Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Paradox: Boj proti emisím má za následek růst emisí

Ukazuje se, jak jednostranný boj úředníků a ekologů proti jednomu sektoru průmyslu může přinést opačné výsledky. Nejnovější data britské společnosti Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) ukazují, že i přes stále se zpřísňující emisní předpisy vzrostly loni průměrné hodnoty CO2 u nových automobilů o 0,8 %.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vzhledem ke statistickému průměru tady za 20 let nebudu, tak jsem rád, že se těchto neomarxistických počinů ekoteroristů, lepšolidí a totalitních eurobolševiků nedožiji.A naše děcka at se s těmito totalitními praktikami poperou.Jako vystudovaný technik o tom něco vím...

2 1
možnosti

a za co by se měly ty děcka prát? Za znovuzašpinění vzduchu, jak to bylo za toho skutečnýho boševika? Za znovuzašpinění řek jak to bylo za skutečnýho bolševika? Ty techniku co studoval za dělnický skutečně bolševický peníze.....a držel tehdy hubu a krok a teď tu vykřikuješ nesmysly o totalitě....

0 0
možnosti

Jestli chce něco udělat EU pro životní prostředí, at omezí dovoz zboží z Číny a toto zboží se začne opět vyrábět v EU. Úspora emisí z přepravy bude výrazně vyšší než honění se za nějakým g CO2 a NOx mezi EURO 6 a 7

0 0
možnosti

EU bohužel není v pozici, kdy by mohla něco omezovat, co se začne dělat tady a když se přestane honit za CO2 a NOX a hlavně za sazemi z výfuků, tak to tady v našich městech dopadne jako v Pekingu a to jsem si jist, že by se nám nikomu nelíbilo

0 0
možnosti

Tady je vidět, kam vede zaslepené tažení ekologů, pokud alternativní způsoby pohonu nejsou reálně hromadně použitelné. Norsko je toho krásným případem, řidiči tam nabíjejí svoje Tesly kde se dá, jenom aby někam dojeli:o)

2 2
možnosti

Nejlepší jsou BIOPALIVA!!!!! To sníží emise zaručeně! Teda ve městech kde to je nejvíce potřeba. Na litr biopaliva se sice spotřebuje 1,4 litrů fosilu, ale rozprostře se po dědinách a polích, kde je relativně čistější prostředí a nezasírá se vzduch měst. Sláva EU a chytrým politikům v europarlamentu!

2 0
možnosti

J92i59r20i 88F69i86n41k

28. 2. 2018 13:49

Ty vaše přepočty jsou mimo, na litr biopaliva vychází 0,9 jednotky u řepky a 0,55 u kukuřice.

Nejde o přímou spotřebu fosilního paliva, ale přepočet z investované energie.

Na litr klasického benzínu připadá dalších 0,6 l ve formě energie na těžbu, rafinaci a dopravu.

0 1
možnosti

Tak na závěr diskuze se pokusím vysvětlit proč vzrostly emise CO2 u nově prodávaných vozů a to tak, že by to měl pochopit i hodně hloupý člověk s nenávistným pohledem na EU. Výrobci automobilů, ve snaze ušetřit výrobní náklady, aby získali výhodu oproti konkurenci, montovali do svých aut levnější motory, které ale nesplňovaly normy týkající se oxidů dusíku, ne uhlíku, ale dusíku. Aby tyto motory splňovaly normy, byly v jejich řídících jednotkách podvodné programy. Když to prasklo, ne v EU, ale v USA, tak výrobci zjistili, že by nepodvodná auta byla drahá a začali sami od sebe vyhlašovat, že výrobu dieselů ukončí. Také města začala vyhlašovat, že auta se vznětovými motory zakáže, mimo jiné Paříž. Spotřebitelé na celou situaci reagovali větším zájmem o vozy se zážehovými motory, kde emise oxidu dusíku lze lépe a hlavně levněji splnit. Tyto motory však pracují na jiném principu a mají nižší účinnost, takže vyšší spotřebu benzínu a vyšší produkco oxidu uhlíku, ne dusíku. Takhle to snad pochopí i hodně hloupí lidé

