Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW přepřahá na elektřinu, v roce 2030 nabídne 300 modelů na baterky

  13:00aktualizováno  15:58
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Značky skupiny VW Group, mezi které patří i česká Škoda Auto, do roku 2025 dodají na trh 80 nových elektromobilů. Skupina bude mít do roku 2030 vůz na elektrický pohon u každé modelové řady. Na frankfurtském autosalonu to oznámil předseda představenstva koncernu Matthias Müller.

Záměr zahrnuje do roku 2025 vytvořit 50 čistě elektrických vozů a 30 plug-in hybridů, které kombinují spalovací motor a elektromotor. V roce 2025 by měl mít elektrický pohon jeden ze čtyř vyrobených vozů v automobilkách skupiny, což představuje tři miliony vyrobených elektromobilů ročně. O pět let později má být elektrický vůz v každé ze zhruba 300 modelových řad všech koncernových značek po celém světě.

Sto tisíc elektrických volkswagenů v roce 2020

Značka Volkswagen plánuje prodat v roce 2020 přes 100 000 čistě elektrických vozů. V dalších pěti letech pak chce prodej modelů nové elektrické řady I.D. zdesetinásobit.

První elektromobil I.D. přijde právě v roce 2020. Model I.D.1 bude čtyřdveřový automobil s velkým zadním výklopným víkem. Ve stejném roce se začne prodávat i elektrické SUV pod označením CROZZ1 - SUV s nulovými emisemi a pohonem všech kol - vstoupí na trh rovněž v roce 2020. O dva roky později se v nabídce objeví elektrický transporter I.D. BUZZ.

Elektrický koncept, který Volkswagen dovede do sériové výroby v roce 2022.

Modely I.D., I.D. BUZZ a I.D. CROZZ budou z hlediska objemu prodeje třemi nejdůležitějšími modely naplánované ofenzivy značky v oblasti elektrické mobility. „Elektrická ofenziva je hlavní součástí strategie budoucího rozvoje značky Volkswagen. Již v roce 2020, v prvním roce naší ofenzivy v oblasti elektrické mobility, chceme prodat 100 000 čistě elektricky poháněných vozů Volkswagen,“ uvedl předseda představenstva VW Herbert Diess.

Volkswagen má nyní v nabídce několik modelů na baterky, které vycházejí z konvenčních vozů značky. V Česku je podle Vratislava Strašila, šéfa českého zastoupení Volkswagenu velký zájem o elektrický golf. „Máme od začátku roku kolem 120 objednaných aut. Dodávky se nyní lehce zpozdily protože automobilka mění dodavatele akumulátorů,“ vysvětluje Strašil pro iDNES.cz, o vůz je prý zájem mezi státními institucemi, bankami a městskými samosprávami.

Velké investice

Skupina Volkswagen do výrobní základny pro elektromobily investuje do roku 2030 přes 20 miliard eur (522 miliard Kč). Investice zahrnují vývoj dvou nových platforem pro elektrické vozy, úpravu stávajících výrobních závodů pro elektrický program, výdaje do dobíjecí infrastruktury i do vývoje automobilových baterií.

Automobilová flotila skupiny bude v roce 2025 potřebovat roční kapacitu baterií více než 150 gigawatthodin. To znamená výrobní kapacitu čtyř obrovských závodů na výrobu akumulátorů. K pokrytí této poptávky vypíše skupina velké dlouhodobé zakázky v Evropě, Číně i v USA v celkovém objemu 50 miliard eur (1,3 bilionu Kč).

Fotogalerie

Škoda Auto již dříve oznámila, že bude v roce 2025 prodávat čtvrtinu vozů na elektrický nebo hybridní pohon. K tomu jí má pomoci pět elektromobilů a několik dalších modelů na hybridní pohon. Škoda v roce 2019 přijde s prvním sériovým hybridním autem do zásuvky v rámci modelové řady Superb, o rok později bude následovat sériový elektromobil. Technologie elektrického vozu automobilka představí ve Frankfurtu na studii Vision E.

Vedle značek Škoda a Volkswagen patří do Volkswagen Group značky Audi, Seat, Bugatti, Lamborghini, Bentley, Ducati nebo Scania. Celková roční produkce skupiny přesahuje deset milionů vozů.

Autoři: ,



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nové doupě fracka světa aut a módy

Benzinku z padesátých let zrekonstruovali do moderní podoby ateliéru Lapo...

Lapo Elkann, italská celebrita, spoluvlastník Fiatu a prototyp zhýralce otevřel tento týden nové sídlo své značky...

VIDEO: Jak vznikal hliněný model crossoveru ze Škody Fabie

Hliněný model crossoveru postavený na základech Škody Fabia

Nová generace fabie dorazí asi za čtyři roky. Podle všeho se ovšem nedočká kombíkového provedení. Místo něj nabídku...

Europoslanci navrhli povinné asistenční systémy v nových autech

Asistent udržování v jízdním pruhu

Evropští poslanci ve Štrasburku podpořili návrh, aby součástí nových motorových vozidel byly v budoucnu povinně...

Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...
Bentley Bentayga 6,0 Bentayga W12 First...

r.v. 2016, naj. 210 km, benzín, 1. majitel
9 075 000 Kč (s DPH)



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.