Diskuze
Třetinu nehod zaviní silnice, říká expert, který sestavuje mapu smrti
Děkujeme za pochopení.
D85u56š64a56n 77M71a77t69o34u94š79e26k
Aha,silnice se okénkem vplíží do jeoducího automobilu a sešlápne plynový pedál,páč tah pěkně vodspoda kámo...
J36i71n17d52ř72i95c83h 60Š57k90o17p73e33k
"Největšími nešvary jsou podle Jiřího Landy šířka komunikace neodpovídající silničnímu provozu, nedostatek příležitostí pro chodce a cyklisty, směrové a výškové závady, obzvláště ty, které řidiče neznalého místa překvapí, a potom jsou to nevyhovující křižovatky, rozhledy v křižovatkách, betonové překážky, propustky, hospodářské sjezdy a stromy. Tedy místa, kde v podstatě každá chyba řidiče, každé opuštění silnice vede k vážným následkům.
„Ideální silnice je podle mě taková, která má širokou krajnici. Protože na široké krajnici mohu zkorigovat, že se mi řízení z nějakého důvodu vymklo z ruky. Dokud se mohu vrátit na silnici, tak jsem vlastně zabránil dopravní nehodě. Pakliže mě ale okraj silnice odsoudí k havárii, tak je to naprosto špatně,“ vysvětluje Jiří Landa."
Takže popsal víceméně všechny silnice. Protože na každé se nechá najít něco z toho, co napsal.
Chápu, že dle experta by za krajnicí bylo minimálně 50 m roviny bez překážek, ale tak velká a bohatá země, aby tomu tak bylo, naštěstí nejsme.
Expert by měl vědět, že na silnici je jezdí max. 90 km/h. Když je silnice užší, tak se holt musí zpomalit. Stejně jako v zimě na sněhu. Nebo by snad silnice měly být i vyhřívané, aby se nemuselo zpomalovat ?
R18a35d24e25k 69H97o22d92a73ň
Ano, navzdory démonizování "rychlosti", se zhruba 30-40 % nehod v ČR stane na pouhých 3 % silničních komunikací. Jeden z nejhorších faktorů v ČR je pak jednoznačně nepredikovatelnost dopravního značení - tam kde se dá jet bezpečně 90 se kvůli nehodě mladých opilců jedoucích 130 dá 70ka. A když se tam zabijí další pitomci v 150ti, tak se tam dá pro jistotu 60ka.
Jenže řidič není idiot, projede tam poprvé a podruhé 70 s nohou na brzdě, potřetí, popáté, podesáté 80kou, a pak už tam jezdí 90 s nohou na plynu - protože ví že není důvod brzdit. A důsledek je, že až pak přijde někde skutečně značka kde je 50 a je tam třeba jet 50, pojede 70. Jistě, můžete říct že "má dodržovat předpisy", jenže... ona tu hraje roli taky psychologie.
O to větší je pak šok přijet třeba do Švýcarska, kde když je před zatáčkou omezení rychlosti, v té první pochopíte že to tam není pro srandu králíkům - a pak už opravdu brzdíte před každou značkou. Ne kvůli "drakonickým pokutám" (ono ostatně ve většině EU jsou pokuty nižší než v ČR), ale prostě proto, že to značení má smysl. U nás se 20 let ví, že v křižovatce se má dávat přednost zprava, ale kvůli tomu jak blbě je křižovatka udělaná se stejně každý "pustí" bez ohledu na předpisy. Ale když dáte podnět ke změně, prostě vás pošlou do háje. A ještě vtipně s argumentem, že "to přece každý ví, že se tam nevejde, tak tam nikdo nejezdí".
T67o89m85á44š 61M12a24c74e69j68k73a
Největšími nešvary jsou podle Jiřího Landy šířka komunikace neodpovídající silničnímu provozu, nedostatek příležitostí pro chodce a cyklisty, směrové a výškové závady, obzvláště ty, které řidiče neznalého místa překvapí, a potom jsou to nevyhovující křižovatky, rozhledy v křižovatkách, betonové překážky, propustky, hospodářské sjezdy a stromy. Tedy místa, kde v podstatě každá chyba řidiče, každé opuštění silnice vede k vážným následkům.
Tak toto je přesně stav silnice 53 Pohořelice - Znojmo. A to mají naši úředníci tu drzost tu silnici označovat jako silnici první třídy. Beznadějně přetížená nudle, která se i po částečných opravách v opravených úsecích po roce zase rozpadá.
V každé normální zemi, by tam paralelně s ní bylo dávno komunikace dálničního typu, ale u nás se nad tím zatím myslím ani nepřemýšlí.
L30e24o69š 92L96i89t72e14r97á85k
Čím méně příležitostí k předjetí je, tím se zvyšuje riziko, protože pospíchající řidiči budou riskovat při první příležitosti k předjetí. Když by věděli, že ze pár kilometrů bude stoupací pruh, nebo přehledný úsek s přerušovanou čárou, někteří by počkali.
T13o46m33á85š 53M12a92c87e65j88k43a
Problém je, že předjížděcích pruhů je u nás jako šafránu a nejen těch, ale například i odbočovacích a připojovacích.
M96a49r61t85i60n 31P57l43z26á47k
Když vidím tu servilnost některých zdejších přispěvovatelů, tak si říkám, že oni by asi přizpůsobovali tak dlouho jízdu stavu vozovky, dokud by vozovka nebyla ve stavu, že by se po ní nedalo projet vůbec.
Já bych naopak byl rád, aby z mých daní a dalších peněz, které ze mě stát vysává, investoval do infrakstruktury, vylepšoval, napravoval...
M15a58r80t93i64n 30N27o79v35o18t93n87ý
Všichni bychom rádi, aby silnice byly v dobrém stavu. Ale to nic nemění na faktu, že za nehodu vždy může řidič, ne silnice!
J14a86r49o21m74i58r 21K80v81a12p83i85l
Postavili silnici a udělali na ni zatacky, to svět neviděl... Spis za nehody muze špatný stav (a zhorsujici se) českých ridicu
J26a30n 41D21l38o50u56h64ý
Třetinu nehod zaviní silnice ..... a dvě třetiny nedodržování rychlosti. Proto jediná prevence je měření.
J68i26ř97í 86F51o91g87e81l
Když vidím E43 ze Svitav do Brna jako nízkorizikovou na ůrovni dálnic, tak si myslím, že celá jeho práce je na nic.
D74a17v40i80d 48K19n44a74p45e49k
Opravdu zajímavé, t a silnice je opravdu hrůza - úzká, klikatá, přetížená. Ale možná právě proto tam řidiči dávají velký pozor a počet smrťáků se drží na nízké hodnotě.
L56u98k31á44š 65M12a74r93e76d43a
Takze se uz tesim na dalsi navrh ministra dopravy o omezovani ridicu, pro zvyseni bezpecnosti.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche
Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...
Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu
Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...
Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT
O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Prodej bytu 3+1, 67 m2, Mariánské Lázně, ul. Hroznatova
Hroznatova, Mariánské Lázně - Úšovice, okres Cheb
3 275 000 Kč