Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrovelorex ZAP jezdí jako porsche

aktualizováno 
Americká společnost ZAP se specializuje na výrobu elektromobilů. Kromě běžných městských vozítek a jejich dodávkových variant připravuje společnost do nabídky i adrenalinovou tříkolku s jízdními výkony porsche.
ZAP Alias - elektrická tříkolka

ZAP Alias - elektrická tříkolka | foto: ZAP

Specialista na elektromobily společnost ZAP chystá pro své zákazníky také pořádné adrenalinové svezení. Tříkolka ZAP Alias má podobnou koncepci jako legendární Velorex – tedy dvě řiditelná kola vpředu a poháněné kolo vzadu. Stejně jako populární "hadraplán" je i alias homologovaný jako motocykl. Tím ale veškeré podobnosti končí.

Zadní kolo Aliasu totiž pohání elektromotor – tedy vlastně rovnou dva. Souhrnný výkon je 240 kW, tedy 322 koní. To jsou hodnoty z říše sportovních automobilů. Ještě monstrózněji pak působí točivý moment motorů – rovných 756 Nm.

To při hmotnosti 733 kg znamená, že si s touto hračkou můžete dopřávat jízdní výkony z kategorie Porsche 911. Zrychlení z 0–96 km/h trvá 5,7 sekundy, maximální rychlost činí 251 kilometrů v hodině. Jediným limitujícím faktorem je omezený dojezd elektrické tříkolky – pouhých 160 kilometrů. Na pekelně rychlou jízdu do práce a z práce to stačí, na víkendovou adrenalinovou projížďku taktéž.

ZAP Alias by vás mohl zajímat také kvůli ceně – zatím se neprodává, ale výrobce očekává prodejní cenu 32 500 dolarů, tedy asi 575 000 korun při aktuálním kurzu. To znamená, že jízdní zážitky třeba Porsche Cayman dostanete za třetinovou cenu.

Zdá se, že tříkolky začínají v poslední době nabírat na popularitě. Především mezi koncepty jich najdeme poměrně dost – z poslední doby si určitě vzpomenete třeba na Peugeot 20Cup, Volkswagen GX3, Mercedes F300 Life-Jet. Velcí výrobci ale zatím pro produkci tříkolky nenašli dostatek odvahy, a ty tak zůstávají doménou malých výrobců. Ďábelskou kreaci Kamikaze vyrábí třeba Martino Motor Company.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.