Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dohady o emise aut: Česko je umírněné, Skandinávie chce ještě snižovat

První kolo debaty ministrů životního prostředí zemí Evropské unie o snižování emisí oxidu uhličitého u osobních aut potvrdilo rozdílné pohledy různých států. Nejextrémnější jsou požadavky Francie, Nizozemska, Dánska, Švédska či Lucemburska.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P95e27t16r 21O84t39r94u72b30a

10. 10. 2018 11:03

To jsem zvědav, jak chtějí dosáhnout těch 40% úspory oproti 2020? To zas bude nějaký kočkopes jako když dnes někdo deklaruje spotřebu plugin hybridu 1.5 litrů/100 km a až když se člověk zajímá tak zjistí, že prvních 70 km ujede to auto na elektřinu v baterce kterou přes noc nabil ze zásuvky a posledních 30 km až na spalovací motor. A že na dalších 100 km má auto spotřebu 5 litrů, to už nikdo neřekne, to už nevypadá tak hezky.

0 0
možnosti

P68e57t66r 69H10l63o59b46i80l

10. 10. 2018 8:37

Tos pokud chteji prisnejsi limity, co jim v tom brani, aby byli jeste prisnejsi sami doma a netlacili to ostatnim.... at si tam maji jen elektromobily a nas nechaji na pokoji

0 0
možnosti
Foto

Klimatická dohoda je stejně jenom iluze, na klima má lidstvo minimální vliv. Snad to ničení tropických pralesů by mohlo přestat, ale zda to pomůže, je jiná otázka. Jezdit v Evropě s auty s 3l spotřebou a v USA nebo v Asii se spotřebou 16l asi také žádný zázrak nepřinese.

Spalování zemního plynu vytváří také oxyd uhličitý, tudy cesta nevede.

Auta s třílitrovou spotřebou jsou realizovatelná výhradně jako lehká vozidla třídy Fabia, pokud se zavede důsledná rekuperace energie při brzdění. To ovšem znamená akumulátor zvětšit, k pohonu mít pomocný elektromotor, který současně slouží jako dynamo při brzdění, takže v podstatě jde o hybrid, tím je i ta cena docela jinde, než u současné Fabie.

Dvoulitrové auto bude mít slušivý plátěný montgomerák jako Velorex a kola z bicyklu. O jeho rychlosti nemá cenu diskutovat, nebezpečné musí být takové auto bezesporu.

6 5
možnosti

L61u30k52á60š 40M27a81c20h

10. 10. 2018 5:19

Auto nema stat 10 prumernych platu. Ma stat 60 prumernych platu. Takze hybrid neni problem.

1 6
možnosti

Pokud by se emise snižovaly globálně,pak by to asi mělo smysl. T.j. včetně omezení lodí, letecké dopravy, emisí pocházející z výroby zboží a těžby surovin,zemědělské výroby, topení, podpory armády... Takhle vyřeší 5 % v Evropě, ale co ten zbytek ?

3 0
možnosti

Každé nové letadlo má o několik procent menší spotřebu na osoba/km, ekonomický tlak na efektivitu tohoto druhu dopravy je obrovský. Proto se už třeba nelétá nadzvukovými rychlostmi.

0 1
možnosti

P10e68t95r 45Š26t48ě33p

9. 10. 2018 19:17

Za 20 let budeme jezdit šlapacími autíčky jak Flintstonovi a medit si, jak šetříme životní prostředí :-/

3 0
možnosti

jj, koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

1 0
možnosti

Bych to vyřešil jednoduše, celoevropsky bych to dal na rozumnou míru, kterou zastává i ČR a nechal možnost jednotlivým zemím, ať si u sebe přitvrdí kolik je libo, uvidíme kolik automobilek bude ochotno pak pro skandinávské země dělat tak čistá auta, možná to u nich pak zrychlí nástup e-aut, když jiná to splňovat nebudou;-)

1 0
možnosti

jj, například Češi by pak kvůli limitům nesměli jezdit do Německa.

0 0
možnosti

Takže Evropa se bije v hruď,že se nedaří snižovat emise celosvětově. To je jako sebemrskání. Mi to přijde podobná situace jako s migrací. Východní Evropa je vždy proti a vidí to realisticky. Ale některé státy nosí nos nahoru a říkají tímto,přeci nám nebudou ty z východu diktovat co a jak má u nás bejt zavedeno.Nekompetentní a nevzdělaní lidé sedí a rozhodují o věcech kterým nerozumí a i mě přijde,že je to v jakémsi zájmu kohosi. Ten využil vlnu ekologie aby začal dělat v Evropě zmatky. Využil technické negramotnosti lidí,kteří sedí na vedoucích pozicích v Evropské komisi. Jednou z nich je https://ec.europa.eu/commission/commissioners/2014-2019/bienkowska_en

16 0
možnosti

zapomněl jsem e-mail na elzbieta.bienkowska@ec.europa.eu

poděkujme jí kolektivně za blížící se problémy.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!