Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW počítá auta se špatnými údaji CO2. Od léta je to 83 tisíc škodovek

  15:45aktualizováno  15:45
Koncern Volkswagen uveřejnil seznam aut, u kterých je podezření na nesrovnalosti v údajích o emisích oxidu uhličitého. V seznamu aut modelového roku 2016, které jsou od léta ve výrobě, jsou také škodovky od fabie po největší superb.

Škoda Fabia Combi | foto: Škoda Auto

Koncern Volkswagen přiznal nesrovnalosti v údajích o emisích CO2 u nových vozů začátkem listopadu. Interní vyšetřování vyselektovalo přes 430 tisíc nově vyrobených vozidel modelového roku 2016 (například u Škody nabíhá do výroby v průběhu léta po celozávodní dovolené), které mohou mít problém se splněním limitů. Koncern ovšem ještě stále dopočítává starší auta, která značky německého koncernu vyrobily už dříve. Původní odhady mluvily o osmi stech tisících aut, které mají s CO2 problém.

Přehled modelů s nesrovnalostmi v údajích CO2 zveřejněný koncernem Volkswagen ZDE

Zveřejněný seznam zahrnuje vozy Audi, Seatu, Škody a Volkswagenu. Přesně jde o 430 046 vozů, z toho 83 282 škodovek, 15 733 audi, 32 161 seatů, 281 617 volkswagenů a 17 253 dodávek značky VW. U Škody je to 26 variant kombinujících různé modely, motory, karosářské varianty a převodovky. V případě české značky v seznamu figurují jen provedení s turbodiesely TDI.

Seznam škodovek se spornými údaji CO2

Seznam škodovek se spornými údaji CO2. V posledním sloupci je uveden typ převodovky - MQ je manuál, DQ automat

Přehled uveřejněný koncernem odhaluje, že se problém týká dieselů 1,4, 1,6 i 2,0 ale také benziňáků TSI 1,0, 1,2, 1,4, 1,8 a dva litry montovaných do dalších modelů ostatních značek koncernu.

Automobilka přitom již od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí oxidů dusíku, který zahrnuje zhruba 11 milionů vozů s naftovými motory, včetně asi 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Největší skandál v osmasedmdesátileté historii Volkswagenu se nyní s nesrovnalostmi v údajích CO2 rozrůstá také na benzinové motory.

Unijní exekutiva každoročně kontroluje, zda výrobci aut dodržují unijní limity pro emise CO2. Automobilkám, u kterých zjistí pochybení, hrozí pokuta.

Nově registrovaná auta mohou podle unijních zákonů vypouštět v průměru nejvýše 130 gramů CO2 na kilometr. Pro každou automobilku se emise měří jako průměr za celý její vozový park.

Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě paliva. Koncern Volkswagen na svých stránkách upozorňuje, že údaje uvedené v propagačních materiálech se mohou změnit.

Automobilka už informovala úřady, obchodní partnery a importéry o dalším postupu. Legalizace aut, která vykazují odlišné hodnoty emisí, proběhne tak, že znovu projdou procesem homologace, který se zaměří na produkci CO2. Vše má proběhnout pod dohledem německého úřadu pro dohled nad automobilovým trhem (KBA).

Dá se čekat, že naměřené hodnoty budou vyšší než ty původní. Což by ovšem znamenalo dodatečnou daňovou zátěž pro majitele vozů. V mnoha zemích EU se totiž podle hladiny emisí CO2 vyměřují daně. Volkswagen už oznámil, že začíná s příslušnými zeměmi jednat a případné dodatečné poplatky uhradí.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.