Německá organizace podezřívá BMW z manipulací s emisemi

  14:42aktualizováno  14:42
Německá organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe podezřívá automobilku BMW, že využívá software pro manipulaci s emisemi. Silné indicie pro to podle ní poskytly testy vozu BMW 320d, které uskutečnila spolu s magazínem WISO veřejnoprávní televize ZDF. BMW manipulace striktně odmítá.

BMW řady 3 | foto: BMW

Testování ukázalo, že BMW 320d v laboratoři bez problémů splňuje normu Euro 6, ale ve skutečném provozu produkuje násobně více oxidů dusíku. Zatímco v laboratoři emise dosahovaly 27,6 miligramu oxidů dusíku na kilometr, a vešly se tak s přehledem do limitu 80 miligramů, ve skutečném provozu stouply v průměru na 212 miligramů.

„Výsledky měření představují jasné indicie pro to, že software motoru je spojen s nepřípustným zařízením, které vypíná čištění,“ uvedl na tiskové konferenci v Berlíně šéf Deutsche Umwelthilfe Jürgen Resch. Testovaný automobil podle něj při otáčkách vyšších než 2 000 za minutu redukuje čištění emisí a kolem 3 500 otáček za minutu ho vypíná. To má organizace za naprosto nepřijatelné.

Deutsche Umwelthilfe výsledky měření předala německým úřadům. Očekává, že je přezkoumají a případně danému typu vozu odeberou povolení k provozu.

Skandál s emisemi se dosud týkal zejména koncernu Volkswagen, který do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software, jenž umožňuje manipulovat s emisemi tak, že jich auta při jízdě produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech.

Automobilka BMW dnes odmítla, že by používala podobné metody. „Rozhodně se bráníme proti vzneseným obviněním a odmítáme je. Vozidla skupiny BMW nejsou manipulovaná,“ uvedl v tiskovém prohlášení člen představenstva automobilky Klaus Fröhlich, podle něhož to znovu a znovu dokázaly testy po celém světě.

Autoři: ,

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Další z rubriky

Ford umí najít nebezpečná místa dopředu. Sleduje brzdění

Kolony v Praze během dočasného uzavření tunelu Blanka. (11. dubna 2018)

Často nejdříve musí dojít k nehodě, aby byl konkrétní dálniční uzel, křižovatka nebo úsek silnice označen za...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Najdete na iDNES.cz