.
J35a95n 52K59a96v13a28n
Se omlouvám, ale 4000km a 23x nabíjet. To je každých 170km. To jako nic moc, skoro, jako kdyby to auto nedalo těch udávaných 400km ani náhodou. Jinak, kdybyste nabíjeli u Ionity za tržní cenu, tak vás 23x nabít auto vyjde na 4600kč. A to jako nic moc ne? To vás Diesel, CNG, Hybrid vyjde nastejno.
M27a39r49t46i51n 52K74a40r10á70s57e76k
Tak zalezi, kdyby treba jeli teslou nekam do benatek, tak to maji na pohodu na 3 zastavky s velkymi rezervami, a casove je to vyjde podobne jak naftakem (vetsina lidi nejezdi 1000km nonstop)
M41a95r87e12k 76F80l49e23k68a36č
průmyslové zásuvky s třífázovým proudem 400 V
Tady jsem přestal číst
M65i76c16h64a73l 80P32í22c93h63a
23 dobíjení považujete za perfektní výsledek? To tak to nechci vidět výsledek o kterém byste řekli že je špatný.
J22o76s83e88f 73Š34o12l64t67e98s
23 dobíjení na 4000 km je na to, že to nejsou pravidelní uživatelé elektromobilu a jedou „na jistotu“, dost dobrý výsledek. U EV platí, že se nabíjí, kdykoliv je to jen trochu možné. Vyhnete se pak zbytečným přestávkám, když vám to zrovna nevyhovuje.
G95e85o98r86g 46K92o74m78b57e88r58e90c
absolvovali jsme celkem 23 dobíjecích stání
tak na necely 4 tisice km to je uspech. Kdyz vemu ze na nadrz najedu +/- 1000km tak to jsou 3 stani. A to se nemusim stresovat jestli ny ty nebo ony pumpe budou mit tu patricnou naftu a nebudu muset vybirat ubytovani podle toho jestli tam muzu nabit, a nebudu muset opoustet trasu ani o 1 km abych zajel k nejake dobijeci stanici. Sice pekny ze dobito za 37 minut ale bylo by dobre uvest taky v clanku kolikrat opustili dannou trasu aby zajeli 1, 2, 5,10 nebo i vic km k nejaky dobijeci stanici. A to stoji taky cas. Bezte uz nekam s tim idealizovanim tech elektroplecek. Na jezdeni kolem komina a na chalupu +/- 150km dobry ale na delsi a dlouhy streky o nervy. Triadvacet dobijeni bych zaokrouhlil spis jedno na ca. 1 hodinu. To je den dovolene navic.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Prodej rodinného domu, 330 m2, Běrunice, ul. Ve Dvoře
Ve Dvoře, Běrunice, okres Nymburk
4 490 000 Kč