Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW představil úpravy „cinklých“ TDI: nový software a úprava sání

  12:55aktualizováno  15:17
Úprava většiny naftových automobilů z německého koncernu Volkswagen, které mají problém s emisemi oxidů dusíku, bude trvat méně než hodinu. Volkswagen už má plán pro svolávání těchto vozů v Evropské unii a představil připravované úpravy.

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. Jde o motory TDI předchozí generace označené výrobním kódem EA 189.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Vybírejte z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz

Vývojáři museli přijít s co nejjednoduššími a nejefektivnějšími úpravami, které bude možné provést na vozech s různým kilometrovým nájezdem a opotřebením motoru. Volkswagen prohlašuje, že zvolené úpravy mají za úkol upravit množství vypouštěných emisí, ale neměly by mít vliv na výkon a spotřebu motoru. Koncern však dodává, že to nemůže v současné situaci garantovat. Přesnější informace mají být známy až po proměření všech variant motorů, kterých je v kombinaci s velkým počtem modelů vybavených danými motory obrovské množství.

„Všechna vozidla jsou i nadále po technické stránce bezpečná a plně provozuschopná, a proto mohou být bez omezení používána v silničním provozu,“ ubezpečuje v oficiálním prohlášení německý koncern.

V Evropské unii se aféra týká 8,5 milionu automobilů. Zhruba 5,2 milionu vozů se čtyřválcovými motory o objemu 2,0 litru bude podle Volkswagenu vyžadovat pouze softwarovou úpravu, která zabere asi 30 minut.

U tří milionů aut se čtyřválcovými TDI o objemu 1,6 litru bude zapotřebí fyzická úprava, práce by však měla trvat méně než hodinu. Do sání mechanici autorizovaných servisů nainstalují mezi vzduchový filtr a takzvanou váhu vzduchu plastový mezikus s mřížkou, který Volkswagen nazývá „flow transformer“. Ten lépe usměrní proudění vzduchu a umožní tak přesnější měření množství nasávaného vzduchu. Flow transformer má omezit turbulence v proudění před senzorem. Přesné určení množství vzduchu na vstupu do spalovacího prostoru je důležité pro správné řízení spalování. Mřížkou omezený průřez sání ovšem bude v tomto případě fungovat jako ucpávka, dá se tedy čekat, že by mohla vzrůst spotřeba paliva.

Plastový díl se vloží mezi vzduchový filtr a měřič množství nasávaného vzduchu.

Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) již uvedené úpravy schválil. Návrh řešení pro zbývajících 300 tisíc vozů s tříválcovými motory o objemu 1,2 litru Volkswagen dosud nedokončil, úřadu by ho však měl předložit do konce listopadu. Předpokládá se, že u těchto vozů bude stačit softwarová úprava.

Volkswagen si již na svolávání automobilů k úpravě dal stranou 6,7 miliardy eur (přes 180 miliard korun). Firma uvedla, že tuto rezervu nehodlá snížit, ačkoli budou úpravy vozů v Evropě jednodušší, než se předpokládalo. Původně se čekalo, že některé z motorů budou muset dostat dodatečně montovaný systém SCR, který odlučuje oxidy dusíku s pomocí chemické reakce s roztokem močoviny (AdBlue).

Fotogalerie

Podle informací magazínu auto.cz Škoda Auto vykoupila od majitelů desítky až stovky aut s inkriminovanými motory, na kterých bude představené úpravy testovat. Vozy s emisními úpravami mají projít životnostními zkouškami podobně jako nová auta.

Mluvčí koncernu VW upozornil, že zatím není jasné, jaké budou celkové náklady spojené s emisním skandálem. Podle analytiků by po zahrnutí pokut a výdajů na právní spory mohly překročit 40 miliard eur (bilion korun), napsala agentura Reuters. Svolávání aut pro úpravu motorů TDI začne v lednu a automobilka počítá, že ve 28 zemích EU bude trvat celý příští rok.

Volkswagen zdůrazňuje, že prezentované řešení neplatí pro severoamerický trh.





Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.