Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dojezd elektromobilů se za pouhé tři roky zdvojnásobil až na 500 km

  14:45aktualizováno  14:45
Dojezd elektromobilů se za tři roky výrazně zvýšil. Některé nejnovější modely ujedou na jedno nabití maximální dráhu dlouhou 400 až 500 kilometrů. Je to dvojnásobek hodnot uváděných před třemi lety.

Opel v Paříži představil na letošním autosalonu elektromobil Ampera-e s výkonem 204 koní a dojezdem až 500 kilometrů. Za své kompaktní proporce atraktivní karoserie Ampera-e vděčí uložení baterií pod podlahu vozu. Efektivní prostorové uspořádání komponentů pohonu umožnilo vytvoření prostorné kabiny pro pětici cestujících, zavazadlový prostor svým objemem odpovídá pětidveřovým automobilům kompaktní třídy.

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e

Domácí značka Renault přišla u svého elektrického bestselleru Zoe s prodlouženým dojezdem na 400 kilometrů. Prodej vylepšeného Zoe začíná ve Francii 1. října, tedy o tomto víkendu. Nissan demonstruje kapacitu vylepšených baterií svého modelu Leaf tak, že z nich částečně napájí výstavní stánek.

Volkswagen I.D.

VW pokoří i šestistovku, ale za pět let

Volkswagen představil koncept elektromobilu I.D. s předpokládaným dojezdem 600 kilometrů, na silnicích se ale objeví až po roce 2020, naproti tomu nový e-Golf nabídne již na začátku příštího roku ujetí 300 kilometrů na jedno nabití.

Fotogalerie

Kam by se mohl ubírat vývoj luxusních elektromobilů, naznačuje studie Vision Mercedes - Maybach 6 od Mercedesu. Čtyřmístné kupé disponuje čtyřmi elektromotory o výkonu 750 koní a chlubí se dojezdem 500 kilometrů.

Některé automobilky s elektromobilitou přímo spojují svou budoucnost.

Volkswagen chce v roce 2025 vyrábět jeden milion elektromobilů a stát se tak jedničkou na trhu. Do té doby chce uvést více než 30 nových elektromobilů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.