Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

NÁZOR: Elektromobily prý čeká zářivá budoucnost. Leda ve snu

  12:34aktualizováno  12:34
Kde má výfuk elektromobil? V prunéřovské hnědouhelné elektrárně. V době, kdy přes 60 procent produkce elektřiny nejrozvinutějších států světa pochází z tepelných elektráren a výroba elektřiny z atomu se utlumuje, je protežování a vyzdvihování elektromobilů nonsens a pokrytectví.

Renault Kangoo Z.E. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Je to hlavně zbožné přání salonních analytiků a geeků, kterým by elektromobil slušel stejně jako nejnovější smartphone a chytrá domácnost plná internetu věcí. Ovšem kde tu elektřinu na nabíjení všech elektromobilů, které mají podle předpovědí vyrazit na silnice, vezmou, neví. Mohla by to být příležitost pro ospravedlnění solárních elektráren, jejichž provoz dotujeme tou zlodějskou částkou v kolonce „podpora výkupu elektřiny z obnovitelných zdrojů energie“ na vyúčtování za elektřinu.

Fotogalerie

Je také jen otázkou času, kdy si erár uvědomí, že mu v elektromobilech ujíždí peníze za spotřební daň z paliva. Ten laciný provoz se dřív nebo později změní a elektromobily čeká nějaký způsob dalšího zpoplatnění, který zalepí díru po nevybrané dani. To už analytici v tom nadšení z elektromobility zapomněli domyslet.

Tesla garantuje ze svých supernabíječek plnění zdarma. Je ale otázkou, jak dlouho jí to vydrží. Časem si i na ni určitě vyšlápne Energetický regulační úřad a jeho ekvivalenty po celém světě a naúčtují jim speciální poplatek. Třeba podle nového systému rozúčtovávání elektřiny přichystaného pro podojení českých šetřílků.

Egger-Lohner electric vehicle, C.2 Phaeton model, nebo také Porsche P1

Egger-Lohner electric vehicle, C.2 Phaeton model, nebo také Porsche P1

Elektrorozvodná síť není na nabíjení velkého množství aut na baterky stavěná, kdo její posílení a přebudování zaplatí, je ve hvězdách. A ti, co bydlí v paneláku, si prodlužovačku z okna určitě natahovat nebudou. Kromě rozvodných sítí totiž nejsou na elektromobilitu uzpůsobené životy dnešních lidí ani infrastruktura jejich sídel. Nadšení elektromobilitou, na které se odvolávají plánovači a marketéři automobilek, totiž vede často v realitě každodenního života k vystřízlivění.

Auta nám po desítkách let začala opravdu sloužit bez toho, aby bylo nutné se přizpůsobovat jejich vrtochům a nedokonalostem. Jednoduše nastartujete a jedete kam chcete, kdykoliv chcete; a čas od času natankujete. S elektřinou v nádrži namísto benzinu se stáváte otrokem stroje a obětí jeho omezených limitů. Nebo vás baví být neustále ve střehu, kde je v dosahu zásuvka a nabíječka, abyste si dobili mobil?

Jsem možná zpátečník, ale já v doma mít elektromobil nebudu! A bude to tak co nejdéle.

Azkar DACHSER El Carrito

Elekromobilita je smysluplná jen ve velmi omezených segmentech. Tento „elektrický oslík“ rozváží náklad po historickém centru města.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Šéf Toyoty: Elektromobily nejsou připraveny pro masovou výrobu

Toyota FT-4X

Auta poháněná bateriemi zatím nejsou připravena pro masovou výrobu. V rozhovoru s německým časopisem Spiegel to řekl...

Europoslanci navrhli povinné asistenční systémy v nových autech

Asistent udržování v jízdním pruhu

Evropští poslanci ve Štrasburku podpořili návrh, aby součástí nových motorových vozidel byly v budoucnu povinně...

VIDEO: Nejrychlejší auto světa umí přes 444 kilometrů v hodině

Koenigsegg Agera RS

Jet přes 400 km/h umí jen málokteré auto na světě. Dvě z nich se teď perou o titul nejrychlejšího. Bugatti Chiron a...

Bentley Continental GT 6,0...
Bentley Continental GT 6,0...

r.v. 2014, naj. 83 400 km, benzín
3 123 200 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.