VW přepřahá na elektřinu, v roce 2030 nabídne 300 modelů na baterky

  13:00aktualizováno  15:58
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Značky skupiny VW Group, mezi které patří i česká Škoda Auto, do roku 2025 dodají na trh 80 nových elektromobilů. Skupina bude mít do roku 2030 vůz na elektrický pohon u každé modelové řady. Na frankfurtském autosalonu to oznámil předseda představenstva koncernu Matthias Müller.

Záměr zahrnuje do roku 2025 vytvořit 50 čistě elektrických vozů a 30 plug-in hybridů, které kombinují spalovací motor a elektromotor. V roce 2025 by měl mít elektrický pohon jeden ze čtyř vyrobených vozů v automobilkách skupiny, což představuje tři miliony vyrobených elektromobilů ročně. O pět let později má být elektrický vůz v každé ze zhruba 300 modelových řad všech koncernových značek po celém světě.

Sto tisíc elektrických volkswagenů v roce 2020

Značka Volkswagen plánuje prodat v roce 2020 přes 100 000 čistě elektrických vozů. V dalších pěti letech pak chce prodej modelů nové elektrické řady I.D. zdesetinásobit.

První elektromobil I.D. přijde právě v roce 2020. Model I.D.1 bude čtyřdveřový automobil s velkým zadním výklopným víkem. Ve stejném roce se začne prodávat i elektrické SUV pod označením CROZZ1 - SUV s nulovými emisemi a pohonem všech kol - vstoupí na trh rovněž v roce 2020. O dva roky později se v nabídce objeví elektrický transporter I.D. BUZZ.

Elektrický koncept, který Volkswagen dovede do sériové výroby v roce 2022.

Modely I.D., I.D. BUZZ a I.D. CROZZ budou z hlediska objemu prodeje třemi nejdůležitějšími modely naplánované ofenzivy značky v oblasti elektrické mobility. „Elektrická ofenziva je hlavní součástí strategie budoucího rozvoje značky Volkswagen. Již v roce 2020, v prvním roce naší ofenzivy v oblasti elektrické mobility, chceme prodat 100 000 čistě elektricky poháněných vozů Volkswagen,“ uvedl předseda představenstva VW Herbert Diess.

Volkswagen má nyní v nabídce několik modelů na baterky, které vycházejí z konvenčních vozů značky. V Česku je podle Vratislava Strašila, šéfa českého zastoupení Volkswagenu velký zájem o elektrický golf. „Máme od začátku roku kolem 120 objednaných aut. Dodávky se nyní lehce zpozdily protože automobilka mění dodavatele akumulátorů,“ vysvětluje Strašil pro iDNES.cz, o vůz je prý zájem mezi státními institucemi, bankami a městskými samosprávami.

Velké investice

Skupina Volkswagen do výrobní základny pro elektromobily investuje do roku 2030 přes 20 miliard eur (522 miliard Kč). Investice zahrnují vývoj dvou nových platforem pro elektrické vozy, úpravu stávajících výrobních závodů pro elektrický program, výdaje do dobíjecí infrastruktury i do vývoje automobilových baterií.

Automobilová flotila skupiny bude v roce 2025 potřebovat roční kapacitu baterií více než 150 gigawatthodin. To znamená výrobní kapacitu čtyř obrovských závodů na výrobu akumulátorů. K pokrytí této poptávky vypíše skupina velké dlouhodobé zakázky v Evropě, Číně i v USA v celkovém objemu 50 miliard eur (1,3 bilionu Kč).

Fotogalerie

Škoda Auto již dříve oznámila, že bude v roce 2025 prodávat čtvrtinu vozů na elektrický nebo hybridní pohon. K tomu jí má pomoci pět elektromobilů a několik dalších modelů na hybridní pohon. Škoda v roce 2019 přijde s prvním sériovým hybridním autem do zásuvky v rámci modelové řady Superb, o rok později bude následovat sériový elektromobil. Technologie elektrického vozu automobilka představí ve Frankfurtu na studii Vision E.

Vedle značek Škoda a Volkswagen patří do Volkswagen Group značky Audi, Seat, Bugatti, Lamborghini, Bentley, Ducati nebo Scania. Celková roční produkce skupiny přesahuje deset milionů vozů.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Přípravy na éru elektroaut: v Evropě staví nové továrny, jednu i v Česku

Chladící systém akumulátoru pro elektromobil

Rozvoj elektromobility, který kvůli rozhodnutím evropských zákonodárců a zpřísňujícím se emisním normám, bude muset...

Crashtest aut, která dělí 20 let, ukázal, jak se posunula bezpečnost

Crashtest aut, které dělí dvacet let - Ford Fiesta z roku 1998 proti vozu z...

Simulovaná srážka dvou Fordů Fiesta, které dělí 20 let, ukázala, jak dramatický pokrok v bezpečnosti auta za tu dobu...

OBRAZEM: Nový kalendář poslal modelky v zetorech na ryby

Kalendář Zetor 2019

Kalendář s červenými traktory z Brna je tu po roce nanovo. Kalendáře Zetor mají obrovskou tradici, letos poslal slavné...

Najdete na iDNES.cz