Monopol Smartu na kapesní autíčka do městských uliček nedá Japoncům spát.
V evropském designérském centru Toyoty tak vznikla studie mikroauta jménem Endo.
Mercedes - jako vlastník švýcarské automobilky - bude možná mluvit jinak. Smart rozhodně nepatří k nejzdravějším částem německo-amerického koncernu. Fenomén "smart" ale funguje dokonale.
Kolínská továrna TPCA vyrábí malá ayga, něco ještě menšího tedy automobilový svět od Toyoty příliš nečekal. Dva + dva místné endo se přiblížilo dvouapůlmetrovému smartu na půl metru - má přesně tři metry délky. Další rozměry jsou: 1,52 metru výšky a 1,69 metru šířky.
Jedním z nejzajímavějších městských liliputů je pravděpodobně Pininfarinova studie Metrocubo z roku 1999. |
Máte další tipy na zajímavá auta pro město? |
Displej, nahrazující celou přístrojovou desku, zobrazuje kromě informací z navigace a audiosoustavy také dění za vozem, které snímají kamery. Posádka se přes něj dostane také do své e-mailové schránky nebo na internet.
Zadní sedadla jsou posunuta až k zadním, přísně vertikálním dveřím, je možné je sklápět a vytvářet tak dvou, tří nebo čtyřmístnou konfiguraci interiéru. Endo ctí tradici městských aut a má kola až v rozích karoserie. Nechybí ani prosklená střecha.
Městské zaměření auta zdůrazňují dvouose uchycené dveře, které jdou otevřít i v úzkých prostorech, podobnou konstrukci využívá i víko kufru.