Zmizí tak z některých vozů koncernu VW například motor 2.0 BiTDI nebo čtyřlitrový osmiválec TDI. Konec čeká také dieselový třílitr pro BMW 5 nebo motor 1,3 TCe z některých dacií. Motory většinou nahradí úspornější agregáty nebo alternativní hybridní pohon. Vyplývá to z aktuálních informací jednotlivých značek.
S novým modelovým rokem, který přijde na trh v září, budou například u Volkswagenu Sharan vznětové motory 2.0 TDI vypuštěny a v nabídce zůstane jen benzinový motor 1.4 TSI. Poslední naftové verze bude možné objednat už jen do 31. května. To samé platí pro osmiválce TDI u Volkswagenu Touareg, kde budou nahrazeny benzinovými přeplňovanými třílitry v plug-in hybridní variantě. V závěru roku budou ve výrobě nahrazeny motorizace 2.0 BiTDI kW v modelech Passat, Arteon a Tiguan novými motory 2.0 TDI Evo s výrazně nižší spotřebou a emisemi.
Hyundai podle mluvčího Davida Pavlíčka na zpřísnění emisí reaguje rozšiřující se nabídkou full hybridů a plug-in hybridů v modelech, kde dříve nebyly dostupné, ale také nabídkou tzv. mild hybridů napříč paletou zážehových a vznětových motorizací. „Hyundai se snaží umožnit zákazníkům preferujícím konvenční motorizace i volbu tradičních pohonných jednotek, jako je tomu v případě motorů 1,0i a 1,2i u nové i10 nebo nového čtyřválcového atmosférického motoru s dvojitým nepřímým vstřikováním 1,5 DPI pro model i30,“ dodal.
U Renaultu a Dacie se opatření dotkne například motoru 1,3 TCe u některých modelů Dacia nebo zúžení nabídky u užitkového Renaultu Trafic. Automobilka naopak rozšířila nabídku vozů s pohonem na LPG přímo z výroby. Na LPG lze u Renaultu nově objednávat i modely Captur a Clio, u Dacie pak Duster, Sandero a Logan. „V září letošního roku se nově představí technologie značky Renault E-Tech, a to prostřednictvím buď hybridních (Clio), nebo plug-in hybridních (Clio, Megane Grandtour) technologií,“ dodala mluvčí Jitka Skaličková.
BMW od června přestane v pětkové řadě nabízet motorizaci M550d, tedy dieselový třílitr o výkonu 400 koní. „Důvodem je měnící se politické, společenské a tržní prostředí v Evropě a výsledné přizpůsobení naší nabídky motorů v globálním kontextu. Náklady spojené s modernizací tohoto modelu, aby splňovaly současné a budoucí emisní normy, bohužel nejsou ekonomicky životaschopné,“ podotkl mluvčí BMW David Haidinger.
Naopak japonská Toyota omezení motorizací kvůli zpřísnění emisních limitů neplánuje, protože je plní i se stávající nabídkou. „Dnes máme již čtvrtou generaci hybridního systému a jeho rostoucí obliba nám dovoluje nabízet všechny typy motorizací. Spolu s hybridními vozy ale samozřejmě nadále vyrábíme i dieselové. Máme v nabídce modely, a to převážně užitkovo-offroadová auta Hilux, Land Cruiser či Proace, kde z hlediska provozu dává větší smysl naftový motor. Dokonce chystáme inovaci dieselových motorů. Stejně tak ale připravujeme rozšiřování plug-in variant, čisté elektromobily a vodíková auta,“ uvedl ředitel českého zastoupení Toyota a Lexus Martin Peleška.