Aston Martin je samostatný od roku 2007, malá luxusní značka ale musí hledat cesty, jak přežít v drsné konkurenci, která za sebou většinou má mocný automobilový koncern. Jako výrobce špičkových a superluxusních vozů přitom musí Aston Martin investovat do vývoje ohromné částky peněz.
Od loňského roku tak například automobilka vyrábí svůj čtyřdveřový model Rapide v továrně Magna Steyr v rakouském Grazu. Továrna v Grazu mimo jiné vyrábí i auta pro Mercedes-Benz. Právě s touto automobilkou by měl Aston Martin prý v budoucnu vyrábět. Naopak v jeho vlastních továrnách by se totiž mohl ručně montovat nový model luxusního sedanu Maybach.
Jsou to zatím spekulace a více se pravděpodobně dozvíme letos na autosalonu ve Frankfurtu, kde by se mohl nový Maybach představit. Jisté je, že značka se chce více odlišit od velkých mercedesů. Za přílišnou podobnost k nim jsou totiž dosavadní modely často kritizovány. Podle některých zdrojů prý již Aston Martin pro Maybach vyrobil maketu nového sedanu. Ten by tak mohl dostat i některé komponenty od britské automobilky.
Analytici navíc tvrdí, že spolupráce Maybachu a Aston Martinu na vývoji a výrobě velkého luxusního sedanu by mohla být pro koncern Daimler finančně výhodnější než vývoj vlastními silami. Na oplátku by mohl Aston Martin získat motory a podvozkové skupiny pro stavbu svého vlastního SUV. Koncept Lagonda představený v Ženevě 2009 stál na podvozku Mercedesu GL.
To Fiat začíná naplno roztáčet program společného využívání modelů s americkým Chryslerem. Nepříliš úspěšný MPV model Ulysse nahradí v nabídce Fiatu vůz odvozený z Dodge Journey. Automobil, který pravděpodobně dostane jméno Freemont, se bude vyrábět stejně jako Journey v mexické továrně v Toluce. Pod kapotu dostane dvoulitrový vznětový čtyřválec MultiJet s výkonem 125 kW spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Evropské provedení Journey doposud používalo turbodiesel od VW a převodovkou DSG.
Otázkou zůstává, jaké další motory se pod kapotu dostanou. Journey totiž v USA používá čtyřválec 2.4 litru nebo šestiválec 3.5 litru, v Evropě pak šestiválcem 2.7 litru. Fiat bude zákazníky lákat také na příplatkový pohon všech kol, který Journey nabízí.
Automobilka si od spojení moderního amerického minivanu a vlastní značky a techniky slibuje výrazné navýšení prodejů oproti současnosti. V roce 2009 prodal Fiat jen 1 965 kusů Ulysse, Dodge zákazníkům dodal 8 395 vozů Journey. Když vezmeme v potaz tehdejší velikost prodejní sítě Dodge a Fiatu, má Freemont šanci tato prodejní čísla výrazně vylepšit.
Do Evropy se chystají i další americké modely s italskými značkami.
Lancia Flavia bude vlastně pozměněným Chryslerem 200, který donedávna vozil pojmenování sebring. Uvedení flavie včetně verze cabrio prozradil na probíhajícím autosalonu v Detroitu sám velký šéf Fiatu Sergio Marchionne.
Dokonce se spekuluje, že by se flavia mohla představit už v březnu na autosalonu v Ženevě. A podle nepotvrzených zpráv by to neměla být poslední lancia s americkým původem. Nově představený Chrysler 300C by se mohl na Starém kontinentu představit jako Lancia Thema a grand voyager by měl přijet jako Phedra.