Diskuze
Nákupní horečka: emisní normy zmenší nabídku aut, prodejci plní sklady
Děkujeme za pochopení.
J50a11n 16M37a79c81h45á60č
Já už to vidím-za třicet let,když budu svému pravnukovi vyprávět ,že jsem měl VW T5,a v něm motor 2,5 TDI,tak se mě zeptá-pradědečku,jak se takový velký motor vešel do auta? A spotřebu měl jistě alespon 30 litrů? A já mu řeknu,kdepak,chlapče,s tím jsem jezdil za 8,5 litru,a s tím novějším, ekologickým dvoulitrem za 11.......
V74l47a29d51i43s44l57a51v 53B69u14r25y30š34e80k
no nevím, já jezdím s autem denně od roku 1977 a měl jsem asi 10, možná víc nových aut, každé auto co jsem měl mělo vždycky menší spotřebu, vyšší výkon a lepší jízdní vlastnosti, také bylo ekologičtější a levnější, spolehlivější a pohodlnější, moje první škodovka stála v roce 1977 67 tisíc korun, tedy 25 průměrných platů, loni jsem koupil za 25 průměrných platů malé SUV, čtyřkolku, turbo, 112 kW maximální výkon, točivý moment je v celém spektru mnou používaných otáček 250 N, škodovka měla tak 60, jezdí to dobře a žere to 6,5 litrů benzínu, škodovka žrala 8 litrů a favorit 10, no a s tím dědou, to je těžký, tak třeba můj děda uznával jen dřevěný auta, vždycky když viděl moji š 105, tak mumlal, že těm plechům nevěří, říkával, dřevo je dřevo, Ladiku
J62a55n 73M77a57c14h73á60č
Jenže pane,já jezdím s těma autama 1x měsíčně na Ukrajinu,v sedmi osmi lidech,naloženej bagáží.To jestli je na dálnici nějakej kopec,mě s tou 2,5 bylo jedno,zato s tím dvoulitrem jsem hledal nějakej lepší kvalt,kterej by ten kopec vyškrábal.Když jsem to auto naboural,nechtěl jsem už dvoulitra,líbil se mě Fiat Ducato 3,0hdi,ale bylo to moc velký,tak jsem skočil do Fordu Custom,motor 2,2 ,a i takový malý rozdíl je znát.Když vozíte vítr,tak ta spotřeba bude menší,ale jak to auto naložíte(9 lidí+ bagáž=kolem 1000kg) tak poznáte rozdíl hned.Je vidět,že jste s tím autem nikdy nejel.
J47i87ř11í 29S32c46h19w14a91c13h
sice s tím jezdíš, ale ještě nikdy ses nevymáčkl v jaké variantě 2.5 a 2.0 jezdíš. Protože oba motory a hlavně ten dvoulitr, mají mají značný rozptyl výkonových parametrů!
1.9TDI
62, 75 kW200, 250 Nm
2.5 TDI
96, 128 kW,340, 400 Nm
---------------------------------
2.0 TDI
62, 75, 84, 103, 132, KW
220, 250, 250, 340, 400 Nm
Takže je snad jasný, že ty první tři slabé varianty dvoulitru nahradily jen 1.9TDI a tomu 2.5 litru nemůžou stačit! A až dvě nejsilnější nahradily ty dvě varianty 2.5 a naprosto v pohodě ji stíhat budou!
J35a68n 29M96a20c52h16á17č
Pane,2,5 96kw, a ten dvoulitr byl 104 kw.A ač měl ,,papírově" ten dvoulitr o deset koní víc,tak to byl vždy rozdíl o třídu.Prostě do auta,který váží 2,4 tuny a uveze další tunu,což já tak jezdím,ten pětiválec byl super,ten druhej,to je prostě motor s osobáku,kterej si hraje na motor z dodávky.Nemelte pořád něco o kilowattech,i koncern uznal chybu třeba v amaroku,kde prodeje V6 amaroků jsou 3x lepší než s tím čtyřválcem.Komentáře si můžete psát s číslíčkama jaké chcete,ale pokud by jste si někdy tyto dvě auta osobně vyzkoušel při zatížení,tak by jste mluvil jinak.Proč nedělají testy dodávek s maximálním povoleným zatížením? Protože ty jejich ,,ekolimity" by vypadali jak po jízdě s Avíí .
