Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Endo: liliputí toyota do města

  12:42aktualizováno  12:42
Japonské umění miniaturizace se na automobilech nabízených na evropských trzích prozatím příliš neprojevuje. Malá auta z Japonska si Evropané kupovat naučili, pro ta nejmenší ale musí prozatím chodit jinam. Toyota Endo: smart po japonsku.
Toyota Endo

Toyota Endo | foto: Toyota

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Monopol Smartu na kapesní autíčka do městských uliček nedá Japoncům spát.

V evropském designérském centru Toyoty tak vznikla studie mikroauta jménem Endo.

Mercedes - jako vlastník švýcarské automobilky - bude možná mluvit jinak. Smart rozhodně nepatří k nejzdravějším částem německo-amerického koncernu. Fenomén "smart" ale funguje dokonale.

Kolínská továrna TPCA vyrábí malá ayga, něco ještě menšího tedy automobilový svět od Toyoty příliš nečekal. Dva + dva místné endo se přiblížilo dvouapůlmetrovému smartu na půl metru - má přesně tři metry délky. Další rozměry jsou: 1,52 metru výšky a 1,69 metru šířky.

Jedním z nejzajímavějších městských liliputů je pravděpodobně Pininfarinova studie Metrocubo z roku 1999.

Máte další tipy na zajímavá auta pro město?
Pište do diskuze pod článkem.

Interiér bez zbytečností působí čistým a vzdušným dojmem. Kromě úzkých sedadel šetřících prostorem a základních ovládacích prvků uvnitř enda posádku nic nerozptyluje. Vše ostatní obstarají hi-tech technologie.

Displej, nahrazující celou přístrojovou desku, zobrazuje kromě informací z navigace a audiosoustavy také dění za vozem, které snímají kamery. Posádka se přes něj dostane také do své e-mailové schránky nebo na internet.

Zadní sedadla jsou posunuta až k zadním, přísně vertikálním dveřím, je možné je sklápět a vytvářet tak dvou, tří nebo čtyřmístnou konfiguraci interiéru. Endo ctí tradici městských aut a má kola až v rozích karoserie. Nechybí ani prosklená střecha.

Městské zaměření auta zdůrazňují dvouose uchycené dveře, které jdou otevřít i v úzkých prostorech, podobnou konstrukci využívá i víko kufru.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Autoři: ,




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.