Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropské auto roku 2008: fabia to nebude

  11:20aktualizováno  11:20
Do sedmičlenného finále nejprestižnější evropské soutěže o auto roku se letošní mladoboleslavská novinka neprobojovala. Vítěze ankety "Car of the year 2008" se dozvíme 19. listopadu. Které auto má vládnout Evropě příští rok? Hlasujte v anketě.

Nástupce letošního auta roku Fordu S-MAX bude vyhlášen 19. listopadu | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Do finále se probojovala znovuoživená legenda Fiat 500 - stojí za poznámku, že právě Italové mají na Auta roku "patent" - "Fabbrica Italiana Automobili Torino" se hřála na výsluní už osmkrát.

O titul bojuje dynamikou kypící mondeo, které by rádo zopakovalo loňský úspěch S-maxe. Ve finále je i lehkonohá malá Mazda 2.

Svého zástupce ve finále má i Mercedes v povedené třídě C. Nechybí čerstvě představený Peugeot 308.

Ve finále je i prodejní trhák, jehož úspěšné přijetí zákazníky překvapilo i samotou automobilku, Nissan Qashqai.

Neúspěšné účinkování středoevropského zástupce z Mladé Boleslavi zachraňuje slovenský bestseller, který pořádně zamíchal prodeji v masových kategoriích, Kia cee´d.

Vybírat evropské auto roku v renomované soutěži bude 58 motoristických novinářů. Každý z nich má 25 bodů, které musí mezi auta rozdělit, žádnému z aut nesmí dát víc jak 10 bodů a své rozhodnutí musí zdůvodnit.

Do soutěže bylo původně přihlášeno 33 aut, každé muselo splnit podmínku, že do konce roku musí odstartovat jeho prodej alespoň v pěti zemích Evropy a musí se jich prodat víc než pět tisíc.

Které je evropské auto roku podle vás? Vybírejte z finálové sedmičky ZDE

Kdo se do finále nedostal
Audi A5/S5, BMW X5, Chrysler Sebring, Citroën C-Crosser/Mitsubishi Outlander/Peugeot 4007, Daihatsu Materia, Dodge Nitro, Fiat Bravo, Honda CR-V, Hyundai i30, Jeep Patriot, Jeep Wrangler, Land Rover Freelander 2, Lexus LS460/600h, Mazda CX7, Nissan X-Trail, Opel Antara, Renault Laguna, Renault Twingo II, SsangYong Actyon, Skoda Fabia, Smart ForTwo, Subaru Impreza, Toyota Auris/Corolla, Volkswagen Tiguan, Volvo V70/XC70

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.