"Je tolik oblastí, kde nesmyslně plýtváme energií a poškozujeme ovzduší," řekl Stavros Dimas.
"Jedním z jednoduchých opatření v Německu by mohlo být omezení rychlosti na dálnicích. Rychlostní limity jsou z mnoha důvodů velmi rozumné a ve většině zemí EU a v USA jsou zcela normální. Jen v Německu je to kupodivu kontroverzní záležitost," řekl Stavros Dimas.
Rychlostní limity platí zatím jen asi na třetině německých dálnic, ale na ostatních je doporučená rychlost 130 kilometrů v hodině. Ve skutečnosti řidiči i motocyklisté mohou jet, jak rychle chtějí, a často to také dělají.
Němečtí ochránci životního prostředí chtějí letos, kdy je Německo předsednickou zemí Evropské unie a skupiny nejvyspělejších států (G8), výrazněji oživit debatu o zavedení maximální rychlosti na dálnicích.
S odvoláním na různé studie tvrdí, že by to vedlo nejen ke snížení počtu dopravních nehod a úmrtí, ale také k významnému snížení spotřeby pohonných hmot a zejména množství emisí skleníkového plynu oxidu uhličitého (CO2).
Německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee ale zatím zavedení rychlostních limitů odmítá, protože prý pro to není důvod. Stejný postoj má i německý motoklub ADAC, který s odvoláním na statistiky z jiných zemí tvrdí, že rychlostní omezení mají sotva nějaký dopad na nehodovost.
V Česku je povolená rychlost na dálnicích 130 kilometrů v hodině, ale ministerstvo dopravy navrhuje její zvýšení na 160 kilometrů v hodině. Následuje tak příkladu Rakouska, které nyní na některých úsecích dálnic stejnou rychlost testuje.