Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superb neuspěl. Evropským autem roku je Opel Astra

  15:46aktualizováno  15:46
Evropským autem roku 2016 zvolili motorističtí novináři vůz nižší střední třídy Opel Astra. Druhé je Volvo XC 90 a třetí Mazda MX-5. Ve finálové sedmičce se objevil i Superb.

Opel Astra | foto: Opel

Nového držitele prestižního titulu oznámila odborná porota den před zahájením ženevského autosalonu, který je nejdůležitější evropskou automobilovou přehlídkou první poloviny roku.

Fotogalerie

Opel s jedenáctou generací Astry porazil dalších šest finalistů soutěže, mezi kterými byly vedle volva a mazdy ještě modely Audi A4, BMW řady 7, Jaguar XE a Škoda Superb. Celkem bylo nominováno 35 automobilových novinek. Loni titul získal Volkswagen Passat.

„Zajímavé je, že letos se ve finále objevily vozy, které si mezi sebou nekonkurují,“ říká český zástupce v porotě Jiří Duchoň.

Poslední generace Opelu Astra je už jedenáctá v pořadí (pokud započítáme předchůdce jménem Kadett) a je úplně nová. Vývojáři s nadsázkou říkají, že z předchůdce převzali jen hrst šroubů.

Výsledkem je sympaticky racionální auto, které skvěle zatáčí a parádně mu to šlape s benzinovým tříválcem. Přečtěte si: Opel Astra má skvělý podvozek a nejlepší tříválec na trhu.

Opel Astra v číslech

  • délka x šířka x výška x rozvor (mm): 4370 x 1809 x 1485 x 2662
  • objem kufru: 370 - 1210 l
  • pohotovostní hmotnost: 1278 - 1364 kg
  • benzinové motory: atmosferický čtyřválec 1,4 l (74 kW a 130 Nm), přeplňovaný tříválec 1,0 (77 kW/170 k), přeplňovaný čtyřválec 1,4 (92 a 110 kW, 240 Nm s automatem 230 Nm)
  • naftové motory: přeplňovaný čtyřválec 1,6 (70 kW a 280 Nm, 81 kW a 300 Nm, 100 kW a 320 Nm)
  • základní cena: 319 000 Kč
Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.