Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ellypse: designérská avantgarda Renaultu pokračuje

  12:21aktualizováno  12:21
Renault cestu designérských inovací nekončí. Poté, co počátkem července zaskočil většinu motoristické veřejnosti odvážným méganem, přichází s novým podobně kontroverzním stylem v podobě konceptu ellypse. Zatím se sice zdá, že jeho hlavní úlohou bude přilákat co nejvíce zvědavců na pařížský autosalon, ale stratézi Renaultu možná mají i jiný záměr: otestovat vkus zákazníků a pak přivést podobný vůz na výrobní linky.

Koncept ellypse by dokonce mohl být jakýmsi novým cliem, neboť jeho délka 3,93 metru do segmentu malých vozů zapadá. Prozatím je ale jeho podoba (zejména interiér) s praktickým provozem neslučitelná, proto raději zanechme spekulací a pojďme si "oválnou studii" blíže představit.

Ellypse je pětidvéřový vůz hlásící se svou siluetou jednoznačně ke stylu značky Renault. Navíc nově, jak už jméno konceptu napovídá, využívá i elipsoidních tvarů, z nichž je při pohledu ze strany jednoznačně nejzřetelnější ovál ohraničující boční okna. Karosérié se vyznačuje extrémě krátkými převisy karosérie, skleněnou střechou se solárními panely a nezvyklým otevíráním bočních dveří. Ty lze otevřít proti sobě, čímž se při absenci prostředního sloupku významně zvětší prostor při nastupování či manipulaci s rozměrnějším nákladem.

Několik technických fines skrývá i nový turbodiesel o objemu 1200 ccm, který disponuje výkonem 100 koňských sil a točivým momentem 200 Nm. Dle tiskové zprávy francouzké automobilky je nejen velice úsporný (spotřebuje 3,2 l/100 km), ale i přátelský k životnímu prostředí. Po jednom kilometru jízdy za sebou 980 kilogramů vážící auto "zanechá" pouhých 85 g oxidu uhličitého. Francouzi se chlubí i novým alternátorem, který disponuje 42 volty.

Autor:


Témata: pariz02, Renault


Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.