Diskuze
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie
Děkujeme za pochopení.
M64i45r95e77k 96T61u86r88e85č37e95k
"..se budou vyvijet..." ????
A nevyviji se nahodou nabíječky a baterie uz nejakych nejmene 60 let ??
P51e13t16r 75Č93e50r41m20á17k
Dokonce i déle, paradoxně dneska je elektromobil mnohem méně rozšířený než před 100lety.
R47o16b84e26r89t 98G17o74r69c
Neustále se vše zdůvodňuje emisema. A kolik a jak moc škodlivých emisí vypustí do ovzduší fabriky při výrobě baterií a elektrárny při následném dobíjení?
J48a39r58o56m21i30r 76N65o88v56a64k
Doufám že elektřina brzy nevytlačí motory . Tolik na úvod. Na závěr bych chtěl napsat že by bylo záhodno začít se zabývat úplně jinými čmoudy než těmi které lezou z výfuků spalovacích automobilů. To jsou ty automobily, které nebudou nikdy vytlačeny elektromobily.
J26i41ř94í 41S66c76h55w31a58c60h
nasaď si hadici na tvůj výfuk a natáhni si ji do kabiny a uvidíme, jak dlouho ti ta tvá přání, které čmoudy řešit či neřešit a co má koho nevytlačit, vydrží....
G78e87o97r53g 21K29o17m81b20e75r79e16c
Nemci si spocitali ze pokud by se vymenil vozovy park tak ze by drtiva vetsina aut jezdila na aku tak je zapotrebi postavit v Nemecku napr. 40 jadernych elektraren kazda o vykonu Temelina. To je logickej nesmysl a nikdo se do toho nepusti.
Chvily si budeme jeste muset smrdet pod nos nez se podari doladit jaderna fuze. Pak bude el.energie dost na vsechno.
Co je taky zajimavy kdyz se koukne na mapu kde jsou stanice na vodik, a kde se dalsi buduji, kde lze natankovat vodik tak z drtive vetsiny v Evrope to jsou zapadni zeme, hlavne pak Nemecko, potom Japonsko a Jizni Korea a USA. viz https://www.netinform.net/H2/H2Stations/H2Stations.aspx?Continent=AS&StationID=-1
Ale ma to logiku, taky v techo zemich je nejrozvinutejsi automobilovy prumysl a jeho vyvoj.
Sice to je zatim jak s tou slepici a vejcem (co bylo driv) kdy vyrobci automobilu argumentuji tim ze zatim je malo cerpacich stanic na vodik a provozovatele cerpacich stanic zas argumentuji ze je malo aut na vodik a ze se jim zatim nevyplati stavet ve velkym.
J37o63s91e84f 98M85i70š49k94o69v34s12k89ý
Bez dotací a jiných podpor je elektromobil momentálně nereálný pro masové rozšíření. Chápu ho jako alternativu pro 2.auto v rodině s denním projezdem do 100km.
Nárůst spotřeby elektřiny a zejména výkonu elektráren by byl při masovém rozšíření elektromobilů zhruba podobný dnešnímu výkonu. T.zn. Temelín, Dukovany, všechny tepelné elektrárny dohromady ještě jednou. Také rozvodná síť by naprosto nepostačovala zejména ve větších aglomeracích.
Dojezd elektromobilu také nemůže konkurovat automobilům se spalovacím motorem. A doba nabíjení oproti tankování PHM je řádově delší.
Také ekologický přínos se přeceňuje, resp. masová výroba a regenerace baterií není žádná "ekologická růžová zahrada". Nárůst výroby elektřiny má také ekologické dopady.
Jako ekologické palivo budoucnosti vidím vodík. Jako ekologickou alternativu pro lidstvo pak jedině radikální změnu v nárocích na individuální dopravu.
M42a73r46t87i18n 29K12a50r86á60s70e57k
Ad1 - nidko netvrdi ze elektroauta se masove rozsiri s dnesnimi parametry a dnecnimi cenami, to je opravdu naprosto mimo realitu.
Narust spotreby (pocitam ze bere CR) je rovněž naprosto mimo, na celych 5 milionu osobaku je potřeba vykon cca jednoho temelina, coz jinak v CR mame s velkou rezervou uz dnes v prebytcich vyroby, a druhak ještě cca jednou tolik volneho vykonu mame v noci mimo spicku, kdy musí byt vykon v siti utlumeny cca o tretinu (a shodou okolnosti jen prave noc nejvhodnejsi cas pro dobijeni...).
Viye vodiku jako paliva budoucnosti? Spise ne - ekologicky je to mnohem horsi nez elektřina, pokud pomineme dnesni malovýrobu vodiku z fosilni paliv, tak zustava vyroba na kterou potrebujete elektrinu, a premena energie elektřina - vodik - elektřina je z principu dost ztratova a nikdy se nemůže ani priblizit efektivite prenosu po dratech z elektrarny do auta.... navíc vyzroba palivových clanku, nadrzi apod je taky narocna na materiály apod...
V66á19c57l58a17v 45S87l26á20d14e41k
A už někdo řek', kde na to chtějí vzít elektřinu ?? Ha, ha, ha....
M49a81r76t68i60n 19H64e18j62t95m62á77n54e69k
Ano, zrovna jsem to vypočítal v příspěvku výše. Výsledek je, že kdyby byly všechny vozy v ČR nahrazeny elektromobily, spotřebují ročně 9 TWh elektriky. 11 TWh jsme minulý rok přitom "vyvezli", protože jako už tradičně naše elektrárny vyrobily energie více. Ha, ha, ha, ha, ha...
J93i12ř56í 77H65u49m13l
a možná přijde i kouzelník
O85d79s38t42r95a16n40ě59n51ý 40U32ž51i18v61a13t41e12l
O88n22d43ř41e48j 54Č63a38p29k54a
V některých oblastech asi i prosadily. Jako druhé auto na dojíždění ze satelitu do města do práce, pro restauraci na rozvážku třeba pizzy, asi i taxík. Tam je brzdou akorát cena.
V44í91t 47K28o75u84b26a
Na to prostě nejsou zdroje
M20a82r48t22i72n 87K70a96r36á34s27e60k
To je jasne, to mate to same jako byste nekdy v roce 1900 zkousel nekomu tvrdit ze za par desetileti tady bude masovy automobilismus na ropne produkty - taky by jasne vysvetlil ze na to nejsou zdroje, vzdyt ropy se teyi tak po ar desitek tisic aut, uvazovat o stovkach milionu aut by mohl jenom blazen....
J22i73ř38í 45P19u11d74i88l
Doufám, že až tu budou jen elektromobily, tak už tady nebudu....Když nabíjet, tak zrušit elektrárny na uhlí !! Jo a zakažte smradlavá auta v Indočíně.......Hahahaa...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...