Diskuze
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie
Děkujeme za pochopení.
M83i38r81e34k 72T53u86r53e61č26e25k
"..se budou vyvijet..." ????
A nevyviji se nahodou nabíječky a baterie uz nejakych nejmene 60 let ??
P59e40t34r 93Č22e15r93m47á29k
Dokonce i déle, paradoxně dneska je elektromobil mnohem méně rozšířený než před 100lety.
R34o62b39e77r67t 80G96o56r24c
Neustále se vše zdůvodňuje emisema. A kolik a jak moc škodlivých emisí vypustí do ovzduší fabriky při výrobě baterií a elektrárny při následném dobíjení?
J49a65r40o76m49i67r 83N97o74v17a73k
Doufám že elektřina brzy nevytlačí motory . Tolik na úvod. Na závěr bych chtěl napsat že by bylo záhodno začít se zabývat úplně jinými čmoudy než těmi které lezou z výfuků spalovacích automobilů. To jsou ty automobily, které nebudou nikdy vytlačeny elektromobily.
J10i12ř75í 79S37c58h15w41a66c52h
nasaď si hadici na tvůj výfuk a natáhni si ji do kabiny a uvidíme, jak dlouho ti ta tvá přání, které čmoudy řešit či neřešit a co má koho nevytlačit, vydrží....
G42e36o24r30g 97K13o65m90b56e39r39e49c
Nemci si spocitali ze pokud by se vymenil vozovy park tak ze by drtiva vetsina aut jezdila na aku tak je zapotrebi postavit v Nemecku napr. 40 jadernych elektraren kazda o vykonu Temelina. To je logickej nesmysl a nikdo se do toho nepusti.
Chvily si budeme jeste muset smrdet pod nos nez se podari doladit jaderna fuze. Pak bude el.energie dost na vsechno.
Co je taky zajimavy kdyz se koukne na mapu kde jsou stanice na vodik, a kde se dalsi buduji, kde lze natankovat vodik tak z drtive vetsiny v Evrope to jsou zapadni zeme, hlavne pak Nemecko, potom Japonsko a Jizni Korea a USA. viz https://www.netinform.net/H2/H2Stations/H2Stations.aspx?Continent=AS&StationID=-1
Ale ma to logiku, taky v techo zemich je nejrozvinutejsi automobilovy prumysl a jeho vyvoj.
Sice to je zatim jak s tou slepici a vejcem (co bylo driv) kdy vyrobci automobilu argumentuji tim ze zatim je malo cerpacich stanic na vodik a provozovatele cerpacich stanic zas argumentuji ze je malo aut na vodik a ze se jim zatim nevyplati stavet ve velkym.
J19o74s92e10f 57M54i53š31k94o71v21s60k61ý
Bez dotací a jiných podpor je elektromobil momentálně nereálný pro masové rozšíření. Chápu ho jako alternativu pro 2.auto v rodině s denním projezdem do 100km.
Nárůst spotřeby elektřiny a zejména výkonu elektráren by byl při masovém rozšíření elektromobilů zhruba podobný dnešnímu výkonu. T.zn. Temelín, Dukovany, všechny tepelné elektrárny dohromady ještě jednou. Také rozvodná síť by naprosto nepostačovala zejména ve větších aglomeracích.
Dojezd elektromobilu také nemůže konkurovat automobilům se spalovacím motorem. A doba nabíjení oproti tankování PHM je řádově delší.
Také ekologický přínos se přeceňuje, resp. masová výroba a regenerace baterií není žádná "ekologická růžová zahrada". Nárůst výroby elektřiny má také ekologické dopady.
Jako ekologické palivo budoucnosti vidím vodík. Jako ekologickou alternativu pro lidstvo pak jedině radikální změnu v nárocích na individuální dopravu.
M36a11r87t53i48n 50K81a54r63á17s39e26k
Ad1 - nidko netvrdi ze elektroauta se masove rozsiri s dnesnimi parametry a dnecnimi cenami, to je opravdu naprosto mimo realitu.
Narust spotreby (pocitam ze bere CR) je rovněž naprosto mimo, na celych 5 milionu osobaku je potřeba vykon cca jednoho temelina, coz jinak v CR mame s velkou rezervou uz dnes v prebytcich vyroby, a druhak ještě cca jednou tolik volneho vykonu mame v noci mimo spicku, kdy musí byt vykon v siti utlumeny cca o tretinu (a shodou okolnosti jen prave noc nejvhodnejsi cas pro dobijeni...).
Viye vodiku jako paliva budoucnosti? Spise ne - ekologicky je to mnohem horsi nez elektřina, pokud pomineme dnesni malovýrobu vodiku z fosilni paliv, tak zustava vyroba na kterou potrebujete elektrinu, a premena energie elektřina - vodik - elektřina je z principu dost ztratova a nikdy se nemůže ani priblizit efektivite prenosu po dratech z elektrarny do auta.... navíc vyzroba palivových clanku, nadrzi apod je taky narocna na materiály apod...
V55á50c64l27a17v 28S76l43á59d92e11k
A už někdo řek', kde na to chtějí vzít elektřinu ?? Ha, ha, ha....
M11a60r87t44i57n 69H25e62j68t71m11á77n47e18k
Ano, zrovna jsem to vypočítal v příspěvku výše. Výsledek je, že kdyby byly všechny vozy v ČR nahrazeny elektromobily, spotřebují ročně 9 TWh elektriky. 11 TWh jsme minulý rok přitom "vyvezli", protože jako už tradičně naše elektrárny vyrobily energie více. Ha, ha, ha, ha, ha...
O46d88s93t19r15a47n24ě62n86ý 78U62ž48i68v20a87t85e64l
O48n42d32ř52e98j 57Č97a40p69k26a
V některých oblastech asi i prosadily. Jako druhé auto na dojíždění ze satelitu do města do práce, pro restauraci na rozvážku třeba pizzy, asi i taxík. Tam je brzdou akorát cena.
M10a63r84t48i30n 48K30a24r34á35s64e28k
To je jasne, to mate to same jako byste nekdy v roce 1900 zkousel nekomu tvrdit ze za par desetileti tady bude masovy automobilismus na ropne produkty - taky by jasne vysvetlil ze na to nejsou zdroje, vzdyt ropy se teyi tak po ar desitek tisic aut, uvazovat o stovkach milionu aut by mohl jenom blazen....
J42i55ř41í 46P93u66d77i72l
Doufám, že až tu budou jen elektromobily, tak už tady nebudu....Když nabíjet, tak zrušit elektrárny na uhlí !! Jo a zakažte smradlavá auta v Indočíně.......Hahahaa...
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Přípravář staveb/rozpočtář
PAMÁTKY TÁBOR, s.r.o.
Jihočeský kraj
nabízený plat:
40 000 - 50 000 Kč