Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW přepřahá na elektřinu, v roce 2030 nabídne 300 modelů na baterky

  13:00aktualizováno  15:58
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Značky skupiny VW Group, mezi které patří i česká Škoda Auto, do roku 2025 dodají na trh 80 nových elektromobilů. Skupina bude mít do roku 2030 vůz na elektrický pohon u každé modelové řady. Na frankfurtském autosalonu to oznámil předseda představenstva koncernu Matthias Müller.

Záměr zahrnuje do roku 2025 vytvořit 50 čistě elektrických vozů a 30 plug-in hybridů, které kombinují spalovací motor a elektromotor. V roce 2025 by měl mít elektrický pohon jeden ze čtyř vyrobených vozů v automobilkách skupiny, což představuje tři miliony vyrobených elektromobilů ročně. O pět let později má být elektrický vůz v každé ze zhruba 300 modelových řad všech koncernových značek po celém světě.

Sto tisíc elektrických volkswagenů v roce 2020

Značka Volkswagen plánuje prodat v roce 2020 přes 100 000 čistě elektrických vozů. V dalších pěti letech pak chce prodej modelů nové elektrické řady I.D. zdesetinásobit.

První elektromobil I.D. přijde právě v roce 2020. Model I.D.1 bude čtyřdveřový automobil s velkým zadním výklopným víkem. Ve stejném roce se začne prodávat i elektrické SUV pod označením CROZZ1 - SUV s nulovými emisemi a pohonem všech kol - vstoupí na trh rovněž v roce 2020. O dva roky později se v nabídce objeví elektrický transporter I.D. BUZZ.

Elektrický koncept, který Volkswagen dovede do sériové výroby v roce 2022.

Modely I.D., I.D. BUZZ a I.D. CROZZ budou z hlediska objemu prodeje třemi nejdůležitějšími modely naplánované ofenzivy značky v oblasti elektrické mobility. „Elektrická ofenziva je hlavní součástí strategie budoucího rozvoje značky Volkswagen. Již v roce 2020, v prvním roce naší ofenzivy v oblasti elektrické mobility, chceme prodat 100 000 čistě elektricky poháněných vozů Volkswagen,“ uvedl předseda představenstva VW Herbert Diess.

Volkswagen má nyní v nabídce několik modelů na baterky, které vycházejí z konvenčních vozů značky. V Česku je podle Vratislava Strašila, šéfa českého zastoupení Volkswagenu velký zájem o elektrický golf. „Máme od začátku roku kolem 120 objednaných aut. Dodávky se nyní lehce zpozdily protože automobilka mění dodavatele akumulátorů,“ vysvětluje Strašil pro iDNES.cz, o vůz je prý zájem mezi státními institucemi, bankami a městskými samosprávami.

Velké investice

Skupina Volkswagen do výrobní základny pro elektromobily investuje do roku 2030 přes 20 miliard eur (522 miliard Kč). Investice zahrnují vývoj dvou nových platforem pro elektrické vozy, úpravu stávajících výrobních závodů pro elektrický program, výdaje do dobíjecí infrastruktury i do vývoje automobilových baterií.

Automobilová flotila skupiny bude v roce 2025 potřebovat roční kapacitu baterií více než 150 gigawatthodin. To znamená výrobní kapacitu čtyř obrovských závodů na výrobu akumulátorů. K pokrytí této poptávky vypíše skupina velké dlouhodobé zakázky v Evropě, Číně i v USA v celkovém objemu 50 miliard eur (1,3 bilionu Kč).

Fotogalerie

Škoda Auto již dříve oznámila, že bude v roce 2025 prodávat čtvrtinu vozů na elektrický nebo hybridní pohon. K tomu jí má pomoci pět elektromobilů a několik dalších modelů na hybridní pohon. Škoda v roce 2019 přijde s prvním sériovým hybridním autem do zásuvky v rámci modelové řady Superb, o rok později bude následovat sériový elektromobil. Technologie elektrického vozu automobilka představí ve Frankfurtu na studii Vision E.

Vedle značek Škoda a Volkswagen patří do Volkswagen Group značky Audi, Seat, Bugatti, Lamborghini, Bentley, Ducati nebo Scania. Celková roční produkce skupiny přesahuje deset milionů vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.