Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Třetinu nehod zaviní silnice, říká expert, který sestavuje mapu smrti

Nejnebezpečnější silnicí v Česku zůstává úsek silnice I/11 mezi Žamberkem a Jablonným nad Orlicí a dále k Červené Vodě. Vyplývá to z rizikové mapy, kterou vytvořilo sdružení EuroRAP. Ta přepočítává závažné dopravní nehody na množství projíždějících vozidel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DM

Aha,silnice se okénkem vplíží do jeoducího automobilu a sešlápne plynový pedál,páč tah pěkně vodspoda kámo...

0 0
možnosti

"Největšími nešvary jsou podle Jiřího Landy šířka komunikace neodpovídající silničnímu provozu, nedostatek příležitostí pro chodce a cyklisty, směrové a výškové závady, obzvláště ty, které řidiče neznalého místa překvapí, a potom jsou to nevyhovující křižovatky, rozhledy v křižovatkách, betonové překážky, propustky, hospodářské sjezdy a stromy. Tedy místa, kde v podstatě každá chyba řidiče, každé opuštění silnice vede k vážným následkům.

„Ideální silnice je podle mě taková, která má širokou krajnici. Protože na široké krajnici mohu zkorigovat, že se mi řízení z nějakého důvodu vymklo z ruky. Dokud se mohu vrátit na silnici, tak jsem vlastně zabránil dopravní nehodě. Pakliže mě ale okraj silnice odsoudí k havárii, tak je to naprosto špatně,“ vysvětluje Jiří Landa."

Takže popsal víceméně všechny silnice. Protože na každé se nechá najít něco z toho, co napsal. ;-D;-D

Chápu, že dle experta by za krajnicí bylo minimálně 50 m roviny bez překážek, ale tak velká a bohatá země, aby tomu tak bylo, naštěstí nejsme.

Expert by měl vědět, že na silnici je jezdí max. 90 km/h. Když je silnice užší, tak se holt musí zpomalit. Stejně jako v zimě na sněhu. Nebo by snad silnice měly být i vyhřívané, aby se nemuselo zpomalovat ?

1 1
možnosti
RH

R18a35d24e25k 69H97o22d92a73ň

1. 12. 2017 18:23

Ano, navzdory démonizování "rychlosti", se zhruba 30-40 % nehod v ČR stane na pouhých 3 % silničních komunikací. Jeden z nejhorších faktorů v ČR je pak jednoznačně nepredikovatelnost dopravního značení - tam kde se dá jet bezpečně 90 se kvůli nehodě mladých opilců jedoucích 130 dá 70ka. A když se tam zabijí další pitomci v 150ti, tak se tam dá pro jistotu 60ka.

Jenže řidič není idiot, projede tam poprvé a podruhé 70 s nohou na brzdě, potřetí, popáté, podesáté 80kou, a pak už tam jezdí 90 s nohou na plynu - protože ví že není důvod brzdit. A důsledek je, že až pak přijde někde skutečně značka kde je 50 a je tam třeba jet 50, pojede 70. Jistě, můžete říct že "má dodržovat předpisy", jenže... ona tu hraje roli taky psychologie.

O to větší je pak šok přijet třeba do Švýcarska, kde když je před zatáčkou omezení rychlosti, v té první pochopíte že to tam není pro srandu králíkům - a pak už opravdu brzdíte před každou značkou. Ne kvůli "drakonickým pokutám" (ono ostatně ve většině EU jsou pokuty nižší než v ČR), ale prostě proto, že to značení má smysl. U nás se 20 let ví, že v křižovatce se má dávat přednost zprava, ale kvůli tomu jak blbě je křižovatka udělaná se stejně každý "pustí" bez ohledu na předpisy. Ale když dáte podnět ke změně, prostě vás pošlou do háje. A ještě vtipně s argumentem, že "to přece každý ví, že se tam nevejde, tak tam nikdo nejezdí".

0 0
možnosti
TM

Největšími nešvary jsou podle Jiřího Landy šířka komunikace neodpovídající silničnímu provozu, nedostatek příležitostí pro chodce a cyklisty, směrové a výškové závady, obzvláště ty, které řidiče neznalého místa překvapí, a potom jsou to nevyhovující křižovatky, rozhledy v křižovatkách, betonové překážky, propustky, hospodářské sjezdy a stromy. Tedy místa, kde v podstatě každá chyba řidiče, každé opuštění silnice vede k vážným následkům.

Tak toto je přesně stav silnice 53 Pohořelice - Znojmo. A to mají naši úředníci tu drzost tu silnici označovat jako silnici první třídy. Beznadějně přetížená nudle, která se i po částečných opravách v opravených úsecích po roce zase rozpadá.

V každé normální zemi, by tam paralelně s ní bylo dávno komunikace dálničního typu, ale u nás se nad tím zatím myslím ani nepřemýšlí.

1 0
možnosti
LL

Čím méně příležitostí k předjetí je, tím se zvyšuje riziko, protože pospíchající řidiči budou riskovat při první příležitosti k předjetí. Když by věděli, že ze pár kilometrů bude stoupací pruh, nebo přehledný úsek s přerušovanou čárou, někteří by počkali.

0 0
možnosti
TM

Problém je, že předjížděcích pruhů je u nás jako šafránu a nejen těch, ale například i odbočovacích a připojovacích.

1 0
možnosti
MP

Když vidím tu servilnost některých zdejších přispěvovatelů, tak si říkám, že oni by asi přizpůsobovali tak dlouho jízdu stavu vozovky, dokud by vozovka nebyla ve stavu, že by se po ní nedalo projet vůbec.

Já bych naopak byl rád, aby z mých daní a dalších peněz, které ze mě stát vysává, investoval do infrakstruktury, vylepšoval, napravoval...

0 1
možnosti
MN

Všichni bychom rádi, aby silnice byly v dobrém stavu. Ale to nic nemění na faktu, že za nehodu vždy může řidič, ne silnice!

2 0
možnosti
JK

Postavili silnici a udělali na ni zatacky, to svět neviděl... Spis za nehody muze špatný stav (a zhorsujici se) českých ridicu

1 0
možnosti
JD

J26a30n 41D21l38o50u56h64ý

30. 11. 2017 8:52

Třetinu nehod zaviní silnice ..... a dvě třetiny nedodržování rychlosti. Proto jediná prevence je měření. ;-D

1 2
možnosti
JF

J68i26ř97í 86F51o91g87e81l

30. 11. 2017 8:39

Když vidím E43 ze Svitav do Brna jako nízkorizikovou na ůrovni dálnic, tak si myslím, že celá jeho práce je na nic.

4 0
možnosti
DK

Opravdu zajímavé, t a silnice je opravdu hrůza - úzká, klikatá, přetížená. Ale možná právě proto tam řidiči dávají velký pozor a počet smrťáků se drží na nízké hodnotě.

0 0
možnosti
LM

Takze se uz tesim na dalsi navrh ministra dopravy o omezovani ridicu, pro zvyseni bezpecnosti.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu

20. dubna 2024

Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...

Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT

20. dubna 2024

O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....