Diskuze

Evropa stanovila emisní limity nákladním autům, opět jsou mimo realitu

Emise oxidu uhličitého (CO2) z nových velkých nákladních aut se do roku 2030 musejí oproti roku 2019 snížit alespoň o 30 %. Vyplývá to nových standardů Evropské komise (EK), které jsou souhrnně označovány jako balíček mobility a které dnes komise představila. Návrh ještě musí schválit vlády členských zemí EU a Evropský parlament.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V20í49t 97K50o48u95b63a

20. 5. 2018 12:11

to bude krása až bude ve 40ti tunovém kolosu dvoulitové TDI a tento kolos se bude po D1 u Lokte sunout závratnou rychlostí 15 km/hodinu.

0 0
možnosti

tak pokud to tvoje bájné "dvoulitrové TDI" bude mít cca 500 koní a krouťák 2500 Nm a vydrží 2 miliony km, tak pojede úplně stejnou závratnou rychlostí jak dnes.....

0 0
možnosti

A kolik emisí vyprodukuje pravidelné stěhování europapalášů z Bruselu do Štrasburku, aby mohli poslanci 2 měsíce v roce zasedat tam a jinak 10 měsíců v Bruselu? Stěhují se celé kanceláře pomalu do posledního špendlíku a nedbá se na to, jestli opravdu budou europapaláši všechny ty věci potřebovat. Tento nesmysl vyprodukuje 19 tisíc tun oxidu uhličitého a vyjde v přepočtu na 6 milard korun.

5 0
možnosti

J42a15n 50R36y40c57h55l20i93k

18. 5. 2018 12:02

Vozit na trakaři. Ale nevydechovat!

2 0
možnosti

Emise z nákladní dopravy by šly snížit klidně o polovinu. Stačilo by přestat zbytečně převážet zboží po Evropě tam a zpátky.

9 0
možnosti

Jak zbytečně? Kdo rozhoduje o tom co je zbytečné a co ne? Není to náhodou ten, co si tu přepravu platí?

1 1
možnosti
Foto

Musím zopakovat to, co píši u každého článku o omezování produkce oxydu uhličitého. Každý člověk dýcháním vyprodukuje dle střízlivých dat 1 až 3kg tohoto plynu za den. Od mých školních let (šedesátá léta) vzrostla populace na Zemi víc jak dvojnásobně ze tří miliard na miliard sedm. Kolik CO2 ty čtyři miliardy lidí vyprodukují si může vynásobit každý sám. K tomu potřebují nějaký prostor pro život a tak zabírají místo vegetaci, která tím fotosyntézou spotřebovává méně CO2. Někteří z nich ještě používají i ty dopravní prostředky co jsou jako vlastně jedinné drasticky omezovány. No, a teď si každý sám za sebe položte otázku jaké by bylo řešení. Bezemisní doprava? A co za padesát či méně let až přibydou další miliardy lidí, kam dále? A tak je možno klást a klást otázky další, ale odpověď nenajdete, pokud nechcete připustit řešení nehumánní (drastické snížení populace).

0 0
možnosti

Všichni vědí, že pouze drastické snížení populace je řešení, jak tuto planetu nezničit. Akorát nikdo nepřišel na to jak to udělat, aby pak nebyl označen za nejmasovějšího vraha v dějinách lidstva.

Válčit se nikomu dnes nechce a i ty epidemie už nejsou to co bývalo. Atomovkou zase zničíte kromě lidí i vše kolem na stovky let, takže to taky není řešení. ;-)

0 0
možnosti

"Komise navrhuje, aby se k limitu pro snížení emisí CO2 dospělo ve dvou krocích: do roku 2025 by emise měly klesnout o 15 procent a během dalších pěti let o dalších 15 procent."

Tak to ovšem není 30 % rozdíl, ale 27,75 % :-) - to už zní mnohem reálněji :-P

Když budou mít kamiony kvalitní filtry na výfukové části, tak dojde k zadržení emisí. Znamenalo by to další provozní náklady (kvůli častější výměně), ale nemusely by se hned zavádět e-kamiony a překonávat fyzikální jevy, jak tu spousta komentujících uvádí.

Ještě pár let dozadu byly u nás ve městě autobusy jezdící na naftu. V centru to byl strašnej smrad. Od tý doby co jezdí na CNG, tak je to úplně o něčem jiném.

Myslím si, že většina kamionů co nevozí extrémní náklady by mohla jezdit na CNG. A nejde o nic nového... jsou podnikatelé co nasadili CNG kamiony kvůli úspoře na palivu. CO2 má mít nižší o 30% a NOx má mít nižší o 70% vůči dieslovým motorům (alespoň podle toho co jsem vyhledal). Je pravda, že je to na úkor snížení výkonu, ale jak říkám - pokud nejde o extrémní náklady, což je většina kamionů, tak by to šlo. Emise bych kategorizoval podle maximální nostnosti tahačů a ne globálně.

0 0
možnosti

J64a75n 19D39l32o52u22h19ý

18. 5. 2018 8:17

Urednik z brusele by mel predevsim zacit u snizovani emisi u letadel! Jo pockat, to nejde, to by pak zadne neletalo :-D

0 0
možnosti

Letadla na baterky jsou a bude jich víc, vygooglujte si to. Spíš rakety na baterky nebudou.

0 2
možnosti

Tesla Semi se do těch limitů s rezervou vejde, co na nás Dvořák zase šije?

0 0
možnosti

Každý dopravní prostředek, který je jen na papíře se do limitů s přehledem vejde...

2 0
možnosti

J88a26n 76H76r17u26b62e42š

17. 5. 2018 23:12

To se mi ulevilo. Já bych i věřil, že to ti myslitelé budou požadovat snížit o 130%.

3 0
možnosti

J82i29ř61í 27P68u19d45i67l

17. 5. 2018 22:17

Nevím, proč by měl být rozdíl mezi osobním a nákladním autem.

0 5
možnosti

J95a16n 28H39r66u63b48e82š

17. 5. 2018 23:14

Jasně. Taky nevidím důvod, proč by Velkou pardubickou nemohli běžet sloni.

7 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...