Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Téměř polovina modelů elektrických aut by se mohla vyrábět v Číně

  18:00aktualizováno  18:00
Čínské automobilky by do roku 2020 mohly vyrábět 49 z celkem 103 nových modelů elektrických aut, která budou do té doby na trhu. Vyplývá to z odhadu americké výzkumné společnosti AlixPartners.

ArcFox je čerstvá značka specializovaná na elektromobily. Je divizí čínského koncernu BAIC (Beijing Auto), který je dlouholetým partnerem automobilky Daimler v Číně. | foto: ArcFox

Čína ve snaze více chránit životní prostředí se snaží urychlit přechod od vozů se spalovacím motorem k autům poháněným bateriemi.

Čína má podle AlixPartners také za cíl, aby se dvě třetiny světové kapacity výroby lithium-iontových baterií nacházely do roku 2021 na jejím území. Investuje i masivně do podpory prodeje domácích značek elektrických vozů.

Čínský automobilový trh je největší na světě a čínské automobilky mají v současnosti na celkovém prodeji elektrických vozů v Číně podíl 96 procent. Prodej ale zůstává nízký. Loni se tam prodalo 350 000 elektrických vozů, což jsou necelá dvě procenta celkového prodeje.

Výrobní náklady na baterie elektrických vozů by se do roku 2025 mohly vyrovnat nákladům na spalovací motory, odhaduje AlixPartners. Nižší náklady na baterie by pak mohly zvýšit zájem spotřebitelů. Důležité k tomu, aby zákazníci tato auta přijali, budou i další faktory, jako například výrazné snížení času na dobití elektrického vozu, dodal místopředseda společnosti John Hoffecker.

AlixPartners se ale také domnívá, že mnoho z téměř 50 společností, které se účastní boje o vývoj samořízených vozů, nakonec nevydrží. „Není možné uvěřit, že zde bude 50 úspěšných firem vyrábějících autonomní vozy,“ dodal Hoffecker.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Další z rubriky

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.