Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

EuroNCAP zpřísní hodnocení crashtestů: dostat pět hvězd bude těžší

aktualizováno  5. září 9:12
Jiných než pětihvězdičkových aut se v posledních sériích crashtestů nezávislé evropské organizace EuroNCAP objevuje stále méně. Aby bylo hodnocení "bezpečnými" hvězdičkami jasnější a lépe vypovídající, budou se podmínky pro jejich udělování zpřísňovat.

Ilustrační foto - crashtest Hyundai i10 | foto: EuroNCAP

Když nové auto nedosáhne v crashtestech na všech pět hvězd, které může maximálně dostat, je to minimálně u těch velkých aut problém. Od února příštího roku to ale bude jinak.

Letos má 4 nebo 5 hvězd za ochranu posádky 97 % testovaných aut (celkem 34 modelů). EuroNCAPu se ale nelíbí, že automobilky investují peníze a energii do vývoje stále bezpečnějších (rozuměj pětihvězdičkových) aut.

Další sledované parametry ale jako by při vývoji přehlížely. Na maximální čtyři hvězdičky za ochranu chodců v případě střetu do dneška dosáhlo pouze jediné auto - velký Citroën C6. Mnohem víc než polovina aut (67 procent) má v této disciplíně jenom dvě hvězdičky. V ochraně dětí v dětské autosedačce jsou na tom výrobci o něco lépe, výsledky z crashtestů ale velmi kolísají.

EuroCAP chce proto tyto výsledky také zohlednit v konečném účtování. Jak na to půjde, prozatím neprozradil, nabízí se ale myšlenka, že místo třech kategorií zvlášť (posádka, děti, chodci) dostane auto vždy pouze jedno hvězdičkové ohodnocení.

Únorová série crashtestů v roce 2009 už bude hodnocena podle nové metodiky, která mimo jiné zohledňuje i riziko poranění krční páteře, nebo zda je auto vybaveno stabilizačním systémem. Detailní podobu nových - přísnějších - kritérii se automobilky dozví do konce letošního roku. Maximální počet pěti hvězd zůstane zachován i nadále, prozradil EuroNCAP.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.