Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní limity a nástup elektromobilů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MT

"..se budou vyvijet..." ????

A nevyviji se nahodou nabíječky a baterie uz nejakych nejmene 60 let ??

1 0
možnosti

Dokonce i déle, paradoxně dneska je elektromobil mnohem méně rozšířený než před 100lety.

0 1
možnosti
RG

R47o16b84e26r89t 98G17o74r69c

23. 8. 2017 11:27

Neustále se vše zdůvodňuje emisema. A kolik a jak moc škodlivých emisí vypustí do ovzduší fabriky při výrobě baterií a elektrárny při následném dobíjení?

2 1
možnosti
JN

Doufám že elektřina brzy nevytlačí motory :-). Tolik na úvod. Na závěr bych chtěl napsat že by bylo záhodno začít se zabývat úplně jinými čmoudy než těmi které lezou z výfuků spalovacích automobilů. To jsou ty automobily, které nebudou nikdy vytlačeny elektromobily. ;-)

4 4
možnosti
JS

nasaď si hadici na tvůj výfuk a natáhni si ji do kabiny a uvidíme, jak dlouho ti ta tvá přání, které čmoudy řešit či neřešit a co má koho nevytlačit, vydrží....

1 1
možnosti
GK

Nemci si spocitali ze pokud by se vymenil vozovy park tak ze by drtiva vetsina aut jezdila na aku tak je zapotrebi postavit v Nemecku napr. 40 jadernych elektraren kazda o vykonu Temelina. To je logickej nesmysl a nikdo se do toho nepusti.

Chvily si budeme jeste muset smrdet pod nos nez se podari doladit jaderna fuze. Pak bude el.energie dost na vsechno.

Co je taky zajimavy kdyz se koukne na mapu kde jsou stanice na vodik, a kde se dalsi buduji, kde lze natankovat vodik tak z drtive vetsiny v Evrope to jsou zapadni zeme, hlavne pak Nemecko, potom Japonsko a Jizni Korea a USA. viz https://www.netinform.net/H2/H2Stations/H2Stations.aspx?Continent=AS&StationID=-1

Ale ma to logiku, taky v techo zemich je nejrozvinutejsi automobilovy prumysl a jeho vyvoj.

Sice to je zatim jak s tou slepici a vejcem (co bylo driv) kdy vyrobci automobilu argumentuji tim ze zatim je malo cerpacich stanic na vodik a provozovatele cerpacich stanic zas argumentuji ze je malo aut na vodik a ze se jim zatim nevyplati stavet ve velkym.

1 2
možnosti
JM

Bez dotací a jiných podpor je elektromobil momentálně nereálný pro masové rozšíření. Chápu ho jako alternativu pro 2.auto v rodině s denním projezdem do 100km.

Nárůst spotřeby elektřiny a zejména výkonu elektráren by byl při masovém rozšíření elektromobilů zhruba podobný dnešnímu výkonu. T.zn. Temelín, Dukovany, všechny tepelné elektrárny dohromady ještě jednou. Také rozvodná síť by naprosto nepostačovala zejména ve větších aglomeracích.

Dojezd elektromobilu také nemůže konkurovat automobilům se spalovacím motorem. A doba nabíjení oproti tankování PHM je řádově delší.

Také ekologický přínos se přeceňuje, resp. masová výroba a regenerace baterií není žádná "ekologická růžová zahrada". Nárůst výroby elektřiny má také ekologické dopady.

Jako ekologické palivo budoucnosti vidím vodík. Jako ekologickou alternativu pro lidstvo pak jedině radikální změnu v nárocích na individuální dopravu.

2 2
možnosti
MK

Ad1 - nidko netvrdi ze elektroauta se masove rozsiri s dnesnimi parametry a dnecnimi cenami, to je opravdu naprosto mimo realitu.

Narust spotreby (pocitam ze bere CR) je rovněž naprosto mimo, na celych 5 milionu osobaku je potřeba vykon cca jednoho temelina, coz jinak v CR mame s velkou rezervou uz dnes v prebytcich vyroby, a druhak ještě cca jednou tolik volneho vykonu mame v noci mimo spicku, kdy musí byt vykon v siti utlumeny cca o tretinu (a shodou okolnosti jen prave noc nejvhodnejsi cas pro dobijeni...).

Viye vodiku jako paliva budoucnosti? Spise ne - ekologicky je to mnohem horsi nez elektřina, pokud pomineme dnesni malovýrobu vodiku z fosilni paliv, tak zustava vyroba na kterou potrebujete elektrinu, a premena energie elektřina - vodik - elektřina je z principu dost ztratova a nikdy se nemůže ani priblizit efektivite prenosu po dratech z elektrarny do auta.... navíc vyzroba palivových clanku, nadrzi apod je taky narocna na materiály apod...

1 0
možnosti
VS

A už někdo řek', kde na to chtějí vzít elektřinu ?? Ha, ha, ha....

3 2
možnosti
MH

Ano, zrovna jsem to vypočítal v příspěvku výše. Výsledek je, že kdyby byly všechny vozy v ČR nahrazeny elektromobily, spotřebují ročně 9 TWh elektriky. 11 TWh jsme minulý rok přitom "vyvezli", protože jako už tradičně naše elektrárny vyrobily energie více. Ha, ha, ha, ha, ha...

2 2
možnosti
JH

J93i12ř56í 77H65u49m13l

20. 8. 2017 0:16

a možná přijde i kouzelník ;-D

3 0
možnosti
OU

V některých oblastech asi i prosadily. Jako druhé auto na dojíždění ze satelitu do města do práce, pro restauraci na rozvážku třeba pizzy, asi i taxík. Tam je brzdou akorát cena.

0 0
možnosti
VK

V44í91t 47K28o75u84b26a

19. 8. 2017 23:55

Na to prostě nejsou zdroje

2 0
možnosti
MK

To je jasne, to mate to same jako byste nekdy v roce 1900 zkousel nekomu tvrdit ze za par desetileti tady bude masovy automobilismus na ropne produkty - taky by jasne vysvetlil ze na to nejsou zdroje, vzdyt ropy se teyi tak po ar desitek tisic aut, uvazovat o stovkach milionu aut by mohl jenom blazen....

2 2
možnosti
JP

J22i73ř38í 45P19u11d74i88l

19. 8. 2017 23:30

Doufám, že až tu budou jen elektromobily, tak už tady nebudu....Když nabíjet, tak zrušit elektrárny na uhlí !! Jo a zakažte smradlavá auta v Indočíně.......Hahahaa...

4 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...