Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Europarlament bude hlasovat o zákazu aut rychlejších než 162 km/h

aktualizováno 
Až budou letos na podzim poslanci Evropského parlamentu hlasovat o zákoně upravujícím emisní limity nových aut, budou zřejmě rozhodovat také o tom, zda zakázat automobilkám vyrábět vozy s maximální rychlostí přesahující 162 km/h.

Když návrh v Evropském parlamentu projde, bude muset zpomalit i nejrychlejší škodovka všech dob - Octavia RS | foto: Škoda

Informaci přinesl zpravodajský server BBC,  jehož redakce měla možnost nahlédnout do připravovaného dokumentu.

Zákon mimo jiné stanoví emisní limity CO2 pro výrobce aut. Jeho pracovní verzi dostanou od předkladatele návrhu  – Brita Chrise Daviese – koncem června.

Liberální demokrat Chris Davies doporučuje zavést maximální rychlost nově vyráběných aut na 162 km/h.

Argumentuje tím, že i tak je tato hodnota o 25 procent vyšší, než jsou rychlosti, které zákony většiny evropských zemí řidičům dovolují.

Pětina všech nákladů na reklamní účely automobilek by také byla investována do věcí spojených se snižováním spotřeby aut, a tím i jejich emisí CO2.

Evropská komise nyní připravuje legislativu, která nařídí automobilkám vyrábět od roku 2012 auta s množstvím CO2 nepřesahujícím 130 gramů na kilometr. Návrh na zavedení rychlostního limitu pro nové vozy by však u Evropské komise nenašel podporu, píše BBC.

Davies uznává, že zavedení limitu 130 g/km bude pro automobilky velmi nákladné. Proto by upustil od dalšího zpřísnění od roku 2015, v souvislosti s čímž se hovoří o emisích 120 g/km.

Britský poslanec Evropského parlamentu by zavedení dalšího omezení CO2 odsunul na rok 2020, ale poté by od automobilek chtěl dodržovat mnohem nižší hranici - do 95 g/km.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.