1 1
možnosti

Kdyby sociopati a ekofanatici z EU nevymýšleli krávoviny, které se už málem dostávají do rozporu z fyzikálními zákony a především fanaticky nebojovali proti každému gramu toho strašného CO2, tak na tohle vůbec nemuselo dojít. Ono v tom, že diesel nepatří do ulic ale na pole nebo alespoň mezi pole, měli ti skuteční odborníci celkem jasno od prvopočátku, ale politika to zvrhla jinam.

1 0
možnosti

Problém je i v životnosti aut. Vsadím boty, že sousedovic škoda 100 s OR6, které měnil tak 1x za století bude mít za těch 35 let provozu podstatně nižší dopad na životní prostředí, než nová fiesta či fábie. Málokdo si uvědomuje, kolik se toho musí spotřebovat a pak potažmo zlikvidovat jako nebezpečný odpad při výrobě auta. Kolik plastů v dnešních autech je, kolik dílů, systémů, atd. Všechno se musí někde vyrobit, někam převézt, někde skladovat a nějak montovat a to vše stojí energii a suroviny. Blujno mi je...

7 0
možnosti

lidi nechtějí jezdit celý život ve škodovce stovce a pak jí dát vnukovi aby s ní jezdil dalších 50 let, prostě to dělat takhle nechtějí, nám se to nelíbí, protože bychom chtěli, aby to tak dělali, nemůžeme jim to však poručit, tak vidím jako nejlepší se tím netrápit, když už to změnit nemůžeme

1 0
možnosti

J48i84r93i 79F48i96n11k

28. 2. 2018 7:17

Hlavne se hned v uvodu otrit o zle uredniky a ekology, to maji ctenari radi...

Nebude ta tabulkova spotreba dana treba tim ze lidi si kupuji vetsi,drazsi tezsi auta s horsi aerodynamikou (typicky SUV)?

1 4
možnosti

nebude, je to odklonem od vznětových motorů a ty mají z principu vyšší emise oxidu uhlíku, tím je ta vyšší spotřeba dána, moderní zážehové motory mají menší účinnost a tím asi o 15% vyšší spotřebu, vyšší spotřebou pak roste i množství CO2, které vypouštějí, ničím jiným to dáno neni

1 0
možnosti

A bude mnohem hůř. Elektromobil potřebuje na 100km cca 20kWh elektrické energie. To odpovídá 20kg spáleného uhlí. Při dnešním reálném energetickém mixu je to cca 10kg uhlí a tedy 10kg CO2. Já ujedu se svojí Zafirou 100km za 6l nafty, což je cca 5kg paliva a tedy 5kg CO2! Ať žije elektrodebilita!!! :-)

1 0
možnosti

ve městech, kde lidi dýchají bordel z vaší zafiry, která žere 6 litrů nafty hůř nebude, když jim tak s tou zafirou kouřit nebudete, tam bude líp

0 1
možnosti

P58e62t74r 64K28a23u40c25k31ý

27. 2. 2018 19:24

Dnes jsem si otevřel limonádu a půlku bublinek z ní rovnou vyhnal. Snad jsem tím nezpůsobil skleníkový efekt.

1 0
možnosti

Přispěl jste k němu svým dílem.

Když to udělá 7,5 miliardy lidí, tak to je už nášup.

Naštěstí, bublinky zas tolik lidí nemá k dispozici. :-P

0 0
možnosti
Foto

nejde ani tak o emise jako spíš návyky lidí k používání aut . odbourejte ranní maminky vozící děti do škol a ubude 20proc. ranního provozu.

3 1
možnosti

P41e31t75r 47K70a12u35c45k14ý

27. 2. 2018 19:26

Tak to musím ženu a dceru vzbudit tak ve dvě, aby těch 10km do rána do školky došly.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...