Emisní aféra nekončí, k dieselům by se mohly přidat benzinové motory

  8:00aktualizováno  8:00
Technici automobilky Volkswagen řekli vyšetřovatelům, že u některých vozů VW, Audi a Porsche s benzinovým motorem se mohlo manipulovat s emisními testy. Napsal to německý list Bild am Sonntag s odvoláním na interní dokumenty a výpovědi svědků.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: ČTK

Ministerstvo dopravy však později oznámilo, že informace, které uvádí Bild am Sonntag, nejsou nové a týkají se obvinění, která již Spolkový úřad pro motorová vozidla (KBA) vyšetřoval.

Pokud by se informace listu ukázaly být nové, mohlo to přinést nový rozměr do emisního skandálu Volkswagenu, který již na pokutách za manipulace s emisními testy vozů s naftovým motorem stál automobilku 27 miliard eur (599 miliard korun), upozornila agentura Reuters.

Mluvčí Volkswagenu, mateřské firmy Audi a Porsche, uvedl, že nebude komentovat probíhající vyšetřování. Dodal, že automobilka v posledních měsících intenzivně jedná se Spolkovým úřadem pro motorová vozidla a nic nového se zatím neděje.

Firma je vyšetřována kvůli tomu, že manipulovala s emisními testy u naftových vozů, aby vykazovaly mnohem nižší úroveň znečištění a aby splnily emisní normy. Podle listu mohlo být manipulováno také s převodovkami a softwarem vozů s benzinovým motorem tak, že tyto vozy vykazovaly nižší emise oxidu uhličitého (CO2) a spotřeby paliva.

Ministerstvo dopravy v prohlášení uvedlo, že zatím nezaznamenalo podvody, které by se týkaly vozů VW s benzinovým motorem. V roce 2015 Volkswagen připustil, že kvůli nadměrným emisím bylo kontrolováno také 36 tisíc vozů s benzinovým motorem a byla zjištěna jen minimální odchylka od požadavků.

V Evropě jsou vozidla zdaněna podle úrovně znečišťujících emisí CO2, upozornila agentura Reuters.

Koncern Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Skandál se rovněž týká zhruba 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

OBRAZEM: Závodní Porsche 911 cestuje na závody letadlem

Nakládání 28 automobilů Porsche 911 GT3 Cup do letadla Boeing 747-400 F

Podívejte se na unikátní transport osmadvaceti vozů Porsche, které musely přeletět oceán ze Stuttgartu do Mexico City....

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Devět z deseti reflexních pásek nevyhovuje předpisům

reflexní páska

Devět z deseti reflexních pásek, které letos zkontrolovala Česká obchodní inspekce, nesplnilo předpisy. Pásky...

Najdete na iDNES.cz