Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U většiny motorů VW obcházejících emise bude stačit nový software

  13:10aktualizováno  13:10
Pro nápravu vozů koncernu VW s dieselovými motory schopnými obcházet emisní měření bude ve většině případů stačit nahrání aktualizovaného softwaru řídicí jednotky. Pouze u agregátu 1,6 budou nutné při servisní akci také výměny některých dílů.

Motory rozpoznávající měřící cyklus emisí dostávala většina škodovek. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Volkswagen (a následně další koncernové značky) by měl technické řešení představit do konce listopadu, uvádí Škoda Auto a ministerstvo dopravy.

V Česku jezdí podle ministerstva dopravy asi 106 tisíc vozů Škoda a několik desítek tisíc aut koncernu VW s motory EA 189 o objemu 1,2, 1,6 nebo 2,0 litru plnícími normu Euro 5. Ty jsou schopné rozpoznat homologační test a přejít do režimu, při kterém auto vypouští menší množství emisí.

Podle mluvčího ministerstva dopravy Tomáše Neřolda budou v příštích týdnech pokračovat emisní testy koncernových vozů v nezávislé zkušebně. Zkoušky zatím potvrdily, že současné modely koncernu normy plní. Po oznámení technického řešení chce ministerstvo nechat otestovat některý z opravených vozů.

V Roztokách u Prahy se testovaly 13. října nový VW Golf i Škoda Superb...

V Roztokách u Prahy se 13. října testovaly nový VW Golf a Škoda Superb homologované pro normu Euro 6 a oba vozy splnily emisní normy.

„Další postup ohledně svolávací akce řešíme ve spolupráci s německými a britskými úřady,“ uvedl Neřold. Koncern již oznámil, že vozy začne zvát k servisním prohlídkám od ledna a akce zřejmě potrvá celý rok. Zatím není jasné, zda budou prohlídky povinné, nebo dobrovolné.

Na konci roku chce VW po dohodě s německým Spolkovým úřadem pro motorová vozidla podrobit plánovaná technická řešení intenzivnímu testu kvality. Škoda Auto se na akčním plánu bude podílet. „Stejně jako v minulosti budeme naše zákazníky pravidelně, podrobně a včas informovat o plánovaných opatřeních. Všechny vozy jsou nezávisle na plánované servisní akci technicky spolehlivé a provozuschopné. Podrobnější informace sdělíme, jakmile to bude možné,“ uvedl mluvčí Škody v ČR Vítězslav Pelc.

Motory se montovaly do modelů Fabia druhé generace, Roomster, Rapid s diesely Euro 5, Octavia druhé generace, Yeti a Superb druhé generace. Také se používaly ve Volkswagenech Golf šesté generace, u sedmé generace Passatu nebo prvního modelu Tiguan. V současných modelech pro Evropu by být neměly.

Autoři: ,



Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Další z rubriky

Nový systém pozná, že hrozí akvaplaning. Data předá ostatním motoristům

Continental vyvíjí systém varování před  akvaplaningem

Pozor na akvaplaning! Continental vyvíjí systémy, které řidiče varují před hrozícím smykem. Data ze senzorů a využití...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

Najdete na iDNES.cz