Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Euro NCAP zpřísňuje a dává méně hvězd z crashtestů. Česká kia má čtyři

  13:00aktualizováno  13:00
V nejnovějších nárazových testech Euro NCAP byly vozy testovány podle opět zpřísněných pravidel. Proto padlo méně hvězdiček, než je obvyklé. Výrobci automobilů si na to budou muset na čas zvyknout.

Crashtest Toyoty Verso | foto: Euro NCAP

Organizaci Euro NCAP se už nelíbilo, že výrobci automobilů staví své vozy tak, aby co nejlépe prošly nárazovými testy podle současných kritérií a některé oblasti bezpečnosti tak byly poněkud zanedbávány.

Nová metodika hodnocení to má změnit, ale pravděpodobně opět jen na nějakou dobu, než se výrobci přizpůsobí novým požadavkům.

Jako první se letos podle nové metodiky testovaly vozy Citroen Nemo, Kia Venga, Nissan Cube, Seat Exeo a Toyota Verso. Jen poslední z jmenovaných automobilů přitom dosáhl na maximální pětihvězdičkové hodnocení, ostatní se museli spokojit se čtveřicí hvězd, mikrovan od citroenu dokonce jen se třemi.

Nemo propadlo především v kategorii elektronických bezpečnostních pomocníků. V té získal malý citroen hodnocení jenom 29 %. Důvodem je absence stabilizačního systému a omezovače rychlosti. Nedobře dopadl francouzský vůz i v kategorii ochrany posádky. Na vině jsou chybějící okenní airbagy a nevhodná konstrukce sedadel. Neposkytují dostatečnou ochranu při nárazu zezadu.

Lepší výsledek určitě očekávali i v Koreji. Čtyři hvězdičky pro novinku vyráběnou v Nošovicích jsou sice slušný standard, ale v ochraně posádky patří se 79 % venga přesně do středu tabulky, v ochraně dětí je se 66% dokonce druhá od konce. To není pro rodinný vůz příliš dobrá vizitka. Naopak je kia relativně přátelská k chodcům.

V ochraně dětí dopadl hůře než kia jenom Nissan Cube. Posádka vpředu je ale chráněna dobře. Děti naopak velmi dobře chrání Seat Exeo, ten je naopak nejhorší z testovaných vozů v ochraně chodců, přesto je i jeho výsledek považován za velmi dobrý.

Vítězství mohou tentokrát slavit u Toyoty. Kompaktní minivan verso vyhověl ve všech kritériích nově nastaveným limitům a tak si z testů po právu odváží pět hvězd. V ochraně posádky se limit zvedl ze 75 % na 80 % a u dětí z 70 na 75 procent. Při střetu s chodcem musí nově vůz dosáhnout namísto 25 % skóre 40 %.

Výsledky crashtestů Euro NCAP z března 2010




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

BMW i8
Automobilky nestíhají snižovat emise. Budou platit miliardové pokuty

Do roku 2021 by mělo na každé vyrobené auto připadat průměrně jen 95 gramů emisí oxidu uhličitého na jeden kilometr. Tak pravila Evropská unie. Kdo tento limit...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.