Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Emigranti z Ameriky dostanou italské pasy a Aston Martin vyrobí Maybachy

  16:00aktualizováno  16:00
Vzájemná spolupráce automobilek je dnes v automobilovém průmyslu naprostou nutností. Nutností, která si nevybírá podle rodu. Důkazem jsou poslední plány kooperace Aston Martinu s Maybachem a Fiatu s Dodgem.

Lagonda Concept od Aston Martinu | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Aston Martin je samostatný od roku 2007, malá luxusní značka ale musí hledat cesty, jak přežít v drsné konkurenci, která za sebou většinou má mocný automobilový koncern. Jako výrobce špičkových a superluxusních vozů přitom musí Aston Martin investovat do vývoje ohromné částky peněz.

Od loňského roku tak například automobilka vyrábí svůj čtyřdveřový model Rapide v továrně Magna Steyr v rakouském Grazu. Továrna v Grazu mimo jiné vyrábí i auta pro Mercedes-Benz. Právě s touto automobilkou by měl Aston Martin prý v budoucnu vyrábět. Naopak v jeho vlastních továrnách by se totiž mohl ručně montovat nový model luxusního sedanu Maybach.

Jsou to zatím spekulace a více se pravděpodobně dozvíme letos na autosalonu ve Frankfurtu, kde by se mohl nový Maybach představit. Jisté je, že značka se chce více odlišit od velkých mercedesů. Za přílišnou podobnost k nim jsou totiž dosavadní modely často kritizovány. Podle některých zdrojů prý již Aston Martin pro Maybach vyrobil maketu nového sedanu. Ten by tak mohl dostat i některé komponenty od britské automobilky.

Analytici navíc tvrdí, že spolupráce Maybachu a Aston Martinu na vývoji a výrobě velkého luxusního sedanu by mohla být pro koncern Daimler finančně výhodnější než vývoj vlastními silami. Na oplátku by mohl Aston Martin získat motory a podvozkové skupiny pro stavbu svého vlastního SUV. Koncept Lagonda představený v Ženevě 2009 stál na podvozku Mercedesu GL.

Dodge Journey

To Fiat začíná naplno roztáčet program společného využívání modelů s americkým Chryslerem. Nepříliš úspěšný MPV model Ulysse nahradí v nabídce Fiatu vůz odvozený z Dodge Journey. Automobil, který pravděpodobně dostane jméno Freemont, se bude vyrábět stejně jako Journey v mexické továrně v Toluce. Pod kapotu dostane dvoulitrový vznětový čtyřválec MultiJet s výkonem 125 kW spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Evropské provedení Journey doposud používalo turbodiesel od VW a převodovkou DSG.

Otázkou zůstává, jaké další motory se pod kapotu dostanou. Journey totiž v USA používá čtyřválec 2.4 litru nebo šestiválec 3.5 litru, v Evropě pak šestiválcem 2.7 litru. Fiat bude zákazníky lákat také na příplatkový pohon všech kol, který Journey nabízí.

Automobilka si od spojení moderního amerického minivanu a vlastní značky a techniky slibuje výrazné navýšení prodejů oproti současnosti. V roce 2009 prodal Fiat jen 1 965 kusů Ulysse, Dodge zákazníkům dodal 8 395 vozů Journey. Když vezmeme v potaz tehdejší velikost prodejní sítě Dodge a Fiatu, má Freemont šanci tato prodejní čísla výrazně vylepšit.

Do Evropy se chystají i další americké modely s italskými značkami.

Lancia Flavia bude vlastně pozměněným Chryslerem 200, který donedávna vozil pojmenování sebring. Uvedení flavie včetně verze cabrio prozradil na probíhajícím autosalonu v Detroitu sám velký šéf Fiatu Sergio Marchionne.

Dokonce se spekuluje, že by se flavia mohla představit už v březnu na autosalonu v Ženevě. A podle nepotvrzených zpráv by to neměla být poslední lancia s americkým původem. Nově představený Chrysler 300C by se mohl na Starém kontinentu představit jako Lancia Thema a grand voyager by měl přijet jako Phedra.

Autoři: ,






Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.