Diskuze

Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní limity a nástup elektromobilů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

"..se budou vyvijet..." ????

A nevyviji se nahodou nabíječky a baterie uz nejakych nejmene 60 let ??

1 0
možnosti

Dokonce i déle, paradoxně dneska je elektromobil mnohem méně rozšířený než před 100lety.

0 1
možnosti

R34o62b39e77r67t 80G96o56r24c

23. 8. 2017 11:27

Neustále se vše zdůvodňuje emisema. A kolik a jak moc škodlivých emisí vypustí do ovzduší fabriky při výrobě baterií a elektrárny při následném dobíjení?

2 1
možnosti

Doufám že elektřina brzy nevytlačí motory :-). Tolik na úvod. Na závěr bych chtěl napsat že by bylo záhodno začít se zabývat úplně jinými čmoudy než těmi které lezou z výfuků spalovacích automobilů. To jsou ty automobily, které nebudou nikdy vytlačeny elektromobily. ;-)

4 4
možnosti

nasaď si hadici na tvůj výfuk a natáhni si ji do kabiny a uvidíme, jak dlouho ti ta tvá přání, které čmoudy řešit či neřešit a co má koho nevytlačit, vydrží....

1 1
možnosti

Nemci si spocitali ze pokud by se vymenil vozovy park tak ze by drtiva vetsina aut jezdila na aku tak je zapotrebi postavit v Nemecku napr. 40 jadernych elektraren kazda o vykonu Temelina. To je logickej nesmysl a nikdo se do toho nepusti.

Chvily si budeme jeste muset smrdet pod nos nez se podari doladit jaderna fuze. Pak bude el.energie dost na vsechno.

Co je taky zajimavy kdyz se koukne na mapu kde jsou stanice na vodik, a kde se dalsi buduji, kde lze natankovat vodik tak z drtive vetsiny v Evrope to jsou zapadni zeme, hlavne pak Nemecko, potom Japonsko a Jizni Korea a USA. viz https://www.netinform.net/H2/H2Stations/H2Stations.aspx?Continent=AS&StationID=-1

Ale ma to logiku, taky v techo zemich je nejrozvinutejsi automobilovy prumysl a jeho vyvoj.

Sice to je zatim jak s tou slepici a vejcem (co bylo driv) kdy vyrobci automobilu argumentuji tim ze zatim je malo cerpacich stanic na vodik a provozovatele cerpacich stanic zas argumentuji ze je malo aut na vodik a ze se jim zatim nevyplati stavet ve velkym.

1 2
možnosti

Bez dotací a jiných podpor je elektromobil momentálně nereálný pro masové rozšíření. Chápu ho jako alternativu pro 2.auto v rodině s denním projezdem do 100km.

Nárůst spotřeby elektřiny a zejména výkonu elektráren by byl při masovém rozšíření elektromobilů zhruba podobný dnešnímu výkonu. T.zn. Temelín, Dukovany, všechny tepelné elektrárny dohromady ještě jednou. Také rozvodná síť by naprosto nepostačovala zejména ve větších aglomeracích.

Dojezd elektromobilu také nemůže konkurovat automobilům se spalovacím motorem. A doba nabíjení oproti tankování PHM je řádově delší.

Také ekologický přínos se přeceňuje, resp. masová výroba a regenerace baterií není žádná "ekologická růžová zahrada". Nárůst výroby elektřiny má také ekologické dopady.

Jako ekologické palivo budoucnosti vidím vodík. Jako ekologickou alternativu pro lidstvo pak jedině radikální změnu v nárocích na individuální dopravu.

2 2
možnosti

Ad1 - nidko netvrdi ze elektroauta se masove rozsiri s dnesnimi parametry a dnecnimi cenami, to je opravdu naprosto mimo realitu.

Narust spotreby (pocitam ze bere CR) je rovněž naprosto mimo, na celych 5 milionu osobaku je potřeba vykon cca jednoho temelina, coz jinak v CR mame s velkou rezervou uz dnes v prebytcich vyroby, a druhak ještě cca jednou tolik volneho vykonu mame v noci mimo spicku, kdy musí byt vykon v siti utlumeny cca o tretinu (a shodou okolnosti jen prave noc nejvhodnejsi cas pro dobijeni...).

Viye vodiku jako paliva budoucnosti? Spise ne - ekologicky je to mnohem horsi nez elektřina, pokud pomineme dnesni malovýrobu vodiku z fosilni paliv, tak zustava vyroba na kterou potrebujete elektrinu, a premena energie elektřina - vodik - elektřina je z principu dost ztratova a nikdy se nemůže ani priblizit efektivite prenosu po dratech z elektrarny do auta.... navíc vyzroba palivových clanku, nadrzi apod je taky narocna na materiály apod...

1 0
možnosti

A už někdo řek', kde na to chtějí vzít elektřinu ?? Ha, ha, ha....

3 2
možnosti

Ano, zrovna jsem to vypočítal v příspěvku výše. Výsledek je, že kdyby byly všechny vozy v ČR nahrazeny elektromobily, spotřebují ročně 9 TWh elektriky. 11 TWh jsme minulý rok přitom "vyvezli", protože jako už tradičně naše elektrárny vyrobily energie více. Ha, ha, ha, ha, ha...

2 2
možnosti

J88i57ř94í 54H67u62m83l

20. 8. 2017 0:16

a možná přijde i kouzelník ;-D

3 0
možnosti

V některých oblastech asi i prosadily. Jako druhé auto na dojíždění ze satelitu do města do práce, pro restauraci na rozvážku třeba pizzy, asi i taxík. Tam je brzdou akorát cena.

0 0
možnosti

V45í66t 38K10o76u31b70a

19. 8. 2017 23:55

Na to prostě nejsou zdroje

2 0
možnosti

To je jasne, to mate to same jako byste nekdy v roce 1900 zkousel nekomu tvrdit ze za par desetileti tady bude masovy automobilismus na ropne produkty - taky by jasne vysvetlil ze na to nejsou zdroje, vzdyt ropy se teyi tak po ar desitek tisic aut, uvazovat o stovkach milionu aut by mohl jenom blazen....

2 2
možnosti

J42i55ř41í 46P93u66d77i72l

19. 8. 2017 23:30

Doufám, že až tu budou jen elektromobily, tak už tady nebudu....Když nabíjet, tak zrušit elektrárny na uhlí !! Jo a zakažte smradlavá auta v Indočíně.......Hahahaa...

4 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.