Národní platforma pro elektromobilitu (NPE) zkoumá německý trh s elektromobily již osm let a vládě dává doporučení. Odhad, že na německých silnicích bude do roku 2020 jezdit milion elektrovozů, vydala v roce 2010. Vláda si číslo vytkla za cíl, kancléřka Angela Merkelová však loni řekla: „Momentálně to vypadá tak, že tohoto cíle nedosáhneme.“
Začátkem letošního roku jezdilo v Německu pouze 98 280 aut na elektrický pohon a plug-in hybridů, tedy hybridů do zásuvky. Evropská automobilová velmoc výrazně zaostává za zeměmi jako je Čína, Spojené státy nebo Norsko, které elektromobilitu více politicky podporují.
Berlínská vláda v současnosti poskytuje na nákup aut na baterii příspěvek ve výši 4 000 eur (zhruba 102 000 korun) a na pořízení hybridních vozů dobíjených ze zásuvky připlácí 3 000 eur (asi 76 000 korun). Podle vyjádření šéfa NPE Henninga Kagermanna se podíl elektrovozů v Německu nezvýší sám od sebe, doporučuje proto ve vyplácení ekologického bonusu pokračovat, dokud se nepodaří milionového cíle dosáhnout.