J86i77ř30í 23S25c92h26w30a53c81h
no jistě, fyzika pro pětiválec neplatí a ty jeho koně jsou jaksi odněkud z vesmíru.
To že v novějším autě je třeba jiná převodovka s delšími převody přece nemůže hrát absolutně žádnou roli
J14i86ř56í 11S86c80h63w41a25c35h
tvrdit, že když pětiválec 2.5 vyjel kopec bez přeřazení zatímco čtyřválec to nedokázal, že to bylo díky většímu objemu je absurdní nesmysl.
Objem nic nepohání. Dle paní fyziky auto pohání výkon a proti je hlavně hmotnost (valivý odpor při jízdě do kopce) a aerodynamický odpor (ten je u stejných aut cca stejný a lze tedy jeho vliv na rozdílné chování v další úvaze zanedbat).
Takže pokud nastal výše uvedený případ, tak buď auto se čtyřválcem bylo těžší, nebo čtyřválec v dané chvíli dodával menší výkon. Pokud čtyřválec nemá technický problém, tak díky stejnému kroutícímu momentu (pokud jsou údaje výrobce správné) dodává při stejných otáčkách stejný výkon jako pětiválec. Pokud ale například výrobce prodlouží převody má pak motor o něco nižší otáčky a pak samozřejmě při stejné rychlosti motor dodává o něco menší výkon a oproti pětiválci se "pocitově" jeví slabší a v případě větší zátěže do kopce si může vyžádat podřazení. Totéž by samozřejmě na stejně dlouhém převodu chtěl i ten pětiválec a žádný objem by mu s tím nepomohl.
A když si hraju s těmi "číslíčkama" tak samozřejmě výkonově nejvyšší varianta dvoulitru 132kW (motoru do toho osobáku) by si ten slabší pětiválec 96kW namazala na chleba a žádnej objem navíc by mu nepomohl. Rozhodovala by ta číslíčka 132kW/400Nm vs 96lW/340Nm
J14i43ř64í 22S21c94h65w61a65c44h
a ještě si pohraju s těmi číslíčky:
a když shrnu cos tu všechno jako "starý" praktik vyplodil:
tvrdíš, že srovnáváš 2 výkonově cca stejné motory ta "stará vojna" má 2.5 litru a nový "EU postiženec" 2.0 je stejně výkonný ale jezdí "o třídu" hůře.
Výrobce u obou uvádí cca stejnou kombinovanou spotřeby 8,2-8,3 na 100 km
Ty tvrdíš že s plně zatíženým autem ta 2.0 jezdíš za 11 , což mi připadá naprosto normální.
Ale současně tvrdíš, že s 2.5 jezdíš ve stejné zátěži za spotřebu udávanou výrobcem tj za 8.5
Proč takovému nesmyslu nevěřím....
Nejspíš proto, že v tom podle Čermáka naprosto nerelevantním spritmonitoru jezdí s pětiválcem dobrých 30 lidí taky za 11 tedy cca stejný podíl jako u 2.0.
Ale jo, přece je jasný, že ve spritmonitoru ti co mají 2.0 "systémově lžou" a ti co mají 2.5 si na spotřebě "dobrovolně přidávají"
J31i70ř50í 27S95c40h34w71a18c13h
a skutečnost je taková, že s oběma motory pokud mají stejný výkon a jezdí se cca stejně.dynamicky stejnými rychlostními průměry tak mají spotřebu cca stejnou.
Pokud ty jezdíš s takovým rozdílem tak problém rozhodně není v tom motoru.
P12e92t37r 97Č86e25r77m66á41k
Skutečnost je taková že má pravdu, co jakžtak funguje u osobáků tak u dodávek a těžkých aut nefunguje protože tam jde primárně o kubaturu, a tu nijak nahradit nelze. Proto se už 2litr poroučel z Amaroku, Transporter bohužel nemá momentálně alternativu a musí se tak s timhle spokojit u nadále.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...