Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Euro: U části octavií se objevují trhliny na potrubí

  16:02aktualizováno  16:02
V době, kdy se Škoda Auto připravuje na velký skok do elitní skupiny manažerských limuzín, začíná mít údajně potíže s octaviemi. Na části z nich se totiž projevují poruchy, jejichž odstranění stojí zákazníka desítky tisíc korun. Píše o tom týdeník Euro v dnešním čísle. Škoda Auto zveřejněná tvrzení odmítá.

Podle časopisu jde o vozy s motorem o objemu válců 1,6 litru s výkonem 55 kilowattů, který se montoval do škodovek od roku 1997 až do letošního roku. Po ujetí několika desítek tisíc kilometrů se objeví otvor v takzvaném vlnovci, zvlněné části výfuku mezi potrubím a přírubou motoru.

Škoda Auto vyrobila zhruba třicet tisíc octavií se slabším motorem 1.6, kolik z těchto aut mělo původní výfuk, výrobce nesdělil. Protože se novější výfuky začaly do octavií montovat až v květnu 1999, lze odhadnout, že šlo minimálně o polovinu, tedy přibližně patnáct tisíc vozidel, domnívá se Euro.

ŠKODA AUTO obvinění odmítá

Zástupci automobilky Škoda Auto odmítají tvrzení, že závady na starších vozech octavia jsou konstrukčního typu. Nepopírají ovšem, že u některých vozů s motorem o objemu válců 1,6 litru a výkonem 55 kilowattů se objevují opakovaně dvě závady. Řekl to Evžen Krauskopf z tiskového oddělení firmy. Na poruchy, jejichž odstranění stojí zákazníka desítky tisíc korun, upozornil týdeník Euro.

Vedení Škody Auto potíže s 55kilowattovými octaviemi 1.6 připouští. "V minulosti jsme zaznamenali dvě občasné závady: vibrace výfuku přenášející se do vozu a nesprávnou funkci lambda sondy," říká Evžen Krauskopf z tiskového oddělení firmy. "V žádném případě však nepraskaly výfuky a rovněž nelze říci, že se
uvedené závady vyskytují po ujetí dvaceti až třiceti tisíc kilometrů," dodal.

Krauskopf tvrdí, že automobilka majitelům poškozených vozů náklady na opravu vibrujícího výfuku i špatné sondy zaplatí. "Úhrada opravy se řeší formou individuální kulance ve prospěch zákazníka," řekl. To se však podle Eura netýká vzniklých
prasklin.

Evžen Krauskopf říká: "Sporadicky jsme u těchto typů zaznamenali vibrace výfuku, přenášející se do vozu a projevující se zvýšenou hlučností. Druhou závadou byla nesprávná funkce lambda sondy," řekl Krauskopf. Odmítá však tvrzení, že by praskal výfuk. Údajně se pouze vyhřívá tzv. vlnovec a zhoršuje se jeho pružnost. 

Od května 1999, kdy automobilka začala montovat do těchtovozů modernější výfuky, už se podle Krauskopfa podobné závady neobjevují. Popírá přitom odhad Eura, že zmiňované závady by se mohly týkat až 15.000 vozů. "To v žádném případě. Není tovšeobecný jev, objevil se jen u některých vozů a znovu opakuji,
že nejde o konstrukční vadu," řekl.

Podle Krauskopfa automobilka majitelům poškozených vozů náklady na opravu vibrujícího výfuku i špatné sondy zaplatí. Nedokázal však uvést, zda již některý zákazník mohl podobnou nabídku využít. "Úhradu je možné řešit u autorizovaných prodejců formou individuální kulance ve prospěch zákazníka. Záleží samozřejmě na stáří vozu a počtu najetých kilometrů," řekl.

 

Škoda Octavia

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.