Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW přepřahá na elektřinu, v roce 2030 nabídne 300 modelů na baterky

  13:00aktualizováno  15:58
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Značky skupiny VW Group, mezi které patří i česká Škoda Auto, do roku 2025 dodají na trh 80 nových elektromobilů. Skupina bude mít do roku 2030 vůz na elektrický pohon u každé modelové řady. Na frankfurtském autosalonu to oznámil předseda představenstva koncernu Matthias Müller.

Záměr zahrnuje do roku 2025 vytvořit 50 čistě elektrických vozů a 30 plug-in hybridů, které kombinují spalovací motor a elektromotor. V roce 2025 by měl mít elektrický pohon jeden ze čtyř vyrobených vozů v automobilkách skupiny, což představuje tři miliony vyrobených elektromobilů ročně. O pět let později má být elektrický vůz v každé ze zhruba 300 modelových řad všech koncernových značek po celém světě.

Sto tisíc elektrických volkswagenů v roce 2020

Značka Volkswagen plánuje prodat v roce 2020 přes 100 000 čistě elektrických vozů. V dalších pěti letech pak chce prodej modelů nové elektrické řady I.D. zdesetinásobit.

První elektromobil I.D. přijde právě v roce 2020. Model I.D.1 bude čtyřdveřový automobil s velkým zadním výklopným víkem. Ve stejném roce se začne prodávat i elektrické SUV pod označením CROZZ1 - SUV s nulovými emisemi a pohonem všech kol - vstoupí na trh rovněž v roce 2020. O dva roky později se v nabídce objeví elektrický transporter I.D. BUZZ.

Elektrický koncept, který Volkswagen dovede do sériové výroby v roce 2022.

Modely I.D., I.D. BUZZ a I.D. CROZZ budou z hlediska objemu prodeje třemi nejdůležitějšími modely naplánované ofenzivy značky v oblasti elektrické mobility. „Elektrická ofenziva je hlavní součástí strategie budoucího rozvoje značky Volkswagen. Již v roce 2020, v prvním roce naší ofenzivy v oblasti elektrické mobility, chceme prodat 100 000 čistě elektricky poháněných vozů Volkswagen,“ uvedl předseda představenstva VW Herbert Diess.

Volkswagen má nyní v nabídce několik modelů na baterky, které vycházejí z konvenčních vozů značky. V Česku je podle Vratislava Strašila, šéfa českého zastoupení Volkswagenu velký zájem o elektrický golf. „Máme od začátku roku kolem 120 objednaných aut. Dodávky se nyní lehce zpozdily protože automobilka mění dodavatele akumulátorů,“ vysvětluje Strašil pro iDNES.cz, o vůz je prý zájem mezi státními institucemi, bankami a městskými samosprávami.

Velké investice

Skupina Volkswagen do výrobní základny pro elektromobily investuje do roku 2030 přes 20 miliard eur (522 miliard Kč). Investice zahrnují vývoj dvou nových platforem pro elektrické vozy, úpravu stávajících výrobních závodů pro elektrický program, výdaje do dobíjecí infrastruktury i do vývoje automobilových baterií.

Automobilová flotila skupiny bude v roce 2025 potřebovat roční kapacitu baterií více než 150 gigawatthodin. To znamená výrobní kapacitu čtyř obrovských závodů na výrobu akumulátorů. K pokrytí této poptávky vypíše skupina velké dlouhodobé zakázky v Evropě, Číně i v USA v celkovém objemu 50 miliard eur (1,3 bilionu Kč).

Fotogalerie

Škoda Auto již dříve oznámila, že bude v roce 2025 prodávat čtvrtinu vozů na elektrický nebo hybridní pohon. K tomu jí má pomoci pět elektromobilů a několik dalších modelů na hybridní pohon. Škoda v roce 2019 přijde s prvním sériovým hybridním autem do zásuvky v rámci modelové řady Superb, o rok později bude následovat sériový elektromobil. Technologie elektrického vozu automobilka představí ve Frankfurtu na studii Vision E.

Vedle značek Škoda a Volkswagen patří do Volkswagen Group značky Audi, Seat, Bugatti, Lamborghini, Bentley, Ducati nebo Scania. Celková roční produkce skupiny přesahuje deset milionů vozů.

Autoři: ,


Nejčtenější

Nejdůležitější citroën se povedl. Nové Berlingo je rodinný ideál

Nový Citröen Berlingo

Berlingo je přesně ten typ auta, nad kterým můžete ohrnovat nos, ale neskonalou praktičnost mu upřít nemůžete. Požitek...

Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...



V Paříži ověřili, že komunismus nefunguje. Automobilky ho stejně chtějí zkusit

Pařížská veřejná půjčovna elektromobilů Autolib po sedmi letech provozu končí.

Ambiciozní projekt sdílení elektromobilů v Paříži končí. Program Autolib nabral za sedm let existence obrovskou ztrátu,...

Golf do zásuvky nadchne dynamikou i úsporností, na chodce má plašičku

Volkswagen eGolf

Když chce automobilka představit vlastní elektrovůz, má v zásadě dvě možnosti. Buď vyvine úplně nové auto, jako to...

Nadýcháte po nealko pivu? Žádejte o odklad testu, radí slovenská policie

Ilustrační snímek

Řidiči nemusejí krátce po použití ústní vody či vypití jedné ze značek nealkoholického piva obstát v dechové zkoušce,...

Další z rubriky

Systémy v autech moc odvádějí pozornost. Nejlepší jsou Apple s Googlem

Fiat 500

Moderní technologie zaplavují auta - konektivita a nabídka aplikací na palubě vozů začíná být pro některé důležitější...

Trump s Putinem si v Helsinkách poměřovali limuzíny, delší je ta ruská

Trumpova limuzína na summitu v Helsinkách

Limuzína Vladimira Putina je mnohem delší než ta Donalda Trumpa. I to je jeden z výstupů summitu v Helsinkách, kde se...

Italské odbory se hádají kvůli stávce proti utrácení za Ronalda

Lucas Torreira z Uruguaye (vpravo) posílá na trávník Portugalce Cristiana...

Odbory zastupující většinu italských zaměstnanců automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) se postavily proti stávce,...

Najdete na iDNES.cz