Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektromobily budou umět obchodovat s elektřinou

  11:00aktualizováno  11:00
Auto pronikne do elektrické sítě. Chytří elektromobilisté natankují levnou elektřinu v noci a prodají ji zpátky elektrárně, která ji bude potřebovat během odběrových špiček. I taková je budoucnost aut podle účastníků mnichovského kongresu elektromobilů.

Ilustrační foto | foto: Better Place

"Auto se stane díky bateriím, které plní roli zásobníků energie, součástí energetického systému. Když například přijedou zaměstnanci do práce, připojí auto na parkoviště do nabíječek a firmě pomohou se startem továrních strojů," uvedl pro server AutemBezpečně.cz na mnichovském kongresu eCarTec Karl Josef Kuhn ze společnosti Siemens.

Přes nabíječku továrna odčerpá energii z baterií elektromobilu v době energetické špičky. Během dne zájem o elektřinu klesá, nabídka elektráren je levnější a v tu chvíli se začnou dobíjet auta na parkovišti. Podle zástupce Siemensu na tom vydělá továrna i její zaměstnanci.

Akumulátory jsou slabým článkem elektromobilu kvůli malému jízdnímu dosahu. Běžná osobní auta neumožní podle expertů ještě minimálně 10 let dojezd delší než 150 až 200 kilometrů na plně nabité baterie.

Druhou možností, jak získávat novou energii do elektromobilů, je výměna baterií. Ty je sice možné dobíjet, ale také vyměňovat ve speciálních stanicích připomínajících myčku aut. Na tento systém chce vsadit firma Better Place, která pomáhá zavádět auta na elektřinu v řadě zemí. Pro Dánsko a Izrael objednala 100 tisíc elektrických renaultů.

"Jelikož jsou baterie zatím drahé, nabídne zájemcům o auto na elektřinu jejich pronájem. Zákazník si tak koupí auto bez baterií. Ty mu Better Place bude pronajímat po čtyři roky za pevnou cenu domluvenou při nákupu auta," uvádí AutemBezpečně.cz.

Budoucnost je elektrická

Auto tankující u zásuvky zatím nenabízí žádná z velkých automobilek. V česku se ale například pracuje na projektu elektrického roomsteru a chystá se i Škoda Superb jezdící na baterky.

"Budoucnost elektromobility začíná právě teď. Máme tady přes 50 aut na elektřinu, více než půlku jde koupit," říká Robert Metzger ze společnosti MunichExpo, která výstavu a kongres o elektroautech pořádá.

"V příštích letech ještě budou tato auta na silnicích výjimkou, až do roku 2020 se nic významně nezmění," říká Peter Bauer ze společnosti Zvei. Za deset let má podle záměru německé vlády jezdit na tamních silnicích milion aut na elektřinu.

Automobilky se nyní neobejdou bez spolupráce s vládami nebo představiteli regionů. Francie, Německo a další země dnes vymýšlejí cestu, jak pomoci v rychlém zavádění dobíjecích stanic, Německo plánuje první vlnu elektromobilů podpořit příspěvkem 5000 eur na každé auto.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.