Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW představil úpravy „cinklých“ TDI: nový software a úprava sání

  12:55aktualizováno  15:17
Úprava většiny naftových automobilů z německého koncernu Volkswagen, které mají problém s emisemi oxidů dusíku, bude trvat méně než hodinu. Volkswagen už má plán pro svolávání těchto vozů v Evropské unii a představil připravované úpravy.

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. Jde o motory TDI předchozí generace označené výrobním kódem EA 189.

Může se hodit

Hledáte nový nebo ojetý vůz? Vybírejte z bohaté nabídky osobních aut nebo nákladních aut k prodeji na Automodul.cz

Vývojáři museli přijít s co nejjednoduššími a nejefektivnějšími úpravami, které bude možné provést na vozech s různým kilometrovým nájezdem a opotřebením motoru. Volkswagen prohlašuje, že zvolené úpravy mají za úkol upravit množství vypouštěných emisí, ale neměly by mít vliv na výkon a spotřebu motoru. Koncern však dodává, že to nemůže v současné situaci garantovat. Přesnější informace mají být známy až po proměření všech variant motorů, kterých je v kombinaci s velkým počtem modelů vybavených danými motory obrovské množství.

„Všechna vozidla jsou i nadále po technické stránce bezpečná a plně provozuschopná, a proto mohou být bez omezení používána v silničním provozu,“ ubezpečuje v oficiálním prohlášení německý koncern.

V Evropské unii se aféra týká 8,5 milionu automobilů. Zhruba 5,2 milionu vozů se čtyřválcovými motory o objemu 2,0 litru bude podle Volkswagenu vyžadovat pouze softwarovou úpravu, která zabere asi 30 minut.

U tří milionů aut se čtyřválcovými TDI o objemu 1,6 litru bude zapotřebí fyzická úprava, práce by však měla trvat méně než hodinu. Do sání mechanici autorizovaných servisů nainstalují mezi vzduchový filtr a takzvanou váhu vzduchu plastový mezikus s mřížkou, který Volkswagen nazývá „flow transformer“. Ten lépe usměrní proudění vzduchu a umožní tak přesnější měření množství nasávaného vzduchu. Flow transformer má omezit turbulence v proudění před senzorem. Přesné určení množství vzduchu na vstupu do spalovacího prostoru je důležité pro správné řízení spalování. Mřížkou omezený průřez sání ovšem bude v tomto případě fungovat jako ucpávka, dá se tedy čekat, že by mohla vzrůst spotřeba paliva.

Plastový díl se vloží mezi vzduchový filtr a měřič množství nasávaného vzduchu.

Německý úřad pro motorová vozidla (KBA) již uvedené úpravy schválil. Návrh řešení pro zbývajících 300 tisíc vozů s tříválcovými motory o objemu 1,2 litru Volkswagen dosud nedokončil, úřadu by ho však měl předložit do konce listopadu. Předpokládá se, že u těchto vozů bude stačit softwarová úprava.

Volkswagen si již na svolávání automobilů k úpravě dal stranou 6,7 miliardy eur (přes 180 miliard korun). Firma uvedla, že tuto rezervu nehodlá snížit, ačkoli budou úpravy vozů v Evropě jednodušší, než se předpokládalo. Původně se čekalo, že některé z motorů budou muset dostat dodatečně montovaný systém SCR, který odlučuje oxidy dusíku s pomocí chemické reakce s roztokem močoviny (AdBlue).

Fotogalerie

Podle informací magazínu auto.cz Škoda Auto vykoupila od majitelů desítky až stovky aut s inkriminovanými motory, na kterých bude představené úpravy testovat. Vozy s emisními úpravami mají projít životnostními zkouškami podobně jako nová auta.

Mluvčí koncernu VW upozornil, že zatím není jasné, jaké budou celkové náklady spojené s emisním skandálem. Podle analytiků by po zahrnutí pokut a výdajů na právní spory mohly překročit 40 miliard eur (bilion korun), napsala agentura Reuters. Svolávání aut pro úpravu motorů TDI začne v lednu a automobilka počítá, že ve 28 zemích EU bude trvat celý příští rok.

Volkswagen zdůrazňuje, že prezentované řešení neplatí pro severoamerický trh.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Autofotka týdne: Taxi dělá sexy těla

Sexy kalendář newyorských taxikářů pro rok 2018

Kalendář newyorských taxikářů pro rok 2018 je tu a zas je to pokoukání. Konkurence kalendáře Pirelli s umělohmotnými...

Čínské pneumatiky na cestě do Evropy. Linglongu pomáhají Španělé i Češi

Testuje se mimo jiné ovalita – pneumatika se roztočí a stroj zjistí, jestli...

Čínský výrobce pneumatik Linglong plánuje expanzi v Evropě. V Číně nyní otevírají nejmodernější testovací trať na...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.