Němci budou měřit emise v provozu. Auta, která čoudí, nepustí do měst

  14:00aktualizováno  14:00
Německý Spolkový úřad pro životní prostředí (UBA) chce v reálném provozu kontrolovat emise aut. Vozům, které překročí zákonné normy, hodlá zakázat vjezd do center měst.

Test emisí v laboratoři | foto: ADAC

Ministr dopravy Alexander Dobrindt však je k záměru skeptický, podle něj nepatří kontroly aut do kompetencí UBA.

Kontroly UBA by se měly zaměřit na vozy s dieselovým motorem a přímo na silnicích by měly hodnotit, nakolik odpovídají oficiálním hodnotám naměřeným v laboratořích. Pokud je překročí, hodlá UBA zakazovat takovým modelům vjezd do center měst. „V mimořádně zatížených vnitřních částech měst rozhodně nemají dieselová auta žádnou budoucnost,“ řekla předsedkyně UBA Maria Krautzbergerová.

Ministr dopravy Dobrindt se k plánům UBA staví zdrženlivě. „Příslušným úřadem pro tuto záležitost je Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA),“ řekl. KBA podle něj už sám připravuje mobilní kontroly, které umožní měření emisí v reálném provozu.

UBA svou iniciativou reaguje na skandál s falšováním údajů o emisích, který loni propukl u koncernu Volkswagen. Automobilka přiznala, že do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. V samotném Německu musí kvůli emisnímu skandálu svolat k opravě kolem 2,4 milionu vozů.

Německé úřady při pozdějších testech emisí odhalily podezřele vysoké úrovně oxidu uhličitého (CO2) u 30 z 53 naftových modelů prověřovaných v reakci na emisní skandál Volkswagenu.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Další z rubriky

Zapomenutý génius z Brna maloval slavné porsche. Zemřel příliš mladý

Moravská galerie v Brně představila 1. listopadu 2018 výstavu Jiřího Kuhnerta...

Dílo Jiřího Kuhnerta, který se z pozice technologa brněnského Zetoru dostal až k návrhům pro automobilku Porsche,...

Jméno po velbloudovi, technika po kachně. Citroën Méhari slaví 50 let

Citroën Méhari Plage

Dvacítka hostesek převlečená za selky, hasiče, turistky či do plážových úborů pobíhala kolem něčeho, co na první pohled...

Průkopník automobilismu Václav Klement se narodil před 150 lety

Václav Klement své výrobky osobně propagoval.

Konec 19. století byl zlatou érou rozvoje průmyslu, v té době byly položeny základy řady dodnes prosperujících podniků....

Najdete na iDNES.cz