Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf VW ukáže Američanům nový katalyzátor na nafťáky. Doufá, že zafunguje

  12:30aktualizováno  12:30
Volkswagen plánuje tento týden představit americkým úřadům úpravu vozů s naftovým motorem, u kterých bylo možné manipulování s měřením emisí. Generální ředitel Matthias Müller na autosalonu v Detroitu uvedl, že novým katalyzátorem by mohlo být vybaveno 430 000 vozů.

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů aut. | foto: Volkswagen

Müller se má ve středu setkat se zástupci americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA), jimž tento návrh předloží. Na dotaz, zda očekává, že nový katalyzátor způsobí, že automobily budou plnit emisní standardy, odpověděl, že věří, že je to možné. Vyjádřil rovněž naději, že automobilka i EPA budou schopné překonat případné rozdíly.

Součástí návrhu bude také to, že Volkswagen odkoupí zpět některé vozy v USA, kterých se týká emisní skandál, potvrdil Müller. Odmítl však poskytnout bližší podrobnosti. Německý list Süddeutsche Zeitung minulý uvedl, že Volkswagen bude muset odkoupit v USA 115 000 vozů.

Novým šéfem Volkswagenu se stal Matthias Müller (25. září 2015).

Matthias Müller

Müller je na své první návštěvě Spojených států od nástupu na nejvyšší post ve Volkswagenu. Mimo jiné tam řekl, že automobilka učinila obrovskou chybu, když podváděla s emisními testy v USA. Veškeré kroky, které musí automobilka učinit k překonání krize, musí podle něj zahrnovat také snahu o lepší pochopení amerického trhu, který je druhý největší na světě.

Americké ministerstvo spravedlnosti minulý týden podalo na Volkswagen civilní žalobu kvůli tomu, že do téměř 600 000 naftových vozů v USA instaloval zařízení, které umožňovalo skrývat při testech emisí vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku.

Volkswagen již dříve přiznal, že software umožňující manipulovat s emisními testy instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká rovněž 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

Volkswagen zaznamenal loni první pokles prodeje od roku 2002. Odbyt vozů skupiny se z předloňského rekordu 10,14 milionu snížil o dvě procenta na 9,93 milionu. Vedle emisního skandálu, který se odrazil na některých trzích v závěru roku, za to může slabá poptávka v Číně a propad trhů v některých dalších rozvíjejících se zemích světa.

Volkswagen už dříve představil úpravy motorů TDI připravené pro evropské vozy:

Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.